Tidspunkt for vielse

Babynrto

Forumet er livet
Febbisbebbis'18
Marsboerne 20 18
Vi driver og planlegger bryllup, og jeg lurer litt på hvilket tidspunkt vi skal velge for vielsen. Kirka vår har vielse både kl 12.00, 13.30 og 15.00. Lokalet vi skal leie er sånn at det stenger kl 02.30 på natta, så vi ønsker å forsikre oss om at vi får tid til litt fest også, og ikke bare mat og taler :) Tenker derfor at kl 15.00 blir for sent med vielse, men hva er best av kl 12.00 og kl 13.30?

Noen som har giftet seg som har tips? :)
 
Vi hadde vielse klokka 13. Kunne ikke hatt det noe tidligere i hvert fall, det var STRESS den siste timen før.
 
Vi hadde vielse klokka 13. Kunne ikke hatt det noe tidligere i hvert fall, det var STRESS den siste timen før.

Ja, var det jeg tenkte meg også. At det kan bli veldig stress på morgenen hvis vi tar det klokka 12..
 
Vi hadde vielse 15 og hadde tid før fest likevel, men da hadde vi fotograferingen før vielsen. Altså så han meg i kjolen før kirka. Men det gikk bra (dog hadde mamma en samtale med presten på forhånd om det var greit.... Jadda...)

Men altså, det var fordi det var opptatt ellers, ved fritt valg hadde jeg heller valgt 1330 og foto etterpå. 12 går selvsagt også, men da må du opp ganske tidlig om jeg regner med du skal ha et par timer hos frisøren og sånn.
 
Hadde valgt 1330 av de. Vi hadde fotografen før vielsen. [emoji4] Tror vi møtte opp til lokalet i 16 tiden.
 
13:30 syns vi var perfekt. Mye som skal ordnes før av klær, sminke og hår. Syns dagen var lang nok. Ville ikke tatt 12:00.
 
Vi hadde vielse 15 og hadde tid før fest likevel, men da hadde vi fotograferingen før vielsen. Altså så han meg i kjolen før kirka. Men det gikk bra (dog hadde mamma en samtale med presten på forhånd om det var greit.... Jadda...)

Men altså, det var fordi det var opptatt ellers, ved fritt valg hadde jeg heller valgt 1330 og foto etterpå. 12 går selvsagt også, men da må du opp ganske tidlig om jeg regner med du skal ha et par timer hos frisøren og sånn.

Ja, det er jo et alternativ å ta bilder før kirka såklart :) men ja, tror egentlig 13.30 blir perfekt. Samboer mener kl 12, men jeg er redd det blir stress på morgenen og at dagen blir veldig lang, kanskje gjestene er slitne allerede før middagen :p
 
13:30 syns vi var perfekt. Mye som skal ordnes før av klær, sminke og hår. Syns dagen var lang nok. Ville ikke tatt 12:00.

Nei, det er et godt poeng at dagen kanskje blir for lang hvis vi velger kl 12. Vil ikke at gjestene skal være slitne allerede til middagen. Eller oss selv for den del heller
 
Hadde valgt 1330 av de. Vi hadde fotografen før vielsen. [emoji4] Tror vi møtte opp til lokalet i 16 tiden.

Takk for tips :) skal vurdere fotograf før vielse her også. Men vi rekker det kanskje greit etterpå og.. hmm..
 
Vi hadde kl 16 xD helt greit. Tok bilder mellom frisør og kirken
 
Vi hadde vielsen 15 og middag 16.30.
Tok bildene før vielsen, men det var fordi 75% av gjestene kom langveis fra og bodde på hotell. De hadde med andre ord ikke annet å gjøre eller noe sted å være mellom vielsen og maten hvis vi skulle tatt bilder i mellomtida.
 
12 blir tidlig for gjestene, så greit å ha en kl 13:30. Blir ikke like lang dag av det.
 
Vi hadde klokken 12. Gikk helt fint, men vi hadde kun oss å ta oss av på det tidspunktet. Var ikke mer som skulle fikses enn at vi pyntet oss og møtte i kirken. Tok bilder etter vielsen mens gjestene fikk servert frukt og drikke.
 
Jeg ville ha tatt klokken 15:00, da har dere god tid utenfor kirka, uten å måtte passe på å måtte forlate åstedet før nytt bryllupsfølge kommer.

Ikke sammenlignbart selvsagt, men husker i en begravelse, så hadde vi begravelse tidlig på dagen, og hadde også kirkekjelleren etterpå til minnesamvær. Det var veldig rart å skulle bære ut kista samtidig som du ser at nye biler parkerer for neste pulje.
 
Tenker det kommer litt an på hvor mange gjester ifht antall taler og sanger som blir. Men tenker selv at kl 15 er litt i seneste laget. Kan bli mye stress til alt. Kommer an på når dere tenker å ha fotografering osv :)
 
Vi hadde vielse klokka 15, var ferdig hos frisør rundt klokka 12, dro rett til fotografen og tok bilder før vielsen. Da slapp gjestene å vente noemellom vielse og festen

Vi var første som dro fra kirken, og vi dro rett til festlokalet, så når gjestene kom dit stod vi og tok imot dem
 
Ville hatt det klokka 12 om jeg var deg :)
Men folk er forskjellige!
 
Back
Topp