Tidlig ultralyd

Eplebit

Elsker forumet
Sensommerbarna 2019
Vi tror vi skal unne oss en tidlig UL, men når vil dere anbefale dette? Og hvorfor? :)
 
Vi tror vi skal unne oss en tidlig UL, men når vil dere anbefale dette? Og hvorfor? :)
Vi tok i uke 8. Egentlig kun for at vi hadde mistet 3 ganger før, og vi ønsket bekreftelse på hvordan det stod til inni der. Vi tok på nytt igjen da vi kom til uke 12 :)
Var veldig greit! Både jeg og samboer var superstresset, så vel anvendte penger for å roe oss litt :)
 
Vi tok i uke 8. Egentlig kun for at vi hadde mistet 3 ganger før, og vi ønsket bekreftelse på hvordan det stod til inni der. Vi tok på nytt igjen da vi kom til uke 12 :)
Var veldig greit! Både jeg og samboer var superstresset, så vel anvendte penger for å roe oss litt :)
Okei! Ville du tatt i uke 8 igjen, eller ville du ha ventet til rundt uke 12?
 
Okei! Ville du tatt i uke 8 igjen, eller ville du ha ventet til rundt uke 12?
Jeg ville nok tatt begge to :) rett og slett for å berolige meg selv iom. at vi hadde mistet flere ganger..
men det må dere kjenne på selv:)
uke 8 var for å sjekke at det var ett hjerte som slo, og uke 12 var for å puste litt ut etter å ha kommet til uke 12 :)
 
Jeg ville nok tatt begge to :) rett og slett for å berolige meg selv iom. at vi hadde mistet flere ganger..
men det må dere kjenne på selv:)
uke 8 var for å sjekke at det var ett hjerte som slo, og uke 12 var for å puste litt ut etter å ha kommet til uke 12 :)
Ok! Tusen takk for svar!
 
Hvis jeg skulle velge mellom uke 8 og 12 så hadde jeg valgt å ta tul i uke 12. Da får en sett så mye mer enn bare en klump med blinkende hjerte, selv om det var fint det og altså :)
 
Uke 8 og uke 12 ville jeg ha tatt, hvis dere bare ksla ha én ville jeg definitivt gått for uke 12 :)
 
Ihvertfall ikke ta for tidlig, tenker jeg :) jeg tok 7+2 og det gikk bra (tok så tidlig fordi jeg skulle på ferie)men ble satt tilbake 5 dager, som ble justert igjen på oul. (Vanskelig å måle så tidlig..) og kjenner to nå som var inne i uke 6-7 hvor de ikke fant hjertelyd og så måtte de vente en hel uke før de kunne sjekke igjen siden det var for tidlig til å si sikkert om det var noe der eller ikke.. unødige bekymringer og lange dager.. selv tok jeg også i uke 10 med nr en og da var det magen som ikke hadde lukket seg enda og hun trodde kanskje den var litt stor. To uker med bekymring og venting til uke 12 og vi kunne se at alt hadde lukket seg og så bra ut.. sååå, ja. Som de andre sier her, uke 8 eller uke 12 ville jeg også sagt da.. uke 8 for liten bamsemums med hjerte (og bare se at det er noe der liksom) og uke 12 for minibaby som bare skal vokse seg større ❤️
 
Sist gang var jeg i uke 12 , da var det jo en liten baby der :dummy: denne gang er jeg 9 år eldre (kanskje 10 hvis prøvingen drøyer enda lengre) og nervene for ma/bo osv har kommet mer med årene , så nå blir det nok i uke 7/8 også bare for å se at det er hjerteaktivitet :joyful:
 
Vi hadde stor glede av tidlig UL sent i uke 12. Hadde også en på sykehuset i uke 10 og det var stor forskjell på de to ukene! Kommer til å ta i uke 12 neste gang også :)
 
Uke 7 for å se at alt er bra, og så uke 9 og så uke 12 og 14.
Men det er pga det vi har i ryggsekken vår, at vi har gjort og kommer til å gjøre det slik. Men som andre sier, man ser jo mer jo lenger på vei man er. Men for min del har det å se hjerte slå, utvikling som normalt vært mer viktig enn "see den lille søte babyen da!" Hvis du skjønner :p
 
Her ble det tul i uke 8, fikk da se og høre et hjerte som slo :Heartred Det var så fint og betryggende, var som om alle bekymringene bare forsvant der og da. Er nå 30+5 og har kun hatt tul i uke 8 og oul i uke 18.
 
Jeg hadde tre TUL. Uke 9, 12 og 14. Dersom jeg KUN kunne tatt en hadd jeg valgt å dra privat i uke 12. Det var helt fantastiske bilder og en flott opplevelse.
Hvis jeg kunne valgt to hadde jeg tatt uke 9 og 12. På en måte var uke 9 den beste fordi jeg fikk bekreftet liv etter blødning og div. Men selve ultralyden fikk jeg mye mer ut av i uke 12!
 
Jeg hadde ul i uke 5 og 8 (begge inkl pga IVF). Uke 5 var det en liten peanøtt, mens det var litt mer tydelig foster i uke 8. Hadde ikke ny ul før den ordinære i uke 18, men syntes det var veldig lenge å vente i 10 uker, spesielt siden det da var for tidlig til å kjenne aktivitet. Så vil nok anbefale å vente litt hvis du bare skal ha en tul.
 
Back
Topp