Hvor lenge vil du amme?

Til to år ca. Er 14 måneder nå, og syns det er ganske kjekt å ha puppen som hemmelig våpen fortsatt. Men har også noen kjipe stunder innimellom (tett i nesa, så kobler seg av og på, av og på, av og på.... da blir jeg gæren).

Har i utgangspunktet lyst til å fortsette til ungen slutter av seg selv. Men tviler litt på at jeg vil fortsette til etter 2 år.

Puppen som hemmelig våpen :hilarious: er akkurat det jeg ønsker å ha også!
 
Puppen som hemmelig våpen :hilarious: er akkurat det jeg ønsker å ha også!
Det finnes ingenting annet i verden som magisk gjør alt bedre på samme måte som pupp :D

Mye lettere å sovne igjen om natta blir det og. Prøvde å slutte med nattamming fordi helsesøstra masa så på det. Og vrått var han våken halvanna time midt på natta hver natt.
Så starta vi med nattamming igjen, og nå sover han videre etter litt pupp. Det er så digg!
 
Det finnes ingenting annet i verden som magisk gjør alt bedre på samme måte som pupp :D

Mye lettere å sovne igjen om natta blir det og. Prøvde å slutte med nattamming fordi helsesøstra masa så på det. Og vrått var han våken halvanna time midt på natta hver natt.
Så starta vi med nattamming igjen, og nå sover han videre etter litt pupp. Det er så digg!

Ja, jeg prøver å holde puppen vekk mellom 23 og 04, hs mente jeg kunne stå opp i 4-5tida for å avvenne nattmaten nå.... Eh neitakk, sover heller videre til 6-7 :hilarious:
 
Ja, jeg prøver å holde puppen vekk mellom 23 og 04, hs mente jeg kunne stå opp i 4-5tida for å avvenne nattmaten nå.... Eh neitakk, sover heller videre til 6-7 :hilarious:
De timene ekstra med søvn der er gull verdt ❤
 
At det var enkelt var grunnen til at vi ammet og nattammet så lenge og! Enkel og effektiv trøst for alle verdenskriser og sovemedisin for både mor og barn. Flytende tålmodighet har mannen alltid sagt! Syns det er ganske beskrivende egentlig.
 
Så lenge Leah vil :)
 
Jeg vil det hun vil (nå høres jeg ut som Kjell-Simen) :hilarious:
 
Mitt første mål var minst 6 mnd. Ble ganske fort økt til 12 mnd. Så tenkte jeg å fortsette til barnehagestart (17 mnd), men så ble det aldri barnehage på oss og ammingen fortsatte. Ammer flere ganger om dagen enda og nå håper jeg vi kan slutte rundt 2 årsdagen :)
 
Ville amme så lenge som mulig, gjerne til 2 år. Kunne ikke amme de to eldste.

Klarte det til nesten 6 mnd. Og sier meg egentlig godt fornøyd <3 savner det innimellom, men han viser null interesse.
 
Ammet første til 13 mnd, måtte avslutte da pga søskenforsøk (ivf). Nå planlegger jeg å amme minst ett år, og å fortsette så lenge det fungerer bra for både meg og barnet :)
 
Jeg ammer enda eldste på 2.5 år og minsten på 1 år. Jeg aner ikke hvor lenge vi vil fortsette..jeg håper egentlig på naturlig ammeslutt :)

Men hadde noen spurt meg før fødsel med eldste, hadde jeg svart at jeg ikke trudde jeg skulle amme...og om jeg skulle så MAX 1 år :p

Heldigvis var jeg endret holdningen etterhvert!! ;)
 
Mi er bare to mnd foreløpig men vi storkoser oss med ammingen:Heartred

Håper i hvertfall å amme til hun blir 1 år. Så tenker jeg etter det at vi bare ser det litt ann. Men om hun vil lenger så tenker jeg at vi kan det:)
 
Det finnes ingenting annet i verden som magisk gjør alt bedre på samme måte som pupp :D

Mye lettere å sovne igjen om natta blir det og. Prøvde å slutte med nattamming fordi helsesøstra masa så på det. Og vrått var han våken halvanna time midt på natta hver natt.
Så starta vi med nattamming igjen, og nå sover han videre etter litt pupp. Det er så digg!


Altså helsesøster er god å ha, men jeg er ofte uenig med endel av rådene som blir gitt av helsesøstrene på helsestasjonen vår altså, tror det er viktig å ikke ta alle råden deres uten å gjøre egne tanker og meninger og vurdere babyen din, det er du som er sammen med baby som kjenner han/hun best.

Ene helsesøsteren her hos oss er litt ammefientlig har jeg funnet ut. Alle får råd om å starte med Mme samme hva det er. Mens andre helsesøsteren kommer med råd og tips og spørsmål rundt ammingen og virker til å ha mer interesse for at mødrne skal få til ammingen:)

Så det er bra du fulgte din egen magefølelse:)
 
Så lenge hun vil, men ingen av mine har vært så veldig opptatt av puppen og forrige ga seg på 9 mnd. Håper snuppa vil amme litt lenger :)
 
Jeg skal trappe ned og slute å amme snart. Gikk veldig bra i begynnelsen men pga nakkeproblemer (gå til kiropraktor) hos mini begynner det å bli mer og mer krevende... Det er neste som en kamp mellom puppene og han.

En annen grunn at vi sluter er pga min sykdom, har Crohns og må begynne å ta medisiner og tilbake på min diet snart. Da spiser jeg mye matvarer hvor han reagerer på...

Føler meg litt skyldig og egoistisk pga av dette...
 
Ammet sist til han nærmet seg to år, hvor lenge det blir denne gangen vett jeg ikke enda... men han sluttet plutselig selv da... men håper å fullamme etter rådene ifra myndighetene...
 
Back
Topp