Hvordan å få samboer til å bidra.

Lykkekløver

Elsker forumet
Januarlykke 2019
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Hei!

Kort innledning;

Jeg er fulltidsstudent, 8mnd og 1 uke gravid.
Jeg bor sammen med samboer som jobber fulltid, og 2 hunder hvorav en er en ung schæfer.

Fram til sommeren har jeg vært i behandling pga overfall men begynte fulltidsstudier på sykepleie.

Siden 1 november har vi hatt folk til å pusse opp; men gulv og kjøkkeninventar måtte bli montert av samboer

Nå er dette gjort og han har til nå, ikke bidratt med noe annet i leiligheten. I helgene sitter han oppe til langt på natt og drikker øl. Han tar hundene om jeg virkelig insisterer og maser.
Han anklaget meg for å ha dratt gravidkortet noen uker tilbake siden jeg ikke vil være med å montere skuffer og skap som krever en del løft bl.a... og siden jeg gjør a.l.t husarbeidet.

Han har laget middag kanskje siste gangen i august.
Han har satt på en vaskemaskin og tørketrommel
Han tar hundene til nød om jeg maser nok.
EDIT: Han tar som oftest kveldsturen... Med mindre han glemmer det (som skjer ca 2-3 ganger i mnd) og da må jeg ut med de, midt på natten...

Jeg har eksamen disse ukene og har bedt han pent VÆR SÅ SNILL bare ta hundene, værtfall schæferen fordi jeg sliter med en del smerter i bekken og setet, som forverres av at jeg også gjør all handling, all matlaging, alt husarbeid og generelt alt utenom å jobbe 8 timer.

Jeg er på gråten. Idag fikk han ta en dag betalt fri fra jobb for å hjelpe meg. Hva gjør han? Sover. Han har sovet hele dagen, er enda ikke oppe og har ikke gjort noe.
Jeg sitter på skolen.
Jeg starter dagen 1-2 timer tidligere enn han for å bli ferdig med kjøkkenrengjøring, matlaging og hundene , før jeg har en 4-6 timers skoledag, før jeg skal hjem, ut med hundene, og så lage middag. Om kvelden er det rydding, klesvask etc. I helgen lørdager pleier jeg å ta storhandling og TRYGLER han om å ta langturen med hundene.. Når jeg kommer hjem så sover han eller spiller playstation.