Pulsklokke o.l gravid og kcal

Isla

Elsker forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Marsipanene 2019
Oktoberlykke2020❤
Flere gravide som trener, følger med å ha et godt aktivitetsnivå?

Hvordan ligger dere an med kcal forbrenning pr dag i følge deres klokker?

Har fitbit versa og ligger på 2700 til 3100 kcal pr dag.
 
Nokon aktive gravide må det jo vere her inne? :D
 
Nokon aktive gravide må det jo vere her inne? :D


Nope, bare jeg som er så sær å passer på slike detaljer

Da jeg var på prøverforumet så var det jo en skåkk med fitbittere som fulgte med hvilepulsen i forhold til om de var gravide så anntok det var flere treningsnarkiser her :)
 
Nope, bare jeg som er så sær å passer på slike detaljer

Da jeg var på prøverforumet så var det jo en skåkk med fitbittere som fulgte med hvilepulsen i forhold til om de var gravide så anntok det var flere treningsnarkiser her :)

Haha!
Her er vel fleire, kanskje dei berre har gøymt seg godt? :p
 
Jeg får ikke trent så mye for tiden, men en av tingene som tipsa meg om at jeg var gravid sist var at hvilepulsen gikk opp på Fitbiten min. :p Jeg prøver dog å ikke følge med på kcal da jeg vet det kan tulle en del med tankene mine, men puls og skritt er det gøy å følge med på. :)
 
Jeg får ikke trent så mye for tiden, men en av tingene som tipsa meg om at jeg var gravid sist var at hvilepulsen gikk opp på Fitbiten min. :p Jeg prøver dog å ikke følge med på kcal da jeg vet det kan tulle en del med tankene mine, men puls og skritt er det gøy å følge med på. :)

Skritt har jeg også brukt å fulgt med på men pga bekkenløsning og ingen mulighet til å gå lange turer så må jeg overse den biten å heller være aktiv på andre områder :) Da er det litt motoverende å følge med kcal å passe på at jeg ligger på ca normalnivå som da jeg var yrkesaktiv samt trente. Føler det krever myyye mer av meg da. Må jo ta igjen mye for en 8timers jobb som til tider kan være svært hektisj fysisk sett.

Uke 28 nå å holder tritt enda. Så håper det går så bra som nå, fram til fødsel :)
 
Jeg følger med, både skritt, kalorier og puls (under trening).
På vanlige dager uten trening så ligger jeg på ca 2300-2500 kalorier om jeg er på ca 10 000 skritt, er jeg under det så varierer det mellom 2000 og 2200 ca.
På treningsdager så er jeg ofte oppe på 2700-3300 avhenger av hvor mye annet jeg gjør samme dagen.

Jeg trente 5 dager i uken nå de siste månedene før jeg ble gravid, nå har jeg trappet ned til 3 siden jeg ofte blir veldig sliten dagen etter trening. Jeg tror noe kommer av at jeg ikke alltid klarer å få i meg nok mat til å dekke kaloriforbruket mitt.

Nå er jeg bare i uke 15, men har enda ikke gått opp noe, kanskje 500gr, så tydelig at kostholdet må bedres på sikt. :)

Hva slags trening og aktivitet er det dere driver med? :happy:
 
Jeg følger med, både skritt, kalorier og puls (under trening).
På vanlige dager uten trening så ligger jeg på ca 2300-2500 kalorier om jeg er på ca 10 000 skritt, er jeg under det så varierer det mellom 2000 og 2200 ca.
På treningsdager så er jeg ofte oppe på 2700-3300 avhenger av hvor mye annet jeg gjør samme dagen.

Jeg trente 5 dager i uken nå de siste månedene før jeg ble gravid, nå har jeg trappet ned til 3 siden jeg ofte blir veldig sliten dagen etter trening. Jeg tror noe kommer av at jeg ikke alltid klarer å få i meg nok mat til å dekke kaloriforbruket mitt.

Nå er jeg bare i uke 15, men har enda ikke gått opp noe, kanskje 500gr, så tydelig at kostholdet må bedres på sikt. :)

Hva slags trening og aktivitet er det dere driver med? :happy:
Hva tenker du med at kostholdet må bedres? Jeg gikk ikke opp noe med siste, gikk heller ned hvis man trekker fra baby, vann og morkake. Det gjør ikke noe :) Babyen tar det babyen trenger fra mor. Så lenge man ikke føler seg dårlig går det fint.
 
Hva tenker du med at kostholdet må bedres? Jeg gikk ikke opp noe med siste, gikk heller ned hvis man trekker fra baby, vann og morkake. Det gjør ikke noe :) Babyen tar det babyen trenger fra mor. Så lenge man ikke føler seg dårlig går det fint.

Jeg merker at energinivået mitt dagen etter trening ofte er dårlig, og jeg tror det har en sammenheng med treningen. Jeg har ikke behov for å gå noe opp, men tror ikke jeg spiser riktig, og nok, for å fungere godt i hverdagen ;)
 
Jeg merker at energinivået mitt dagen etter trening ofte er dårlig, og jeg tror det har en sammenheng med treningen. Jeg har ikke behov for å gå noe opp, men tror ikke jeg spiser riktig, og nok, for å fungere godt i hverdagen ;)
Nei, sånn sett ja! :) Da er det jo en indikator på at du kanskje tar deg ut for mye, kroppen bruker utrolig mye energi på å gå gravid :)
 
Nei, sånn sett ja! :) Da er det jo en indikator på at du kanskje tar deg ut for mye, kroppen bruker utrolig mye energi på å gå gravid :)

Jeg skal prøve med litt økt matinntak ifbm trening for å se om det hjelper noe. Det hadde vært det beste, i stedet for å gjøre store endringer på treningen. :)
 
Jeg skal prøve med litt økt matinntak ifbm trening for å se om det hjelper noe. Det hadde vært det beste, i stedet for å gjøre store endringer på treningen. :)
Skjønner det :) du får prøve det først
 
Jeg følger med, både skritt, kalorier og puls (under trening).
På vanlige dager uten trening så ligger jeg på ca 2300-2500 kalorier om jeg er på ca 10 000 skritt, er jeg under det så varierer det mellom 2000 og 2200 ca.
På treningsdager så er jeg ofte oppe på 2700-3300 avhenger av hvor mye annet jeg gjør samme dagen.

Jeg trente 5 dager i uken nå de siste månedene før jeg ble gravid, nå har jeg trappet ned til 3 siden jeg ofte blir veldig sliten dagen etter trening. Jeg tror noe kommer av at jeg ikke alltid klarer å få i meg nok mat til å dekke kaloriforbruket mitt.

Nå er jeg bare i uke 15, men har enda ikke gått opp noe, kanskje 500gr, så tydelig at kostholdet må bedres på sikt. :)

Hva slags trening og aktivitet er det dere driver med? :happy:


Er i uke 29 og gått opp 9kg nå. Syns det er veldig mye og vet at det er NÅ kg kommer.

Trener 6dager i uken nå. Målet er ut desember med å holde tritt som nå :)

Trener styrke (to splitt), spinning, roing, elipsemaskin :)
 
Er i uke 29 og gått opp 9kg nå. Syns det er veldig mye og vet at det er NÅ kg kommer.

Trener 6dager i uken nå. Målet er ut desember med å holde tritt som nå :)

Trener styrke (to splitt), spinning, roing, elipsemaskin :)

Høres ut som du er i superform da, 6 dager i uken er over normalen uansett om man er gravid eller ikke :)

Håper jeg klarer å komme meg opp på 4 eller 5 dager etterhvert, i det minste at jeg klarer å holde 3 dager i uken en god stund fremover.

Driver med litt annen trening selv, men funderer om jeg skal ta opp igjen spinningen for å holde kondisen litt på plass :happy:
 
Håper å bli gravid, og la på meg 30 kilo sist gang. Har 12 av de kiloene på kropppen nå, etter å ha lagt på meg 7 kg siden i sommer :O
Så jeg må finne et ok kalorinivå og ta utgangspunkt i om jeg blir gravid igjen, for kan ikke gå opp enda 30 kilo... var sulten som en hest sist og spiste for ca 5 personer. Hehe.
Det er ikke greit ass.
 
Back
Topp