Ynskjer du smertelindring under fødselen?

Ønsker først badekar som smertelindring også får jeg jobbe meg oppover x) videre til lystgass og til slutt epidural. Hvis det lar seg gjøre selvfølgelig. Jeg er åpen for alt jeg kan få :)
 
Eg ønsker (som i dei to førre fødslane) ein naturlig fødsel og hjelp av naturleg smertelindring (homeopati, akupunktur m.m). Denne gongen har eg óg trena sinnet i hypnose og skal prøve å halde meg i hypnose under fødsel (er eit program eg har fulgt). Det blir spennande om eg føler det gjer noko effekt. Håpar det :Heartred
 
I utgangspunktet vil jeg kun ha dusj/badekar, akupunktur og lystgass, men hvis fødselen drøyer og jordmor vurderer at jeg bør få slappet av/sovet litt tar jeg nok i mot epidural. Kommer an på forløpet. :)
 
Nei. Eller, kanskje badekar... får ikke lystgass på St.Olavs lengre, så da skal jeg ikke ha noe annet heller. Epidural vil jeg ikke ha med mindre fødsel går over flere døgn uten hvile
 
Jeg brukte ikke badekar denne gangen, gjorde det med førstemann... syns bare det var som å leke en strandet hval...

Brukte lystgass og epidural sist gang, det samme denne gangen her....
 
Nei, jeg ønsker ikke epidural. Er ikke så glad i sprøyter. Og har født tre barn uten noe form for smertelindring. Så da må det vel gå denne gangen også. Jeg ble satt igang sist, og det var veldig intens. Det blir også igangsetting denne gangen. Men vi får prøve oss uten så lenge det går.
 
Eg ønsker (som i dei to førre fødslane) ein naturlig fødsel og hjelp av naturleg smertelindring (homeopati, akupunktur m.m). Denne gongen har eg óg trena sinnet i hypnose og skal prøve å halde meg i hypnose under fødsel (er eit program eg har fulgt). Det blir spennande om eg føler det gjer noko effekt. Håpar det :Heartred
Så spennende, jeg har også gått på fødsels hypnose kurs. Trener hver dag på lydfil jeg har fått med. I tillegg var jeg nok inne på rette teknikken under forrige fødsel uten at jeg hadde gått noe kurs. Det gikk knallbra. Var viktig å ha minst mulig forstyrrelse da det stod på. Jordmor var fantastisk og satt stille og observerte. Vi skrudde av lysene og jeg var helt inne i meg selv. Merket tydelig at kroppen selv produserte smertelindring. Det tok etterhvert toppen av riene og jeg sovnet mellom noen av riene. Da det var full åpning våknet jeg til og var helt tilstede. Jeg var heldig med en super kort fødsel så er litt spent på hvordan dette går denne gangen om fødselen blir lengre. Har du skrevet fødebrev? Man er jo litt avhengig av en jordmor som forstår hva det dreier seg om.
Masse lykke til:Heartred Når har du termin?
 
Jeg ønsker meg vannfødsel denne gangen.
Sist ble jeg satt i gang og rakk ingen smertelindring, ergo har jeg null peil på hva som fungerer eller ikke.
Hadde 2,5 time aktiv fødsel sist. Har en følelse av at det vil skje minst like raskt denne gangen også. Håper inderlig at det kan starte av seg selv om få uker..
 
Så spennende, jeg har også gått på fødsels hypnose kurs. Trener hver dag på lydfil jeg har fått med. I tillegg var jeg nok inne på rette teknikken under forrige fødsel uten at jeg hadde gått noe kurs. Det gikk knallbra. Var viktig å ha minst mulig forstyrrelse da det stod på. Jordmor var fantastisk og satt stille og observerte. Vi skrudde av lysene og jeg var helt inne i meg selv. Merket tydelig at kroppen selv produserte smertelindring. Det tok etterhvert toppen av riene og jeg sovnet mellom noen av riene. Da det var full åpning våknet jeg til og var helt tilstede. Jeg var heldig med en super kort fødsel så er litt spent på hvordan dette går denne gangen om fødselen blir lengre. Har du skrevet fødebrev? Man er jo litt avhengig av en jordmor som forstår hva det dreier seg om.
Masse lykke til:Heartred Når har du termin?


Åh så spennande!!
Eg har skrive fødebrev ja og skal ha med meg både mannen og bestevenninna som har kjennskap til hypnosetreninga og skal støtte meg i å holde meg der. Fokus på ro er i alle fall ein nøkkel.
Eg har termin 3.desember. Kva med deg?
Masse lykke til!!

:Heartred:Heartred:Heartred
 
Åh så spennande!!
Eg har skrive fødebrev ja og skal ha med meg både mannen og bestevenninna som har kjennskap til hypnosetreninga og skal støtte meg i å holde meg der. Fokus på ro er i alle fall ein nøkkel.
Eg har termin 3.desember. Kva med deg?
Masse lykke til!!

:Heartred:Heartred:Heartred
Bare en uke til for deg. Da kan det jo skje når som helst. Har du merket noen tegn. Jeg har termin 9.des så ikke så lenge til. Spennende tid vi går møte. Hadde vært gøy å høre hvordan det har gått for deg etter fødselen. Hva du anbefaler osv. Du føder nok før meg. Jeg har gått litt over termin tidligere, så regner med rett rundt 9.des eller litt over. :happy119
 
Skal bli igangsatt på mandag og har snakket med jordmor på kontrollen i dag som også jobber på Fødeavdelingen på kvinneklinikken. Hun forberedte meg på at igangsetting er smertefullt, intenst og noen ganger kraftigere fødeopplevelse enn om kroppen får komme i gang på egenhånd og derfor holder de ikke igjen epidural om man ønsker det, heller tvert i mot at de setter den tidlig og justerer dosen etter det som trengs.

Ville ha epidural uansett men etter samtalen i dag så skal jeg spørre etter den så fort det lar seg gjøre:p

Håper virkelig på en fin fødsel selv med igangsetting.
 
Bare en uke til for deg. Da kan det jo skje når som helst. Har du merket noen tegn. Jeg har termin 9.des så ikke så lenge til. Spennende tid vi går møte. Hadde vært gøy å høre hvordan det har gått for deg etter fødselen. Hva du anbefaler osv. Du føder nok før meg. Jeg har gått litt over termin tidligere, så regner med rett rundt 9.des eller litt over. :happy119


Ja fryktelig spennande! Idag har eg termin, men det er ikkje stort å fortelle enno. Ein nervepirrande fase dette..
Eg kjenner det er meir modning på gong men generelt er det ganske rolig på den fronten, så det blir spennande å sjå. Kan godt hende du føder før meg.

Eg deler gjerne. Veldig spennande om du vil dele din opplevelse etterpå óg.
Korleis har du det no om dagen? Er det mykje modning på gong hos deg?

Masse lykke til i alle fall! :Heartred
 
Ja fryktelig spennande! Idag har eg termin, men det er ikkje stort å fortelle enno. Ein nervepirrande fase dette..
Eg kjenner det er meir modning på gong men generelt er det ganske rolig på den fronten, så det blir spennande å sjå. Kan godt hende du føder før meg.

Eg deler gjerne. Veldig spennande om du vil dele din opplevelse etterpå óg.
Korleis har du det no om dagen? Er det mykje modning på gong hos deg?

Masse lykke til i alle fall! :Heartred
Har termin på søndag, men her er det også stille. Har jo kynnere innimellom men de blir liksom ikke til noe. Hadde ei runde med litt tak i ryggen, men det er 1.5 uker siden nå. Det eneste må være at jeg merker myyyye nedpress, men det har jeg gjort en stund. Du skal se at fødselen kommer plutselig og når vi minst venter det. Er visst bare å være tålmodig. Masse lykke til. Klem:Heartred
 
Ønsker egentlig bare badekar, og at det skal foregå mest mulig uten annen smertelindring. Men mulig jeg ombestemmer meg underveis. Tenker jeg tar det litt som det kommer...
 
Mitt største ønske er ei god fødselsoppleving, og for å oppnå det ønska eg god samhandling med barnefar og jordmor. om det dreg ut i tid og jordmor anbefalar smertelindring for at eg skal oppnå god fødselsoppleving med bakgrunn av sine erfaringar, så har eg tenkt å høyre på ho. ☺️
Eg er førstegongsfødande og har ingen aning på ka eg skal gjennom, men har heller ikkje lagt noko form for planar eller satt opp forventingar til fødsel, slek at eg ikkje blir skuffa over meg sjølv eller forløpet om det skulle bli keisersnitt. ☺️
 
Har termin på søndag, men her er det også stille. Har jo kynnere innimellom men de blir liksom ikke til noe. Hadde ei runde med litt tak i ryggen, men det er 1.5 uker siden nå. Det eneste må være at jeg merker myyyye nedpress, men det har jeg gjort en stund. Du skal se at fødselen kommer plutselig og når vi minst venter det. Er visst bare å være tålmodig. Masse lykke til. Klem:Heartred

Korleis går det med deg?
Eg går her enno.. Må på overtidskontroll på sjukehuset i måro og blir uansett satt i gong på torsdag. Eg håpa inderlig han bestemmer seg for å komme innan den tid :angelic::Heartred
 
Korleis går det med deg?
Eg går her enno.. Må på overtidskontroll på sjukehuset i måro og blir uansett satt i gong på torsdag. Eg håpa inderlig han bestemmer seg for å komme innan den tid :angelic::Heartred
Så koselig å høre fra deg. Jeg går nå her jeg også. På overtid. Kom nettopp ut fra time på sykehuset. Overtidskontroll. Jeg skal inn i morgen til igangsetting. Det var ingen åpning i dag så får nok ikke i natt. Lykke til i dagene som kommer. Håper det kommer igang av seg selv for deg. Har du noen tegn nå?
Mye kynnere og nedpress her som tydligvis ikke har gjort så mye.
Om du orker så hadde det vært spennende å høre fra deg i denne prosessen. Kan hende vi blir satt igang begge to.
:Heartred:Heartred:Heartred
 
Så koselig å høre fra deg. Jeg går nå her jeg også. På overtid. Kom nettopp ut fra time på sykehuset. Overtidskontroll. Jeg skal inn i morgen til igangsetting. Det var ingen åpning i dag så får nok ikke i natt. Lykke til i dagene som kommer. Håper det kommer igang av seg selv for deg. Har du noen tegn nå?
Mye kynnere og nedpress her som tydligvis ikke har gjort så mye.
Om du orker så hadde det vært spennende å høre fra deg i denne prosessen. Kan hende vi blir satt igang begge to.
:Heartred:Heartred:Heartred


Oioioi!! Så spennande! Då har du snart babyen i armane dine :love7
Masse lykke til! Eg skal prøve å høyra frå meg i prosessen. Høyrer gjerne frå deg og. Eg har hatt eindel vonde kynnera i alle fall i ei vekes tid no. Men det blir liksom ikkje noko meir.. Håpa det kjem i gong av seg sjølv men eg begynne jo å tvila no.. har håpa og venta så lenge.

Masse lykke til i måro!!

Klem :Heartbigred
 
Back
Topp