Kysser dere barna deres på munnen?

Lykkeliglit1

Første møte med forumet
Er det greit? Lærer ikke barna da at de kan kysse alle på munnen? For meg blir det litt feil. Jeg tror nok jeg kommer til å nusse på babyen min når han kommer, men ikke på munnen. For meg er liksom det noe jeg vil gjøre med en kjæreste og som jeg vil at barna mine skal lære at det kan og burde gjøre med sin kjæreste. Jeg har sett foreldre som har holdt fast hodet til barna sine og kysset og kysset... Er det bare jeg som synes dette er litt feil?
 
Ja, det gjør jeg. Og nei, de går ikke rundt og kysser Gud og hvermann av den grunn, verken på munnen eller andre steder.
 
Nei jeg gjør ikke det. Mannen mener at jeg er kjemperar som ikke vil kysse babyen vår på munnen, men det blir litt unaturlig for min del. Holder lenge for meg å kysse han på kinnet. Og hvis han er som meg så synes han at det holder lenge også :D Men jeg reagerer ikke hvis noen andre kysser sin unge på munnen, folk får gjøre som de vil. Tror ikke ungene kommer til å gå rundt og kysse alle selv om foreldrene kysser de på munnen :p
 
Ja, hender jeg gjør det. Et lite suss, så ikke store greiene. Men guttungen liker det.
Han går ikke rundt enda å kysser på alle og en hver :p
 
Det blir veldig unaturlig for min del, men det er vel hva han er vant til vil jeg tro:)
 
For oss er det helt feil. Husker jeg ble kyssa på munnen av en fireåring jeg ikke hadde noe som helst forhold til. Han kyssa alle på munnen når han skulle reise. Veldig spesielt.
 
Selvfølgelig kysser vi vår datter på munn og vill gjøre det så lenge hun ønsker det :) Jeg og mannen kysser ofte foran henne så er en naturlig ting for oss å uttrykke kjærlighet. Men kysser ikke andre barn på munn, men kan på kinnet hvis det er godt kjente barn :)
 
Jeg kysser ikke barna på munnen, men eldstefrøkna gir meg av og til et nuss på munnen. Jeg syns det blir veldig feil å skulle holde ungen fast for å få et nuss, men syns det bare er koselig om hun vil gi meg et nuss :Heartred avviser henne ikke hvis hun vil det :happy:
 
Jeg kysser ikke barna mine på munnen, men hvis de velger å kysse meg på munnen så avviser jeg dem ikke :happy:
 
Kysser di på munnen om di selv gir utrykk for/ spør. Har også spurt noen ganger ` kan mamma få ett nuss`? De kysser heldigvis ikke `alle de ser ` :)
 
Før jeg fikk barn, så var det noe jeg tenkte jeg ikke kom til å gjøre. Men så ble jeg mamma da, og så føltes det liksom mere naturlig da likevel.
 
Når fireåringen vil gi meg kyss både på kinnene og på munnen, er det bare koselig. :love017 Det er ikke akkurat noe han kommer til å gjøre om noen år. De er bare små en gang og de tenker ikke slik som oss.
 
Før jeg fikk barn, så var det noe jeg tenkte jeg ikke kom til å gjøre. Men så ble jeg mamma da, og så føltes det liksom mere naturlig da likevel.
Samme her. Ikke oppvokst med så mye kyss eller klem, men jammen falt det helt naturlig når frøkna gjerne vil ha et nuss eller en god klem :Heartred
 
Når de er babyer/små gjør jeg det.. min erfaring er at etterhvert vil ikke barna selv og det er helt greit :) Ikke opplevd at de har villet nusset andre på munnen selv om de har gjort det med meg :)
 
Jeg synes det er litt rart, mannen min synes det er litt ekkelt.. Så vi er forskjellig! De har sussa meg et par ganger og har ikke direkte avvist de.
 
Back
Topp