Snuforsøk smertefult?

Sofiemor88

Glad i forumet
Er i uke 38+4 å vært til kontroll i dag forde barnet lå i seteleie , hadde ikke anelse at det skulle bli så smertefullt med å snu , ikke nok med det så ble det ikke velykket etter som barnet nektet la seg bli snudd til hode istede ble det liggende i tverrleie , å da var det ingen tvil mere blir satt opp til ks før termin , litt skuffet håpet å kunne føde vanlig men ikke noe å gjøre med det. Gruer meg veldig selv om har vært operert før men det var for noe annet , er det noen andre som fikk veldig vondt når det var snuforsøk ? Føder i utlandet men lurer likevell på dere som har erfaringer med ks blir det mange dager må være på sykehuset før en får reise hjem etter ks?
 
Det hørtes vondt ut ja... og en ekstra belastning når det ikke var vellykket. Her i Vestfold fikk jeg beskjed om at de ikke foretar snuforsøk; vi har hatt tverrleie lenge, plutselig hodeleie, også tror de det er tverrleie igjen. Skal ha ks på tirsdag, så det er jo greit da med tverrleie.
Jeg har hatt ks før, og da ble vi liggende lenge pga at vesla var på nyfødt-intensiven i 3 uker. Men nå fikk jeg vite at man er ute av sykehuset 3 dager etter et ks (hvis alt går etter planen da). Så det er kanskje vanlig liggetid etter ks?
Masse lykke til:happy::happy::happy:
 
Hadde seteleie med andremann men jeg valgte å føde vaginalt og hadde nektet på vendingsforsøk hvis de hadde foreslått det. Ofte har det ikke effekten man ønsker og man sitter igjen med en stresset baby. Noen ganger har også baby navlesnoren rundt halsen og kan derfor ikke snu seg. Hadde aldri tatt sjansen. Men dette var i Norge da som har god kompetanse på setefødsel. Har hørt at det ofte er vanligere å få ks for seteleie i utlandet så det er vel også mer vanlig å ha vendingsforsøk. Ser nå at jeg ikke svarer på spørsmålet ditt i det hele tatt. Men jeg skal ha ks nå med 3 og har forstått at man i hver fall blir i to dager og så kommer det an på formen etter det.
 
Det hørtes vondt ut ja... og en ekstra belastning når det ikke var vellykket. Her i Vestfold fikk jeg beskjed om at de ikke foretar snuforsøk; vi har hatt tverrleie lenge, plutselig hodeleie, også tror de det er tverrleie igjen. Skal ha ks på tirsdag, så det er jo greit da med tverrleie.
Jeg har hatt ks før, og da ble vi liggende lenge pga at vesla var på nyfødt-intensiven i 3 uker. Men nå fikk jeg vite at man er ute av sykehuset 3 dager etter et ks (hvis alt går etter planen da). Så det er kanskje vanlig liggetid etter ks?
Masse lykke til:happy::happy::happy:
Takk for svar:) Jeg viste ikke hva jeg gikk til når det gjelder snuforsøk så trodde dette skull gå fint uten noe smerter, men det ble jo mye verre etter som barnet ble liggende i tverrleie , ble også svimmel å besimte nesten under snuingen så de måtte stoppe opp for å gi meg en pause før de prøvde igjen, fikk ikke lov å føde vaginalt i seteleie uansett så hadde da ikke noe å tape på å få til et snuforsøk , det negative er at enda er ømt på magen og har vondt i foten forde anstrengte meg for å holde ut smerten, vet ikke helt hvor lenge ligge tiden er under ks her i spania , eneste vet er at når jeg fødte tredje så fikk jeg dra hjem 3 dager etter fødsel men da fødte jeg vaginalt, var sovidt det også holdt siden han også lå i seteleie men hadde snudd seg heldigvis til hode på kontrollen. Skal også steralisere meg siden dette blir sistemann, litt kjipt ikke få føde siste gang men ikke noe å gjøre med det er for farlig nå siden barnet ligger i tverrleie. Håper bare det går bra er veldig nervøs . :nailbiting:
 
Hadde seteleie med andremann men jeg valgte å føde vaginalt og hadde nektet på vendingsforsøk hvis de hadde foreslått det. Ofte har det ikke effekten man ønsker og man sitter igjen med en stresset baby. Noen ganger har også baby navlesnoren rundt halsen og kan derfor ikke snu seg. Hadde aldri tatt sjansen. Men dette var i Norge da som har god kompetanse på setefødsel. Har hørt at det ofte er vanligere å få ks for seteleie i utlandet så det er vel også mer vanlig å ha vendingsforsøk. Ser nå at jeg ikke svarer på spørsmålet ditt i det hele tatt. Men jeg skal ha ks nå med 3 og har forstått at man i hver fall blir i to dager og så kommer det an på formen etter det.
Jeg forstår alle mine 3 svangerskap har født vaginalt , så sjokkert den her gangen får ikke gjort det , snuforsøk eller ikke fikk uansett et nei om å føde vaginalt i seteleie hadde ikke noe å tape på snuforsøket håpet bare det skulle bli velykket men det ble det jo ikke, medisinen de gav meg fikk hjerte mitt til å banke ekstra raskt enn vanlig men sikkert vanlig følte en sånn søvnfølelse , var avslappet før de begynte først da jeg ble stresset:sorry: når du snakker om navlesnoren rundt halsen hadde glemt helt tanken på det, fikk litt panikk nå selv om virket som alt var vell med barnet før de sendte meg hjem i dag hadde vel oppdaget det om fosterlyden ble svak å det var den da ikke, en fin hjerterytme hos babyen, hadde vel oppdaget det på ul om noe var galt så håper kan slappe av uten å være urolig , ønsker deg også lykke til med ks.:)
 
Skjønner at du ikke hadde noe å tape på det da men jeg har hørt så mye fælt om vendingsforsøk at jeg hadde avstått likevel, men det er jo storeforskjeller mellom sykehus og hva de anbefaler ut fra kompetansen de har. Det var absolutt ikke meningen å skremme deg med tanker om navlesnor - det har helt sikkert gått fint med den lille Synd det ikke funket da men den lille kan jo teoretisk snu seg selv før ks selv om det begynner å haste. Masse lykke til ❤️❤️
 
Skjønner at du ikke hadde noe å tape på det da men jeg har hørt så mye fælt om vendingsforsøk at jeg hadde avstått likevel, men det er jo storeforskjeller mellom sykehus og hva de anbefaler ut fra kompetansen de har. Det var absolutt ikke meningen å skremme deg med tanker om navlesnor - det har helt sikkert gått fint med den lille Synd det ikke funket da men den lille kan jo teoretisk snu seg selv før ks selv om det begynner å haste. Masse lykke til ❤️❤️
Det tenker jeg også på hadde vært fantastisk , men nå har jeg også signert på papir om å steralisere meg i samme slengen siden det blir ks, etter som vi er helt ferdig med å få flere barn så egglederne blir kuttet samme dagen, så blir vel i alle tilfeller ikke noe forandring, men hadde vært veldig morsomt om barnet lå i hodeleie den dagen, vet ikke helt om de sjekker sånt når det er planlagt ks , var det sånn hos deg at de sjekker før du trilles til operasjons bordet?:)
 
Jeg har ikke erfaring angående ks, men kan svare deg angående smerter etter snuing. Jeg ble satt igang og baby tok en helvending av seg selv etter igangsettelse. På vårt sykehus har de egentlig sluttet å snu, men jeg ønsket ikke ks. Så da ble det gjort et forsøk. Jeg visste heller ikke hva jeg gikk til. Men det var flere tilstede og de brukte ultralyd samtidig. Men smerten var nesten ikke til å holde ut. Det var kjempe vondt. Og jeg hadde vondt i magen i flere dager etter. Baby her var liten, og ble ikke noe stresset heldigvis. Men jeg selv trodde nesten at jeg hadde rifter noe innvendig. Men etter tre dager var smerten vekk, heldigvis. Jeg fødte vanlig og alt gikk fint. Her får man reise etter 3-4 dager etter ks. Så sant alt har gått fint. Masse lykke til.
 
Det tenker jeg også på hadde vært fantastisk , men nå har jeg også signert på papir om å steralisere meg i samme slengen siden det blir ks, etter som vi er helt ferdig med å få flere barn så egglederne blir kuttet samme dagen, så blir vel i alle tilfeller ikke noe forandring, men hadde vært veldig morsomt om barnet lå i hodeleie den dagen, vet ikke helt om de sjekker sånt når det er planlagt ks , var det sånn hos deg at de sjekker før du trilles til operasjons bordet?:)

Nei jeg har ks pga stor blødningsfare ved vanlig fødsel. Fødte nr 2 i seteleie. Nå ligger morkaken tett inntil åpningen som gjør at jeg har ca 50/50 sjanse for hasteks hvis jeg prøver å føde så jeg ville ha planlagt ks denne gangen.
 
Vil bare si at jeg gjennomførte vellykket vending. Grudde meg veldig og var lenge i tvil om jeg ville prøve, nettopp fordi jeg hadde hørt så mye negativt. Da jeg begynte å gjøre grundigere research virket det imidlertid temmelig uproblematisk. Av og til smertefullt for mor, men jeg fant ingen belegg for skremselen jeg hadde lest på diverse forum om at det kunne være farlig for barnet. Men, selvsagt leit når vendingen ikke var vellykket...
 
Vil bare si at jeg gjennomførte vellykket vending. Grudde meg veldig og var lenge i tvil om jeg ville prøve, nettopp fordi jeg hadde hørt så mye negativt. Da jeg begynte å gjøre grundigere research virket det imidlertid temmelig uproblematisk. Av og til smertefullt for mor, men jeg fant ingen belegg for skremselen jeg hadde lest på diverse forum om at det kunne være farlig for barnet. Men, selvsagt leit når vendingen ikke var vellykket...
Veldig bra det var velykket hos degxsmile9, her søkte jeg ikke om det tenkte ikke at dette var ikke noe problem vil gå smertefritt , men angre litt på ikke forhørte meg før timen. Nå vet ikke jeg om de vil gå i gang med ks om barnet skulle ha snudd seg til hode til dagen har fått for det noe jeg har liten tvil på vil skje, nå så ligger han i tverrleie så å føde er uansett ikke aktuelt, har til å med signert papir på å få steralisert meg men hadde da vært fantastisk om jeg kunne fødet vanlig det er den følelsen at har jobbet hardt for belønningen , ved ks ligger en vel da bare der å gjør ikke stort. Håper på at får en god følelse etter operasjonen. :sorry:
 
Her lå hun i tverrleie og snuførsket var vellykket og ikke vondt! Gikk veldig fort også, tok sikkert 2 min og hun hadde da hatt samme stilling i flere måneder. Trengte visst bare en dytt i riktig retning:p Og etterpå ble jeg satt i gang og fødte dagen etterpå:) Leste mye på forhånd som skremte meg, men tenkte gi det en sjanse og heller be de stoppe.
 
Sniker.
Følte meg presset til å gjennomføre vendingsforsøk på riksen. Var svært ubehagelig og smertefullt, baby ble stresset og det fungerte ikke. Ble ks 5 dager før termin. Ble på sykehuset i tre dager før jeg dro hjem. Ingen komplikasjoner etter ks, og jeg satt igjen med god følelse. Dette var førstemann, og andremann ble født vaginalt. Begge deler føltes som en like stor bragd :) Lykke til!
 
Jeg snudde selv. Fra tverrleie, så det var jo ikke store snuoperasjonen. Stod på knærne i senga, med den ene hånda ned i madrassen og den andre som «masserte» lillemann i riktig retning. Gikk knallfint. Absolutt ikke vondt, fordi magen hang jo, og babyen var «lett å lede».
Tyngdekraften. Merkelig, og en smule provoserende, at ikke de tenker slik hos jordmor!
 
Jeg snudde selv. Fra tverrleie, så det var jo ikke store snuoperasjonen. Stod på knærne i senga, med den ene hånda ned i madrassen og den andre som «masserte» lillemann i riktig retning. Gikk knallfint. Absolutt ikke vondt, fordi magen hang jo, og babyen var «lett å lede».
Tyngdekraften. Merkelig, og en smule provoserende, at ikke de tenker slik hos jordmor!
Oi, tøft. Var sikkert i samme stilling våre to da siden det gikk så lett. Men har du født? Skjønte det var vanlig de snudde seg tilbake igjen også, derfor ble magen min holdt på plass og jeg ble satt i gang med en gang etter hun min ble snudd:)
 
Oi, tøft. Var sikkert i samme stilling våre to da siden det gikk så lett. Men har du født? Skjønte det var vanlig de snudde seg tilbake igjen også, derfor ble magen min holdt på plass og jeg ble satt i gang med en gang etter hun min ble snudd:)
Dette var i uke 37 eller 38 med førstemann. Han snudde seg ikke tilbake før fødsel, så det var bra. Jeg rakk til og med å føle litt nedpress før jeg ble satt igang 11 dager over termin.
 
Back
Topp