Får man noen form for støtte ??

Star1978

Gift med forumet
Assistert-jentene
Ang foreldre penger og sånne ting

Får man noen form for støtte til feks barneutstyr ?
Foreldre penger får man jo 1 gang i mnd, men tenker før barnet er født..
stemmer det at man får ca 30000kr ca 1 mnd før barnet er født , tidlig kjøpe barneutstyr .. syns jeg har hørt at man får noe sånt til første barnet.

Blir litt forvirret av alt dette :p

stemmer det at man får ca 30000kr ca 1 mnd før barnet er født , tidlig kjøpe barneutstyr .. syns jeg har hørt at man får noe sånt til første barnet.

Nei, du får ikke det om du har jobbet og får foreldrepenger i permisjonen.

De som ikke har opparbeidet seg retten til det får en engangsstønad på noen og trettitusen.

Nei. Man får ikke begge deler :) Du får enten engangsstønad (44000 tror jeg den er på) eller foreldrepenger som er en månedlig sum, spørs om du har jobbet opp rettigheter eller ikke.

Nei, du får ikke det om du har jobbet og får foreldrepenger i permisjonen.

De som ikke har opparbeidet seg retten til det får en engangsstønad på noen og trettitusen.
Den ligger på 63000kr no ;)

Ja vet at det nesten er foreldre penger eller engansstønad..
engangsstønad ligger på 63000kr og skal være til babyutstyr og vare i 3 mnd ca til ..

Å, såpass. Får håpe dere har det da:)
Ja, men det er derfor vi sparer opp nå, og planlegger å kjøpe mye brukt.
Er jo lov å håpe at vi kan få det, men tør liksom ikke helt å satse på det. :)
Heldigvis kjøper mamma og pappa barnevogn, og vi kan arve en hel del klær fra min nå 6 uker gamle nevø :)

Finnes ikke noe slikt her, men interessant ordning Norge har! Håper det ikke utnyttes for mye...

Hvordan kan det utnyttes? Dette er penger kun de som ikke får foreldrepenger i permisjon får.

Når det er slutt på de, fra 1.1.19, 83.000, er det bare til å begynne å jobbe. Det er ikke en stønad for å kjøpe utstyr, men for at man skal ha noe å leve av i "permisjon".

Back
Topp