6 åring som bruker stemme skriker

All song

Forumet er livet
Julibarna2014
Aprillykke 2016
hei.
6 åringen vår er inne i en periode da han skriker och bruker høg stemme nær han ikke får viljen sin, krangler med sin søster,
Hvordan komme ut av detta??
Har snakket med han flera ganger men det hjelper lite :(.
 
Hvis det er noen trøst, så er vår 6-åring helt lik. Det går over [emoji6].
 
Min blir 6 i januar og er helt lik...
 
Griner han i tilleg eller bara skrik?

Han roper ut hva han synes, at alt er urettferdig, gjentar hva han selv vil... og hvis storebroren nekter han viljen sin, eller stenger han ute, blir det både grining, roping og «knusemodus». Begynner heldigvis å roe seg litt nå, særlig etter skolestart, men en periode i sommer holdt vi på å klikke [emoji849].
 
Griner han i tillegg eller bara skrik. Hvordan gjør dere det?
Han gråter også, og skriker veldig høyt. Ganske likt som krølle over her skriver.

Dersom det er noe han ikke får viljen sin på forklarer jeg hvorfor han ikke kan gjøre/få det han vil. Noen ganger går det over, men oftest må han rase fra seg først. Da forteller jeg at det er greit å være sint, men at hvis man må bråke så mye må man gå ut fra stua/kjøkkenet/etc fordi vi andre får vondt i ørene.

Min eldste hadde også en slik periode, så jeg teller til 10 mange ganger og tenker at det snart går over :p
 
Han roper ut hva han synes, at alt er urettferdig, gjentar hva han selv vil... og hvis storebroren nekter han viljen sin, eller stenger han ute, blir det både grining, roping og «knusemodus». Begynner heldigvis å roe seg litt nå, særlig etter skolestart, men en periode i sommer holdt vi på å klikke [emoji849].
Ohh min børja oxå vid skolestart . Kænner meg sånn igjen i det du beskriver. Hoppas det går snart øver
 
Han gråter også, og skriker veldig høyt. Ganske likt som krølle over her skriver.

Dersom det er noe han ikke får viljen sin på forklarer jeg hvorfor han ikke kan gjøre/få det han vil. Noen ganger går det over, men oftest må han rase fra seg først. Da forteller jeg at det er greit å være sint, men at hvis man må bråke så mye må man gå ut fra stua/kjøkkenet/etc fordi vi andre får vondt i ørene.

Min eldste hadde også en slik periode, så jeg teller til 10 mange ganger og tenker at det snart går over :p
Da har dere erfaring fra før. Hvor længe varte denna perioden? Kan inte tenka meg ha det så her i flera mnd
 
Har en i trass nå, han må gå på rommet sitt hvis han skal brøle og skrike. Så får han rase seg ferdig der før vi snakker om det. Her er det ikke lov å svare frekt eller å ikke høre etter. Man får en advarsel etter beskjeden er gitt, og hvis han ikke hører etter da får han beskjed om å gå på rommet til han har tenkt å høre etter. Det funker fint, roer seg fort da, så forklarer vi at selv om man ikke alltid har så lyst/vil så skal man høre etter, og man kan ikke stå å rase på stua så alle får vondt i ørene sine. Så blir vi enige om at det er lurt å høre etter for det er mye mer koselig for alle, sier unnskyld hvis noe galt er gjort også er det greit [emoji4]
 
Back
Topp