Slimproppen

Annemennemone

Elsker forumet
Himmelbarn
Marshmallows2021
✨️Julestjernene2023✨️
Slimproppen gikk utvilsomt hos meg i dag! Er førstegangs, og trodde i grunn ikke jeg skulle merke det. Men det var ikke til å ta feil av.

Har lest at det ikke gir noen klar indikasjon på hvor nært forestående fødselen er, annet enn at det viser at kroppen gjør seg klar. Det kan visst gå dager eller uker.

Dere som har født før, hva er deres erfaring? Føler dere at det er mer snakk om dager (typ under ei uke) eller mer mellom ei og to uker eller mer?

Jeg har termin 27. desember, så er veldig spent!
 
Med nr 1 og 2 så jeg den ikke, denne gang kom første store del for 2 uker siden. Så kom resten en uke senere, da med blod. Babyen er fortsatt godt plassert på innsiden, så ingen erfaring med fødsel rett etter den kom her dessverre
 
Føler at kun klar, hvit, gul slim, slimproppen ikke gir noe sikkert svar. Kan gå flere ganger før fødsel. Men mengder med slimpropp med brunt, blodblandet.... Etterfulgt av lett blødning.. Fødsler innen kort tid, snakker timer/døgn. Sorry for detaljer.
 
Kan være veldig forskjellig, til meg gikk den sammen med vannet, 2,5 døgn før fødsel.
 
Med nr 1 og 2 så jeg den ikke, denne gang kom første store del for 2 uker siden. Så kom resten en uke senere, da med blod. Babyen er fortsatt godt plassert på innsiden, så ingen erfaring med fødsel rett etter den kom her dessverre

Takk for svar Aner ikke hvor stor slimproppen er, men her kom det først én ganske stor klump i går, før det kom to passe store klumper til seinere på kvelden. Har hatt masse murringer og noen kynnere siste døgnet, så blir veldig spennende. Jeg er ikke utålmodig enda, så det skal gå veldig fint om det drøyer både ei uke eller mer
 
Føler at kun klar, hvit, gul slim, slimproppen ikke gir noe sikkert svar. Kan gå flere ganger før fødsel. Men mengder med slimpropp med brunt, blodblandet.... Etterfulgt av lett blødning.. Fødsler innen kort tid, snakker timer/døgn. Sorry for detaljer.

Hehe, detaljer må vi tåle på dette tidspunktet, tenker jeg Det blir tidsnok fødsel og mer "gris" på oss alle mann. Så er vel greit å vite om det på forhånd Slimproppen min var ganske stor, og kom to store klumper til seinere i går. Men den var helt klar, så spørs om det ikke skjer noe med det første. Men har hatt masse murringer og litt kynnere siste døgnet. Vi har spennende tider foran oss alle mann uansett ❤
 
Oppdatering:
Tirsdag: klar slimpropp gikk
Onsdag: murringer, kynnere og vondt i korsryggen
Torsdag: "stille før stormen"
Fredag formiddag: rier som gradvis økte i varighet, styrke og frekvens
Fredag ettermiddag/kveld: innlagt på føden
Lørdag formiddag: Ny verdensborger ❤
 
Gratulerer så mye med den lille :happy:
 
Oppdatering:
Tirsdag: klar slimpropp gikk
Onsdag: murringer, kynnere og vondt i korsryggen
Torsdag: "stille før stormen"
Fredag formiddag: rier som gradvis økte i varighet, styrke og frekvens
Fredag ettermiddag/kveld: innlagt på føden
Lørdag formiddag: Ny verdensborger ❤
Gratulerer :binkybaby
 
Hos meg kom den en liten time før vannet gikk. Ca 8,5 timer før babyen var ute.
 
Back
Topp