Hvilken psykisk(e) lidelse(r) har du?

Depresjon har Vært siden tenårene, svak sosial angst.. også fått diagnosen cyklotemi som er en mild form for bipolar..fikk d påvist da jeg var innlagt..men etter å ha gått nå til en psykoterapaut er det nok ikke cyklotemI men heller emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse type impulsiv. Skal nå begynne å komme oftere i terapi, 1 gang I uken mot tidligere 1 gang pr mnd..
Har også scoret 99,9% på adhd, da jeg ble testet for alt mulig ved innleggelsen..

Jeg kan nå forstå mye bedre av hvorfor jeg er, gjør og tenker som jeg gjør. Det bare forklarer så masse..
Men sliter uansett med å tro jeg kan bli frisk.. vanskelig å holde ut og stå på, når alt du vil er å bare gi opp..
Ser liksom ikke en framtid med mening om det fortsetter å være som det er. Hva r det da å se fram til liksom? Neste gang jeg ødelegger for meg selv ja definitivt..
Har såvidt jeg kan huske aldri hatt ting stabilt og forutsigbart..
ALLTID ett eller annet som ødelegger..

Ser jo at flere her inne også har emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse..
Kan man bli bedre?tar det lang tid?
Hva har hjulpet deg?
Vil det alltid være like krevende og unaturlig og endre noe, vil det etterhvert bli naturlig å tenke/føler annerledes?!
 
Sosial fobi og sosial angst, spiseforstyrrelse (overspising, emosjonell spising), depresjon, høysensitivitet, med et lite dryss ME på toppen :D
 
Bipolar 2
Angst for store ukjente folkemengder
Fødselsangst
Ptsd
 
Last edited:
Sosial angst
Generalisert angstlidelse
Emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse (den revurderes til å kanskje ha endret seg til engstelig (unnvikende) personlighetsforstyrrelse)
Moderat depresjon (den tar visst en pause i svangerskap og den første tiden etter fødsel. Spent på når/om den kommer tilbake denne gangen)
 
Akkurat nå er vel diagnosen min akutt belastningslidelse, men har tidligere slitt med depresjoner men det har vel egentlig vært i forbindelse med diverse traumer så kanskje føler heller jeg vil kalle det "kronisk akutt belastningslidelse" istedet.

Mistenker PTSD, men har aldri fått diagnosen.
 
Last edited:
Lettere sosial angst og sliter med mat etter hyperemesis-svangerskap
 
Anoreksi (tilbakefall etter flere år som frisk)
Satser på at den diagnosen forsvinner iløpet av svangerskapet og tiden etter [emoji1]
 
Takk for denne tråden! Føler seg ikke så alene når andre er åpne ❤️

Ser den er et år gammel, men svarer fordet...

Sosial- og panikkangst..
 
.
 
Last edited:
Jeg har complex ptsd. Og dissosiativ lidelse. Problemer med impulskontroll. Har vert utsatt for sexuelle overgrep fra barndommen (ikke familie) etter første overgrep når jeg var 11, klandret jeg meg selv. Har siden den gang satt meg selv i sårbare situasjoner, og ble missbrukt frem til jeg jiftet meg som 16 åring. Var da gravid. Vert gift i 10 år. Har 5 barn. Fantastisk mann. I sommer startet jeg å sette meg i risikable situasjoner, og ble voldtatt av 3 menn, 7 tilstede. Har glemt hendelsen. Unngår helst behandling. Distanserer meg fra hendelsene. Barnevernet visste jeg ble utsatt for overgrep i barndommen, men gjorde ingenting. Anmeldte en gang, ble kalt en hore i retten, mannen innrømte allt (jeg var 12 og han 23) og han fikk 2 mnd fengsel. Jeg kan vel forklare det slik: når jeg blir missbrukt føler jeg meg hjemme. Men lever et normalt liv med dissosiasjon fra opplevelsene mine. Men føler for å rømme fra livet mitt for å sette meg i farlige situasjoner. Men klarer og holde på fornuften. Men innser at jeg bør ta i mot hjelp fra psykiater. Men tror ikke jeg kan fikses.
 
Tja, har en fått en form for angst/ sosial angst i løpet av det siste halve året, begynt utredning nå og får vel et svar neste uke på om de har en diagnose.

Hatt noen panikkanfall også.
 
Tja, har en fått en form for angst/ sosial angst i løpet av det siste halve året, begynt utredning nå og får vel et svar neste uke på om de har en diagnose.

Hatt noen panikkanfall også.
Så bra du har søkt hjelp tidlig!! :happy::Heartred Det er modig gjort, håper du blir fort bra :Heartred
 
Så bra du har søkt hjelp tidlig!! :happy:[emoji813]red Det er modig gjort, håper du blir fort bra [emoji813]red
Det skjedde ting i livet, både jobbmessig og privat for et halvt års tid siden som preger meg veldig.

Har hatt oppfølging av arbeidsgiver og bedriftshelsetjenesten hele veien, men vi var enige om at jeg trengte en annen form for hjelp som de ikke kunne gi meg.

Derfor har vi vært ganske tidlig ute.

Jeg er sikker på at jeg kommer med ut av det til slutt, og at jeg vil fungere igjen. Jeg har vært sykmeldt siden.
 
Det skjedde ting i livet, både jobbmessig og privat for et halvt års tid siden som preger meg veldig.

Har hatt oppfølging av arbeidsgiver og bedriftshelsetjenesten hele veien, men vi var enige om at jeg trengte en annen form for hjelp som de ikke kunne gi meg.

Derfor har vi vært ganske tidlig ute.

Jeg er sikker på at jeg kommer med ut av det til slutt, og at jeg vil fungere igjen. Jeg har vært sykmeldt siden.
Åh, leit å høre. Hvilken bransje jobber du innen?Fint du har fått oppfølgning. Ønsker deg masse god bedring.:Heartred
Kan også anbefale deg å høre på podcasten Noia, med Carina Poulsen og Christine Danche. Den er veeeldig god og tar opp mange gode tema og råd innen alle former for angst, panikk, sosial angst, ptsd osv osv. Nesten som en liten håndbok, som forklarer, gir gode råd og håp :happy:.
 
Back
Topp