Har hodet festet seg hos dere?

Fikk bekreftet at det var festet for 4 uker siden av jordmor, og igjen i går :)
 
Min har vært i seteleie hver fall siden uke 26, skal på kontroll om to dager (36+3) og er spent. Syns det virker som den er innom alle mulige slags leier, men har perioder mye nedpress og nervesmerter så da virker det som hodet står ned. Spent på å se om h*n bestemmer seg snart, så denne mammaen kan slappe litt av. Har lest meg i hjel om både setefødsel og keisersnitt og syns helt ærlig at det er som å velge mellom pest eller kolera...

Håper den legger seg pent med hodet ned snart! Er forresten førstegangs
 
Har ligget med hodet ned i mange uker, og på ultralyden i går sa legen at hodet var langt nede i bekkenet. Regner ikke med at det vil feste seg før fødselen - gjorde ikke det med nr 2...
 
35+0... Ligger løst og skifter daglig mellom hode, sete og tverrleie. Ikke vært normalt så sent i mindre andre svangerskap.. Litt vanskelig å forestille seg hvordan evnt fødsel har som utgangspunkt når det er såpass ustabilt enda.
 
Hun har ligget med hodet ned noen uker nå. Er 38+3 i dag. Skal til jordmor etterpå. Har skjedd ufattelig mye her den siste uka, og det er så tungt og vondt nå, at det kjennes ut som om hun skal dette ut, eler iallfall at vannet skal gå!

Hun har virkelig boret seg nedover den siste uka, så om hun ikke er festet, så er hun iallfall godt på plass. Hun har svingt litt med ryggen, så jeg håper hun blir på venstre side nå. På høyre side kan det fort resultere i en stjernekikker, og vridningen vil da ta lenger tid under fødsel.
 
Har ligget med hodet ned i 6 uker. Kontroll i går og hun ligger plutselig på tvers 36+4 i dag.
 
Hvor mye kan babyen snu seg når hodet er festet? Føler plutselig at han har snudd seg rundt, men fremdeles hodet nedover da, bare at sparkene er plutselig mer på venstre side enn høyre side som har fått pryl de siste ukene :p
 
Hvor mye kan babyen snu seg når hodet er festet? Føler plutselig at han har snudd seg rundt, men fremdeles hodet nedover da, bare at sparkene er plutselig mer på venstre side enn høyre side som har fått pryl de siste ukene :p

Man sier hodet er "festet", men det er jo ikke det :) Bare snudd seg og sunket ned. Kan snu seg 360 grader frem til fødsel, men er ikke så vanlig at de snur seg når de først har funnet posituren med hodet ned :)
 
Man sier hodet er "festet", men det er jo ikke det :) Bare snudd seg og sunket ned. Kan snu seg 360 grader frem til fødsel, men er ikke så vanlig at de snur seg når de først har funnet posituren med hodet ned :)
Takk for svar :D

Da trenger jeg ikke å være bekymret, men han har ligget med ryggen mot venstre side så lenge, og plutselig har jeg ryggen mot høyre side :p bare uvant :p
 
Takk for svar :D

Da trenger jeg ikke å være bekymret, men han har ligget med ryggen mot venstre side så lenge, og plutselig har jeg ryggen mot høyre side :p bare uvant :p

Ser den! Jenta i magen her har ligget med hodet "festet" i ca 5 uker som jeg vet, men i svømmehallen i helgen forsvant hun opp i ribbeina før hun plantet seg godt ned igjen. Fikk litt noia, hele den store kulemagen ble omtrent borte som om jeg ikke var gravid lenger og det var et enormt press på ribbeina. Men gikk ikke lange tiden før hun igjen var tilbake langt og godt nede i bekkenet, og den lave, store og runde magen tilbake. Fikk bekreftet dagen etter på kontroll at hun lå med hodet ned igjen :)
 
Ser den! Jenta i magen her har ligget med hodet "festet" i ca 5 uker som jeg vet, men i svømmehallen i helgen forsvant hun opp i ribbeina før hun plantet seg godt ned igjen. Fikk litt noia, hele den store kulemagen ble omtrent borte som om jeg ikke var gravid lenger og det var et enormt press på ribbeina. Men gikk ikke lange tiden før hun igjen var tilbake langt og godt nede i bekkenet, og den lave, store og runde magen tilbake. Fikk bekreftet dagen etter på kontroll at hun lå med hodet ned igjen :)

Skal ikke mye til for å bli bekymret :p
Håper han finner tilbake til favorittstillingen, for da slappet jeg mer av selv :rolleyes:
 
Takk for svar :D

Da trenger jeg ikke å være bekymret, men han har ligget med ryggen mot venstre side så lenge, og plutselig har jeg ryggen mot høyre side :p bare uvant :p
Jordmora mi sa at 60 % ligger med ryggen mot venstre:) Hun visste ikke hvorfor. Pussig:rolleyes:
 
På kontroll til jordmor på onsdag sa hun at han ligger i hodeleie, men han er ikke "festet" enda. Uke 37 i morgen :) Han har ligget lenge i tverrleie, så håper det et trangt nok nå til at han ikke snur seg igjen, haha!
 
Andregangs, og hodet er festet ♥️
 
Back
Topp