Syns dere dette høres ut som en grei løsning

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Vår eldste ønsker seg en gaming-PC til jul...
De er ganske dyre (kr 10.000,- +/-), og å bruke slike summer på alle barna er uaktuelt.
Pleier å ligge på kr 1.000,- +/- på julegaver til hver av barna.

Satt og diskuterte men mannen, han ønsker seg egentlig også en slik maskin.
Lurer på om vi skal kjøpe en nå på BF som eldste kan bruke, men den vil ikke være hans, både mannen og søsteren hans kan også bruke den. Blir til hele familien på en måte.

Hva syns dere om den løsningen?
 
I teorien helt ok. Personlig ville jeg ikke ha delt på maskinen om vi spilte samme spill, pga forskjellige keybinds og addons etc, men det er jo egentlig bare bare bagateller.
 
Jeg syns det høres greit ut. :) Hadde han ville hatt den selv tenker jeg at det er en så dyr gave at han kunne spart selv til ca halve beløpet eller noe.
 
Jeg ville nok ikke gjort det sånn, men om dere synes det er lurt så kjør på
 
Høres ut som en grei løsning så lenge det er tydelig at maskinen tilhører familien og søsteren (og resten av dere) også får tid på PC-en. Kanskje sette opp en avtale? Hvis det i praksis blir at sønnen spiller hver dag og søsteren ikke får noe tid kan det nok lett oppleves som at han fikk en gave til 10.000+/- selv om dere ikke tenkte at det skulle bli slik. Kommer helt an på hvor gode dere er til å styre fordelingen og hvor mye han spiller.
 
Jeg ville heller ikke løst det slik, har opplevd at slike "fellesgaver" blir en kilde til uenighet.
 
Høres ut som en grei løsning så lenge det er tydelig at maskinen tilhører familien og søsteren (og resten av dere) også får tid på PC-en. Kanskje sette opp en avtale? Hvis det i praksis blir at sønnen spiller hver dag og søsteren ikke får noe tid kan det nok lett oppleves som at han fikk en gave til 10.000+/- selv om dere ikke tenkte at det skulle bli slik. Kommer helt an på hvor gode dere er til å styre fordelingen og hvor mye han spiller.
Han kommer til å spille en del fra han kommer hjem fra skolen frem til middag mandag-fredag kjenner jeg han rett.
Derfor vil søsteren (som er på SFO) ha forrang i helgen
 
Han kommer til å spille en del fra han kommer hjem fra skolen frem til middag mandag-fredag kjenner jeg han rett.
Derfor vil søsteren (som er på SFO) ha forrang i helgen
Om er klare på reglene og søsteren også liker å sitte på datamaskinen så blir det sikkert bra. Kjenner bare litt for godt til "felles" innkjøp som i praksis endte opp som en dyr gave til brødrene mine. Så lenge dere er bevisst på problemet klarer dere sikkert å unngå det.
 
Jeg deler ikke gamingpcen med barna. Har ikke noe bedre grunn at jeg liker det ikke. Skal addons og masse slikt inn på den, skal jeg selv ha full kontroll. Liker ikke at mannen bruker den en gang jo [emoji849][emoji23] Men han er unntaket altså.

Eldste gamer ikke da. Da hadde heller heller sett om å slått sammen fra andre i familien hadde vært mulig.

Her har faktisk nevøen min ønska gaming pc. Han ønska seg penger til dette fra jul og bursdag. Det tok han 6 mnd med sparing, men han fikk ønsket sitt og egen.
 
Hadde prioritert det til barnet.. å ha en mann som bruker til på gaming kan bli et mareritt for deg etter hvert ;)
Så ka det bli en del uenigheter om den gaming PC’en også..
men går jo kanskje an å slå sammen bursdagsgave og julegave, slik at barnet skjønner at det blir en felles gave.
Til de andre barna, kan du si at slik blir det i år. Og neste gang er det de som får en dyr gave.. at det blir hver sin gang å få noe stort
 
Jeg hadde nok ikke villet delt min gamingpc med unga, men hvis mannen din ikke bryr seg så er det nok en god løsning å gjøre det på den måten :p
 
I teorien helt ok. Personlig ville jeg ikke ha delt på maskinen om vi spilte samme spill, pga forskjellige keybinds og addons etc, men det er jo egentlig bare bare bagateller.

Det er vel mulig å ha forskjellige brukere på pcen? :happy: Men nei, jeg hadde ikke delt spillet, så de måtte ha hatt sin egen utgave/account.
 
Her ønsker eldste seg en gaming-pc. Han sparer selv, og er vel oppe i ca 3000 nå. Ønsker seg penger til bursdag og jul, og sparer ukelønn.

Vet ikke helt hvordan vi hadde løst det her siden det bare er han som spiller, men høres jo ut som dere har tenkt gjennom det og har klare retningslinjer for bruken.
 
Det er vel mulig å ha forskjellige brukere på pcen? :happy: Men nei, jeg hadde ikke delt spillet, så de måtte ha hatt sin egen utgave/account.

Godt mulig, men jeg hadde ikke gjort det uansett. Jeg og mannen delte pc en stund, og det var et mareritt. Men nå er vi gamere begge to da.
 
Back
Topp