Hvordan beholde medfølelse ved "manflu"?

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Jeg irriterer meg grønn da. Vi begge er ikke i form, men hvorfor er det da bare jeg som må gjøre ting, mens han sløver på sofaen?!

Han får hosteanfall og avslutter med "Åååh" som om han skal dø. Svigermor har sagt at hun har cosylan hvis han trenger, men han er så treg..:dead:

Flere som har det slik når partner (og du selv) blir syke?
 
Ja, sånn er det bare - enkelt og greit. Er mannen syk, så er han døden nær. Jeg må innrømme at jeg også sutrer litt når jeg er syk, men verden stopper liksom ikke opp. Jeg må fortsatt hente og levere i bhg., vaske klær osv..
 
Ja, sånn er det bare - enkelt og greit. Er mannen syk, så er han døden nær. Jeg må innrømme at jeg også sutrer litt når jeg er syk, men verden stopper liksom ikke opp. Jeg må fortsatt hente og levere i bhg., vaske klær osv..
Jeg sutrer litt ekstra når han sutrer, bare for å vise at det ikke bare er han som ikke er i form :p
 
Jeg ber han om å legge seg, jeg orker ikke late som at jeg har medfølelse med han en gang.
 
Haha :p akkurat som her hjemme. Men han får sjelden noe medfølelse fra meg om alt han gjør er å ligge på sofaen å klage. Har han derimot gjort noe, hvert på jobb osv, da er det litt lettere :p
 
Last edited:
Jeg ber han om å legge seg, jeg orker ikke late som at jeg har medfølelse med han en gang.
Da går jeg og irriterer meg for at han kan legge seg når han er syk, mens jeg ikke kan :hilarious: (slik som når vi nå er syke begge to)
Ikke lett å gjøre meg fornøyd til tider:p
 
Haha :p akkurat som her hjemme. Men han får sjelden noe medfølelse fra meg om alt han gjør er å ligge på sofaen å klage. Har han derimot gjort noe, hvert på jobb osv, da er det lit trøttere :p
Han har vært på et kurs på en time, telles det som å gjøre noe? :hilarious: (for min del så er ikke det nok til å få rettigheten til å ligge på sofaen og klage:p)
 
Han har ikke medfølelse når jeg er syk, for jeg fungerer jo. Så jeg blir litt sur av sutringen når han er syk. Han sutrer også når jeg er syk, for han er så redd for å bli smitta. Har medfølelse når datteren vår er syk.
 
Da går jeg og irriterer meg for at han kan legge seg når han er syk, mens jeg ikke kan :hilarious: (slik som når vi nå er syke begge to)
Ikke lett å gjøre meg fornøyd til tider:p

Mer irriterende å ha han sytende på sofaen, når jeg alikevel må gjøre alt.
 
Jeg pleier å si at om han ikke skjerper seg får han reise hjem til morra si. Takler ikke syk mann. Kjenner d irriterer meg langt inn å sjela bare å skrive om d
 
Jeg irriterer meg også grønn! For det er så sinnsykt forskjell på oss når han er syk vs meg syk. Når han er syk slækker han på sofaen og syter og klager over hvor fælt det er å være syk. Når jeg er syk er det ingen hverken empati eller hjelp å få fra han. Jeg må fortsatt gjøre alt det jeg pleier å gjøre når jeg er frisk. Så jeg føler ikke med han når han har manflu for å si det sånn :rolleyes:
 
Jeg har ikke medfølelse. Jeg kjøper alt av medisiner og ber han mer eller mindre gå på soverommet og sove det av seg :p Snill kone. Men jeg orker ikke høre på han eller se han helst i det lille "pitypartyet" han har. Og skal han være nede, besøker jeg noen med unga :p Ja. Jeg er ekstremt glad i syke menn.

Jeg selv gjør alt av husarbeid pluss pluss uten å uffe meg av alt som skjer.
 
Herregud er som å lese min mann. Syns faktisk ikke synd på han når han har «manflu». Han er jo døende med litt tett nese og to host om dagen mens jeg må løpe rundt som er gal med influensa.
 
Vi har medfølelse for hverandre og lar den som er syk få lov til p være syk
Jeghar hatt ett skikkelig kjipt år når det gjelder sykdom men jeg har fått medfølelse uansett og han tar i ekstra tak, hadde vi ikke hatt det for hverandre så hadde ikke jeg orket å være med han
 
Vi har medfølelse for hverandre og lar den som er syk få lov til p være syk
Jeghar hatt ett skikkelig kjipt år når det gjelder sykdom men jeg har fått medfølelse uansett og han tar i ekstra tak, hadde vi ikke hatt det for hverandre så hadde ikke jeg orket å være med han

Men når begge er syke da? Jeg stepper også opp når min mann er syk og omvendt. Men i hennes tilfelle er begge syke.. Jeg hadde i alle fall ikke syns det var greit å måtte gjøre alt mens mannen lå på sofaen,..
 
Back
Topp