Vekstestimering

Ja, det gir litt mening når det er så mange som får så forskjellige tall når de har vært på vekstestimering:D

Åja, da må jeg ha lest feil et sted:angelic: men det blir spennende å se hvor mye forskjell det har blitt på to uker:)
Ja, er veldig spent :D
 
Januarmamma95 skrev:
Ja, er veldig spent :D

Jeg skal på vekstkontroll i overmorgen, da har det gått tre uker siden sist. Jeg vil tro hun ligger på ca 3400 gram om man skal gå ut i fra at de skal legge på seg ca 200 gram uken. Vi er veldig spente vi også:D
 
Var også i uke 36+1, han min var 2830 1%+.. så merkelig at hun di da var 8% over gjennomsnittet. Kanskje det er litt forskjell på gutter og jenter i de målingene da :)

Men de tar ikke høyde for kjønn når de måler (selv om det er forskjell)!
 
Har vært på det titt og ofte siden uke 27. Blir helt fortvilet, da det har vært forskjellige leger hver gang og jeg har vanskelig for å tro på dem da de får så innmari forskjellige målinger... :wideyed:
ble først målt til -8, deretter -10, så -8 igjen, deretter -12 og to uker etter +4! Og nå +1% på ul i går. Med så få ukers mellomrom og sf mål som er lavere enn normalen må jeg si at jeg har liten tiltro til den vekstestimeringen:p

De tok også veldig feil med nummer 1, hun ble målt til -4% og sf målene flatet ut hele veien på slutten. Når hun kom viste det seg at hun var -16% . Så de feilberegner ganske mye. Ikke noe krise-liten baby, men hadde følt meg tryggere om de ikke hadde fått så forskjellige mål på bare noen ukers mellomrom.

Her ble storebror målt til -2 og -5, men kom ut med en god del mer avvik enn det! Er spent på om målingene på denne babyen stemmer ;)
 
Men de tar ikke høyde for kjønn når de måler (selv om det er forskjell)!
Hmm... Var sikker på det jeg. Da vet ikke jeg hvorfor det er 7% forskjell på hennes lille gutt og min lille jente når de begge lå på ca 2800 i uke 36+1 og 36+0 :wacky:
 
Hmm... Var sikker på det jeg. Da vet ikke jeg hvorfor det er 7% forskjell på hennes lille gutt og min lille jente når de begge lå på ca 2800 i uke 36+1 og 36+0 :wacky:

Kanskje en dag forskjell og noen gram? Aner ikke! Så tror jeg det avhenger av om de bruker magemål eller lårben eller hode (tror de kombinerer to av de)?
 
Kanskje en dag forskjell og noen gram? Aner ikke! Så tror jeg det avhenger av om de bruker magemål eller lårben eller hode (tror de kombinerer to av de)?

Ja kansje noe slikt. Jeg er absolutt ingen ekspert :)
Hos meg målte de lårben, mage og hode ja.
 
Var på vekstestimering i uke 36+0. Da ble lillemor estimert til ca 2800 gram, 8% over gjennomsnittet:) Alt innenfor 20% ligger på normalen.

Skal til ny vekstkontroll på torsdag, da er jeg 38+6. Blir spennende å se hvor stor hun har blitt i løpet av de siste tre ukene.

Oppdater gjerne om hvordan det gikk i dag :D
 
Oppdater gjerne om hvordan det gikk i dag :D

Da var jeg på vei hjem fra poliklinikken. Det tok jammen meg 6 timer! De glemte meg:joyful:

Alt så fint ut :Heartred Lillemor ble estimert til ca 3600 gram. Hodet er godt festet og veldig langt ned i bekkenet, noe som er bra men de klarte ikke ta mål av det så det ble bare mål av mage og lårben, tydeligvis har hun lange lår så det var det som trakk vekstestimeringen litt opp:joyful:

På grunn av at jeg nå går på blodsukker regulerende tabletter så blir det igangsetting (hvafornoe!!:woot:) på termindatoen 03.Desember om det ikke fødselen begynner av seg selv før det, noe jordmor mente det kom det til å gjøre sånn det ser ut nå. Mente det kunne skje noe allerede i løpet av helgen, om ikke så ihvertfall neste uke.

Herlighet ! Ble skikkelig overrasket. Var jo forberedt på å gå på overtid, kanskje også helt til midten av desember. Plutselig får jeg beskjed om at jeg aller høyst sannsynlig ikke kommer til å gå til termin engang og om jeg gjør det så blir det igangsetting den datoen. Det er jo bare litt over en uke til termin :wacky: Skremmende spennende! Vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg nå. Hehe
 
Last edited:
Da var jeg på vei hjem fra poliklinikken. Det tok jammen meg 6 timer! De glemte meg:joyful:

Alt så fint ut :Heartred Lillemor ble estimert til ca 3600 gram. Hodet er godt festet og veldig langt ned i bekkenet, noe som er bra men de klarte ikke ta mål av det så det ble bare mål av mage og lårben, tydeligvis har hun lange lår så det var det som trakk vekstestimeringen litt opp:joyful:

På grunn av at jeg nå går på blodsukker regulerende tabletter så blir det igangsetting (hvafornoe!!:woot:) på termindatoen 03.Desember om det ikke fødselen begynner av seg selv før det, noe jordmor mente det kom det til å gjøre sånn det ser ut nå. Mente det kunne skje noe allerede i løpet av helgen, om ikke så ihvertfall neste uke.

Herlighet ! Ble skikkelig overrasket. Var jo forberedt på å gå på overtid, kanskje også helt til midten av desember. Plutselig får jeg beskjed om at jeg aller høyst sannsynlig ikke kommer til å gå til termin engang og om jeg gjlr det så blir det igangsetting den datoen. Det er jo bare litt over en uke til termin :wacky: Skremmende spennende! Vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg nå. Hehe

Å så utrolig spennende :D blir spennende å se når hun melder sin ankomst :D nærmer seg jo skikkelig mye uansett hva det blir til :D
 
Da var jeg på vei hjem fra poliklinikken. Det tok jammen meg 6 timer! De glemte meg:joyful:

Alt så fint ut :Heartred Lillemor ble estimert til ca 3600 gram. Hodet er godt festet og veldig langt ned i bekkenet, noe som er bra men de klarte ikke ta mål av det så det ble bare mål av mage og lårben, tydeligvis har hun lange lår så det var det som trakk vekstestimeringen litt opp:joyful:

På grunn av at jeg nå går på blodsukker regulerende tabletter så blir det igangsetting (hvafornoe!!:woot:) på termindatoen 03.Desember om det ikke fødselen begynner av seg selv før det, noe jordmor mente det kom det til å gjøre sånn det ser ut nå. Mente det kunne skje noe allerede i løpet av helgen, om ikke så ihvertfall neste uke.

Herlighet ! Ble skikkelig overrasket. Var jo forberedt på å gå på overtid, kanskje også helt til midten av desember. Plutselig får jeg beskjed om at jeg aller høyst sannsynlig ikke kommer til å gå til termin engang og om jeg gjør det så blir det igangsetting den datoen. Det er jo bare litt over en uke til termin :wacky: Skremmende spennende! Vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg nå. Hehe

Så fint å høre! Hyggelig at du oppdaterte!! Ååå, så spennende at dere snart har lille gullet deres :) Her blir det noen seige uker fremover! Hyggelig å følge dere andre i mellomtiden :D
 
Hadde vekstestimering ca hver 4 og 2 uke. Forrige mandag var han estimert til 3550 gr, ble satt i gang torsdag.. han kom søndag, 4434 gram 4 uker før termin :Heartblue
 
Så fint å høre! Hyggelig at du oppdaterte!! Ååå, så spennende at dere snart har lille gullet deres :) Her blir det noen seige uker fremover! Hyggelig å følge dere andre i mellomtiden :D

Det skal bli så fantastisk å ha lille endelig her ute sammen med oss:love017
Nå kan jeg glede meg til julaften og nyttår siden vi mest sannsynlig da kommer til å dra opp og feire sammen med familien, det skal bli ordentlig koselig:Heartred

Kjenner på at det er litt skummelt også! Vi har en dato som er siste liksom, da begynner vi å starte fødselen og slutter ikke før hun er født:dummy1:
Hørt masse skumle historier om å bli satt i gang men jeg får prøve å ta det som skjer meg, ikke bli redd for 'hva hvis det skjer meg' tanker.

Du får prøve å holde deg litt opptatt med juleforberedelser, gave innkjøp, desember kos og masse filmer på tv :santa Jeg gjør det allerede likevel jeg:angelic:
 
Det skal bli så fantastisk å ha lille endelig her ute sammen med oss:love017
Nå kan jeg glede meg til julaften og nyttår siden vi mest sannsynlig da kommer til å dra opp og feire sammen med familien, det skal bli ordentlig koselig:Heartred

Kjenner på at det er litt skummelt også! Vi har en dato som er siste liksom, da begynner vi å starte fødselen og slutter ikke før hun er født:dummy1:
Hørt masse skumle historier om å bli satt i gang men jeg får prøve å ta det som skjer meg, ikke bli redd for 'hva hvis det skjer meg' tanker.

Du får prøve å holde deg litt opptatt med juleforberedelser, gave innkjøp, desember kos og masse filmer på tv :santa Jeg gjør det allerede likevel jeg:angelic:

Tror du gjør veldig lurt i å ta det som det kommer! De fleste jeg kjenner har gode erfaringer med å bli satt i gang :) Du er ikke tjent med å høre skrekk historier! Det kan være skremmende, og gir ingen nytte eller påvirkning på ditt fødselsforløp. Snakk med jordmor, de kan jo disse tingene :)

Jeg har kjøpt inn julegavene (liker ikke stress) og pyntet en del til jul, men skal kose meg masse med baking, juleverksted med fireåringen, TV etc :) Babyen min er jo ikke klar ennå, så får bare fore på med pepperkaker så den kan vokse seg stor!!
 
Tror du gjør veldig lurt i å ta det som det kommer! De fleste jeg kjenner har gode erfaringer med å bli satt i gang :) Du er ikke tjent med å høre skrekk historier! Det kan være skremmende, og gir ingen nytte eller påvirkning på ditt fødselsforløp. Snakk med jordmor, de kan jo disse tingene :)

Jeg har kjøpt inn julegavene (liker ikke stress) og pyntet en del til jul, men skal kose meg masse med baking, juleverksted med fireåringen, TV etc :) Babyen min er jo ikke klar ennå, så får bare fore på med pepperkaker så den kan vokse seg stor!!

Det er veldig sant:) Det er nok det beste. Det positive er jo at jeg blir godt fulgt opp av jordmødre og leger om jeg blir satt i gang på sykehus.

Koselig at du har litt å gjøre likevel. Hjelper vel litt å ha en fireåring som krydrer dagene. Om du har hentet babypakker så fulgte jo med et kort på 2 måneder gratis Viaplay ;)
Hihi. Ja, du får fore babyen opp på bakeverk og pepperkaker :joyful:
 
Back
Topp