Hvilken bleiebøtte..

Tulipan:)

Elsker forumet
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Vårspirene 2021
.. anbefaler dere og hvorfor? 12 år siden sist her så regner med det er flere på markedet nå.. ;)
 
Eg har berre brukt den der angelcare (?) som barnas hus har gitt ut gratis når ein får barn. Den har fungert greit, men refillane er dyre. Veit at det skal ha kome ein type der ein kan bruke vanlege posar? Kanskje det er meir økonomisk i lengda? :)
 
Bruker alle bleiebøtter eller er det like greit å bruke vanlig boss-spann og bare kaste ut ofte? tenker kanskje å bruke bio-poser, for å unngå altfor mye plastavfall.. føler jeg synder ved å bruke vanlige bleier, men orker ikke sette meg inn i dette med tøybleier.. iallefall ikke enda :facepalm:
 
Bruker alle bleiebøtter eller er det like greit å bruke vanlig boss-spann og bare kaste ut ofte? tenker kanskje å bruke bio-poser, for å unngå altfor mye plastavfall.. føler jeg synder ved å bruke vanlige bleier, men orker ikke sette meg inn i dette med tøybleier.. iallefall ikke enda :facepalm:

Neida. Vi kjøpte et søppelbøttesett på ikea. Tror det kosta 80 kr. Der var det søppelbøtte med lokk og tre kopper som kan festes på stellebordet. Men. Det holder ikke inn lukta i det heletatt så det blir noen turer i søpla:dead::hilarious:
 
Her blir det brukt den vanlege bossbøtta som vi alt har, og så pakkar vi luktebleiene inn i doggiebags ☺️ Svigerinna mi gjor det med stor suksess. Mykje rimelegare enn å kjøpe dyre refills til bleiebøttene. Men eg er førstegongsfødande, så kan jo hende eg angrar på det valget etterkvart?
 
Bruker korbell. Angelcare var jo helt umulig å få bleiene nedi (stram lukker) pluss at man må bruke hånda for å åpne lokket (korbell har fottrykker)

Bruker ikke refillene, kjøper sekker på rull på europris (tror de er 25 L og med knyting. Knyter ene snora sånn at sekken sitter stramt). Koster 20-30 kr for en rull og den varer en evighet syns jeg).

Hatt den i 4 år og det satt seg lukt inni bøtta som stinket hver gang vi hev en bleie nedi. Tok bøtta ut i garasjen og dynket den i klorspray et par ganger og spylte av. Nå lukter den ikke.

Angelcarebøtta tok jeg av lukkemekanismen og den funker fint på soverommet. Kommer ikke til å bruke den når refillen jeg allerede hadde montert er brukt opp. Hvis jeg ikke klarer å få det til med andre poser går bøtta i bosset. Kjøper ikke refiller til mange hundre kroner...
 
Kjøpt ubbi bøtta! Er førstegangs så har ingen erfaring fra før. Den bruker vanlige poser.
 
Vanlig søppelbøtte her:) null problem, tømmer søppelet ofte og slipper dyre refils.
 
Bruker korbell. Angelcare var jo helt umulig å få bleiene nedi (stram lukker) pluss at man må bruke hånda for å åpne lokket (korbell har fottrykker)

Bruker ikke refillene, kjøper sekker på rull på europris (tror de er 25 L og med knyting. Knyter ene snora sånn at sekken sitter stramt). Koster 20-30 kr for en rull og den varer en evighet syns jeg).

Hatt den i 4 år og det satt seg lukt inni bøtta som stinket hver gang vi hev en bleie nedi. Tok bøtta ut i garasjen og dynket den i klorspray et par ganger og spylte av. Nå lukter den ikke.

Angelcarebøtta tok jeg av lukkemekanismen og den funker fint på soverommet. Kommer ikke til å bruke den når refillen jeg allerede hadde montert er brukt opp. Hvis jeg ikke klarer å få det til med andre poser går bøtta i bosset. Kjøper ikke refiller til mange hundre kroner...

Sekker på Europris var lurt. Vi bruker vanlige poser, men de blir fort fulle.
 
Bruker vanlig pose. Har ikke plass på gulvet til bleiebøtte fordi badet vårt er knøttlite.
 
Vi har en bleiebøtte som vi har fått gratis. Europris har poser med litt god lukt i. Så de er genial. Pluss de har snorer til å knyte igjen med.
 
Back
Topp