Rosa på papiret...

Har du bestilt UL privat?
Hørt de ikke utfører det før etter uke 6 jeg..
Nei.. får på sykehuset da jeg har hatt vondter. Var på første ul i forrige uke.. dette er ul nr 2. De skal bare forsikrer seg om at frøet er inne i livmor og ikke utenfor. Jeg tror det ligger pent plantet inni :)
 
Nei.. får på sykehuset da jeg har hatt vondter. Var på første ul i forrige uke.. dette er ul nr 2. De skal bare forsikrer seg om at frøet er inne i livmor og ikke utenfor. Jeg tror det ligger pent plantet inni :)
Så bra oppfølging da!!❤️ Lykke til
 
Har du også hatt EXU?
Nei har ikke det.. men det var det de var redd for nå.. er visst ikke så kult å ha hatt dobbelsidig eggleder betennelse for å så få smerter under tidlig sv.skap :sorry: men heldigvis ligger spira der den skal.. har du hatt?
 
Nei har ikke det.. men det var det de var redd for nå.. er visst ikke så kult å ha hatt dobbelsidig eggleder betennelse for å så få smerter under tidlig sv.skap :sorry: men heldigvis ligger spira der den skal.. har du hatt?

Så bra du får oppfølging da - høres fornuftig ut! :)

Ja, jeg har mistet en eggleder pga EXU i juni. Så jeg får også tilbud om tidlig UL for å utelukke graviditet i eggleder. Med de høye HCG-verdiene jeg har hatt så langt mistenker jeg egentlig ikke det, men veldig fint å sjekke for å kunne føle seg trygg.
 
Så bra du får oppfølging da - høres fornuftig ut! :)

Ja, jeg har mistet en eggleder pga EXU i juni. Så jeg får også tilbud om tidlig UL for å utelukke graviditet i eggleder. Med de høye HCG-verdiene jeg har hatt så langt mistenker jeg egentlig ikke det, men veldig fint å sjekke for å kunne føle seg trygg.
Samme faren som jeg står ovenfor det.. håper spira de er på riktig plass også :Heartbigred
 
Bare et spørsmål... er det større fare for noen? Kan man merke det?

Ja, hvis man har tette eggledere eller skader/defekt i de flimmerhårene som finnes i egglederne er man mer utsatt. Har man endometriose er man også mer utsatt, eller om man tidligere har hatt en infeksjon i egglederne (klamydia over lengre tid f.eks.).

Man har ikke funnet noen årsak hos meg, så jeg hadde nok bare vanvittig uflaks.
 
Bare et spørsmål... er det større fare for noen? Kan man merke det?
Jeg har hatt dobbelsidig eggleder betennelse, så var fare for tette eggledere. Og da er det stor fare for å bli gravid på eggstokkene. Nå har jeg heldigvis ikke vært det, men fikk beskjed om at hvis jeg hadde smerter og/eller blødning så måtte jeg oppsøke lege. For noen er det bare uflaks, mens for andre er det pga sykdommer.
 
Hei.

Jeg oppdaget litt rosa på papiret da jeg var på do idag. Er det noen flere som har opplevd dette, uten at det har vært noe å bekymre seg for, eller hvordan endte det?

Jeg har hatt mensmurringer og ryggsmerter idag, i tillegg til noen stikkinger nederst i magen. Føler meg ikke spesielt gravid, er 4+5 idag..

:Heartbigred
Vet ikke om det er noe hjelp, men sist gang hadde jeg rosa på papiret ukentlig. Jeg var på tul og det viste et friskt og fint foster med et bankende hjerte. Opplevde det fra uke fem ca. I uke 9+5 så fikk jeg mørkt rødt blod med koagulerer klumper og sterke smerter klokken 18, og klokken 21 kom fosteret med fostersekk og morkake ut. Det er veldig vanlig med små blødninger, rosa på papiret, og like vanlig som å ikke ha det. Små spottere eller rosa papir er helt ufarlig, og jeg vet nå at det er ikke noe å bekymre seg for. Mest sannsynlig er det er lite blodkar som har sprekt, om du har presset litt hardt i magen, hatt sex eller lignende. Så lenge det ikke er klumper eller koagulerer blodklotter så ville jeg ikke bekymret meg, mange opplever blødninger gjennom hele svangerskapet og føder helt friske barn ☺️
Kan også si at en sa er så innmari smertefullt at du vet ikke hva som er opp og ned, tårene triller av smerte og du blør veldig mye, fosterstilling hjelper litt, men alt er så vindt at selv å puste gjør smertene verre.
Også er murringer i mageområdet vanlig symptom på at livmoren strekker seg og gir mer plass til fosteret, så det kan være at du kjenner ubehaget når graviditeten går videre
 
Ja, hvis man har tette eggledere eller skader/defekt i de flimmerhårene som finnes i egglederne er man mer utsatt. Har man endometriose er man også mer utsatt, eller om man tidligere har hatt en infeksjon i egglederne (klamydia over lengre tid f.eks.).

Man har ikke funnet noen årsak hos meg, så jeg hadde nok bare vanvittig uflaks.
Takk for svar :)
 
Jeg har hatt dobbelsidig eggleder betennelse, så var fare for tette eggledere. Og da er det stor fare for å bli gravid på eggstokkene. Nå har jeg heldigvis ikke vært det, men fikk beskjed om at hvis jeg hadde smerter og/eller blødning så måtte jeg oppsøke lege. For noen er det bare uflaks, mens for andre er det pga sykdommer.
Ok :/ takk for svar :)
 
Har blødd helt til nå, med klumper og varierende mengde. Skal til legen neste uke. Men er dessverre ganske sikker på at dette er over for min del, for denne gang.. jeg har også mistet alle symptomene mine :(:(
 
Back
Topp