Familieråd

Flytter denne ut på generelt, kanskje du får fleire svar her :)
 
Vi har hatt det et par ganger om det er noe vi skal ta opp alle fire, trenger ideer til middager eller skal bare snakke om hva som skjer de neste dagene.
 
Har ikkje hatt det, men reknar med det må finst nokon her som har erfaring med det :)
 
Har hatt noen av de ja. For å prate om hvordan barna og vi syns at ting er. Selvom det er vi voksne som bestemmer, så er det greit å høre hva barna tenker om ting. Og så prater vi gjerne litt rundt det. Noen ting endrer seg, andre ting gjør ikke. Som for eksempel leggetid. En av ungene ville legge seg senere pga aldersforskjellen ned til nestemann(de la seg samtidig), så da endret vi det til et kvarters forskjell i uka og en halvtime i helgene. Det kom noen gode argumenter der. Datatiden ble og ønsket økt, men det ble den ikke.
 
Man spiser jo middag sammen hver dag. Hva med å snakke sammen da?
 
Nei men da har man jo ett problem. Sløve foreldre
Fortsatt like sjarmerende ser jeg. [emoji4] Vi er alle samlet til middag en dag i uken.

Mandag har et barn korps og et barn håndball, og spiser da middag hos faren slik at de skal slippe å gå helt hjem for å snu i døra.

Tirsdag har et barn håndball, og spiser da hos far av samme grunn.

Onsdag er det håndball og innebandy, da har det aktuelle barnet med seg middagsmatpakke for å rekke fra a til b.

Torsdag er det gospel, da spiser barnet rester når hun kommer hjem.

Fredag spiser vi sammen (om ikke det er pappahelg for de to i midten)

Lørdag/søndag går stort sett med til håndballkamper.
 
Fortsatt like sjarmerende ser jeg. [emoji4] Vi er alle samlet til middag en dag i uken.

Mandag har et barn korps og et barn håndball, og spiser da middag hos faren slik at de skal slippe å gå helt hjem for å snu i døra.

Tirsdag har et barn håndball, og spiser da hos far av samme grunn.

Onsdag er det håndball og innebandy, da har det aktuelle barnet med seg middagsmatpakke for å rekke fra a til b.

Torsdag er det gospel, da spiser barnet rester når hun kommer hjem.

Fredag spiser vi sammen (om ikke det er pappahelg for de to i midten)

Lørdag/søndag går stort sett med til håndballkamper.
Hvorfor føler du at du må forsvare deg?
 
Hvorfor føler du at du må forsvare deg?
Jeg gjør ikke det. [emoji4] Du sier sløve foreldre, jeg sier glade, aktive barn. Livet er ikke så svart/hvitt at alle lever livene sine på samme måte, og takke fanden for det.
 
Nei men da har man jo ett problem. Sløve foreldre
Noen jobber turnus f.eks (ungene her er små enda, så de har ikke mye aktiviteter akkurat)? Her gjør vi begge det, så hender ofte at en av oss spiser middag med ungene mens den andre er på jobb!
 
Vi spiser middag sammen, fordi jeg har dagjobb, og barna er ferdig på skolen ca 1 time før meg.
Praten rundt bordet handler mest om hva de har gjort på på skolen, og alt mellom himmel og jord..
 
Nei det har vi ikke. Men barna våre er ikke så store enda. Kanskje det blir mer ideelt når de blir større :happy:
 
Back
Topp