Vifviks tanker om ny graviditet

Vifvik

Glad i forumet
Assistert-jentene
Sensommerbarna 2016
Sensommerbarna 2019
Selvom jeg har vært på forumet siden 2012 har jeg aldri hatt dagbok. Er ikke den som skriver mest, men heller inne og leser. Men tenkte at det kunne være greit å ha et sted å lufte tankene :)

Mannen min hadde kreft som barn. Han var med i en studie på ny cellegift, og den eneste kjente bivirkningen var mulighet for nedsatt fertilitet. Han ble heldigvis frisk, men det stemte at den ga nedsatt fertilitet. Vi kan derfor ikke lage barn på den hyggelige måten... Vi var heldige med å bli gravid på første prøverørsforsøk i 2015, og i august 2016 fikk vi en sønn. Den gangen valgte vi å ikke vite kjønn, så det var moro å få vite da han ble født.

Høsten 2017 begynte vi å ønske en lillebrøster. Vi hadde 4 egg på frys, men det ble dessverre ikke noe baby av de ved innsett. I ettertid vet jeg jo hvorfor. Jeg var alt for tjukk (man må kalle en spade for en spade), i dårlig form, ammet fortsatt og kroppen var nok ikke klar for en ny graviditet. Til jul 2017 ga mannen og jeg hverandre Grete Roede kurs. Det ble starten på en livstilsendring. Vi solgte bilen, kjøpte oss sykler, begynte å bevege oss mer og la om kostholdet. I september hadde jeg gått ned 20 kg. Har fortsatt 10 kg til jeg vil ned, men målet var i første omgang 20 kg ned før en ny graviditet. Hadde en runde med prøverør i september som bare resulterte i kjemisk graviditet, men på neste forsøk i november har jeg vært heldig å lykkes :D Lillegutt ønsket seg en baby (sier lillebror) til jul, men det lot seg ikke gjøre. Men satser på at lillebrøster klorer seg fast så lillegutt får en baby til 3 års dagen sin :)

Denne gangen planlegger vi å vite kjønn, slik at vi kan snakke med lillegutt om lillebror eller lillesøster som er i magen, slik at han kanskje fortstår litt av det :Heartred
 
Skal nevnes at jeg ikke hadde så hyggelig graviditet sist, men blødninger fra uke 7-11, svangerskapsforgiftning, seteleie og for smalt bekken til fødsel, innleggelse på sykehus grunnet blodtrykk osv... Håper at det blir bedre denne gangen!
 
Så fint med dagbok. :) Håper du får et bedre svangerskap og at lillebrøster vokser og gror i magen nå ❤️ hyggelig å følge deg!
 
Her følger jeg gjerne! For en reise på dere, da! Superbra innsats mtp vektnedgang, da! Spennende å ikke vite kjønn, jeg hadde Aldri klart det :p
 
Her følger jeg gjerne! For en reise på dere, da! Superbra innsats mtp vektnedgang, da! Spennende å ikke vite kjønn, jeg hadde Aldri klart det :p
Takk takk. Grunnen til at vi valgte å ikke vite kjønn var at alle var så opptatt av å vite om det var grutt eller jente. Ingen spurte om alt var bra og andre ting som faktisk var mer viktig. Så da gikk det en liten fa*n i meg og jeg bestemte at jeg ikke ville vite det på trass :p
 
I dag har jeg skikkelig ulvehunger. Det eneste jeg har skikkelig lyst på er kebab :p Uff... Prøver å minne meg selv på alt jeg lærte på Grete Roede, og hvor mye kalorier det er i en kebab... :p
 
Det ble ingen kebab :) Klarte å stå imot ;)

Tar meg i å ha noia hver gang jeg er på do. Så redd for å se blod på papiret!! Flere som har det sånn?
 
Jeg tror ikke jeg vil vite kjønn denne gangen :p jeg gikk også ned 25 kilo i fjor da jeg begynte å trene. Nå er jeg på vei opp igjen, sluttet å trene :( stapper potetgull nå, enda jeg vet bedre...
 
Takk takk. Grunnen til at vi valgte å ikke vite kjønn var at alle var så opptatt av å vite om det var grutt eller jente. Ingen spurte om alt var bra og andre ting som faktisk var mer viktig. Så da gikk det en liten fa*n i meg og jeg bestemte at jeg ikke ville vite det på trass :p
Shit! Sånn kunne jeg og gjort. :hilarious: men bare fordi folk var sånn,ikke fordi jeg ikke ville vite :hilarious:
 
Det ble ingen kebab :) Klarte å stå imot ;)

Tar meg i å ha noia hver gang jeg er på do. Så redd for å se blod på papiret!! Flere som har det sånn?
Føler av og til at "nå blir jeg" bekymret meg gal sist svangerskap. Men har lært meg at det er økt utflod og greier å holde meg rolig 8/10 ganger. Men sjekker jo ekstra godt på papiret ja :p
 
Jeg tror ikke jeg vil vite kjønn denne gangen :p jeg gikk også ned 25 kilo i fjor da jeg begynte å trene. Nå er jeg på vei opp igjen, sluttet å trene :( stapper potetgull nå, enda jeg vet bedre...
Jeg gikk opp 30 kg ifbm hormoner og graviditet sist. Veldig fornøyd med at jeg faktsik har holdt vekta stabil, til og med gått ned noen kilo, under hormonstimuleringen denne gangen. Er ikke noe moro å være mye større enn det man er komfortabel med! Målet er å prøve å holde meg innenfor normal veltøkning dette svangerskapet. For en med min BMI (27) er normal/riktig vektøkning 7-11,5 kg.
 
Føler av og til at "nå blir jeg" bekymret meg gal sist svangerskap. Men har lært meg at det er økt utflod og greier å holde meg rolig 8/10 ganger. Men sjekker jo ekstra godt på papiret ja :p
Jeg har jo ingen følelse av at det er er noen grunn til bekymring. alt er som det skal være. Men allikevel må jeg alltid sjekke papiret ekstra nøye bare i tillfelle :p Sikkert mye siden jeg hadde blødninger sist. Håper jeg slipper det denne gangen!!
 
Etter at jeg snakket så mye om kebab på jobb i går bestemte hele avdelingen min seg for å ha kebablunch i dag :p Jeg som skulle være flink....
 
Jeg har jo ingen følelse av at det er er noen grunn til bekymring. alt er som det skal være. Men allikevel må jeg alltid sjekke papiret ekstra nøye bare i tillfelle :p Sikkert mye siden jeg hadde blødninger sist. Håper jeg slipper det denne gangen!!
Det er jo veldig forståelig. :)
 
Det ble ingen kebab :) Klarte å stå imot ;)

Tar meg i å ha noia hver gang jeg er på do. Så redd for å se blod på papiret!! Flere som har det sånn?
Hver. Eneste. Dotur :hilarious:

Samt en god del av tiden utenom, fordi det er masse utflod og det kan minne om blod. Da det faktisk var blod så kjentes det noe annerledes ut, men det klarer ikke hjernen min å ta til seg :p
 
Åh forresten, ikke kjøp dopapir med nisser på! Det er oppskrift på hjerteattakk omtrent :eek:
 
Hver. Eneste. Dotur :hilarious:

Samt en god del av tiden utenom, fordi det er masse utflod og det kan minne om blod. Da det faktisk var blod så kjentes det noe annerledes ut, men det klarer ikke hjernen min å ta til seg :p
Jeg blødde fra uke 7-11 i forrige svangerskap. Både ferskt og brunt. Man vil ikke se blod når man er gravid!!!! Bra det gikk bra for deg! Håper jeg slipper det denne gangen!!
 
Jeg blødde fra uke 7-11 i forrige svangerskap. Både ferskt og brunt. Man vil ikke se blod når man er gravid!!!! Bra det gikk bra for deg! Håper jeg slipper det denne gangen!!
Så skummelt! Men det gikk bra likevel?

Denne gangen skal alt gå fint, så blir det babyer i 2019 :Heartred
 
Så skummelt! Men det gikk bra likevel?

Denne gangen skal alt gå fint, så blir det babyer i 2019 :Heartred
Ja, det gikk bra ;) Fikk en fin fin gutt i august 2016 :Heartblue Så blødninger behøver heldigvis ikke å bety noe. Men det er ikke moro allikevel!
 
Ja, det gikk bra ;) Fikk en fin fin gutt i august 2016 :Heartblue Så blødninger behøver heldigvis ikke å bety noe. Men det er ikke moro allikevel!
Det er så fint å høre om andre som har hatt like utfordringer, som likevel har kommet fint i mål :Heartred Og jul med 2-åringer er jo så gøy, så heldig du er :)
 
Back
Topp