Diskusjon?

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Hvordan er deres kjære å diskutere med? :p
Min er ganske så håpløs til tider, vi snakker helt om hverandre :nailbiting:
F.eks igår så hostet og nøs frøkna i ett sett, og ved leggetid kjentes hun litt varm ut og virket litt pjusk (hadde hatt en lengre dag i bhg enn hun pleier). Men jeg vurderte formen hennes til at hun ikke trengte paracet. Nevnte til samboer at jeg lurte på paracet, men at hun nok ikke trengte. Da ble han helt oppgitt for at jeg hadde tenkt tanken en gang, og at jeg nok har lav terskel for å gi siden jeg har det yrket jeg har :rolleyes: prøvde å forklare at jeg alltid så allmenntilstanden ann og ikke feber, ga ikke bare for å gi. Han skjønte ikke helt hva jeg mente en stund, så usikker på om det er fordi han er vrien å diskutere med eller om jeg er dårlig til å forklare hva jeg mener :p
 
Min diskuterer ikke :p enten bare godtar han ting, eller så kjører han furtegubbe silent treatment om han syns jeg er urimelig.
 
Vi kan diskutere, men det spørs hva. Det meste diskuteres veldig greit da. Ingen må ha rett. Når det gjelder barna er han fryktelig overbeskyttende og jeg ikke, det grunnet våre barndommer og hvordan vi er vokst opp. Men vi ser det da. Han ser selv han er overbeskyttende da. Tror gjerne han ikke hadde vært så overbeskyttende og diskuterende OM det ikke hadde vært for vi hadde kun jenter. Han kan jo ikke jenter da og oppførselen til jenter. Og hu ene er i tenåra [emoji849][emoji23] Så. Det kjennes ofte i diskusjonene til tider.

Men blir han skikkelig gretten i diskusjonen og føler for en pause, da tar han en silenttreatment og kjører en tur. [emoji39]

Også legger han seg tidlig. Akkurat som det var en straff for meg [emoji23] Da fikk jeg jo tv for meg selv og slapp å se det sure gitt [emoji39] Noe må man tåle.

Blir jeg sur, vasker jeg ut hele huset [emoji849][emoji23]
 
Høres normalt ut..
min mann kan jeg gjerne diskutere med.. for han er det mere viktig å vinne diskusjonen enn hva det vi faktisk diskuterer gjelder kan det virke som av og til..
 
Det går ikke å diskutere enkelte ting med han. Han har rett uansett, selv om han ikke har noen fakta å gå på, kun synsing og hva han mener er riktig. Ganske håpløst og frustrerende... Kan aldri innrømme at jeg har et poeng.
 
I kan fint diskutere, og bli enige. Der det ikke handler om å ha rett men om å komme frem til beste løsnkng. Dog er han mer typen som vil tenke først og snakke etterpå. Derfor presenterer jeg tankene mine for og i mot først, enten på melding eller snakker med ham, og så får han tenke i fred før vi snakker ferdig. Jeg tenker mens jeg snakker og kan ende med en annen konklusjon enn jeg innledningsvis trodde men han trenger å gjøre en ting om gangen. Så ved å gi ham tema og innspill så får han tenke så kan vi snakke fornuftig.
 
Vi diskuterer bra som oftest, men jeg jeg vinner som regel uansett.
Det er vel jeg som er vrien :p
 
Vi kan fint diskutere men ingen av oss gir oss:hilarious: tar jeg derimot opp noe som kan føre til en krangel får jeg bare «dette gidder jeg ikke nå». Så han er ikke sen enkleste å snakke med om ting.
 
Det går ikke å diskutere enkelte ting med han. Han har rett uansett, selv om han ikke har noen fakta å gå på, kun synsing og hva han mener er riktig. Ganske håpløst og frustrerende... Kan aldri innrømme at jeg har et poeng.
Det er til tider slik her også, og jeg kan være ordentlig sta hvis jeg vet at jeg har et godt poeng = ikke alltid en god kombinasjon :hilarious:
 
Vi kan diskutere, men det spørs hva. Det meste diskuteres veldig greit da. Ingen må ha rett. Når det gjelder barna er han fryktelig overbeskyttende og jeg ikke, det grunnet våre barndommer og hvordan vi er vokst opp. Men vi ser det da. Han ser selv han er overbeskyttende da. Tror gjerne han ikke hadde vært så overbeskyttende og diskuterende OM det ikke hadde vært for vi hadde kun jenter. Han kan jo ikke jenter da og oppførselen til jenter. Og hu ene er i tenåra [emoji849][emoji23] Så. Det kjennes ofte i diskusjonene til tider.

Men blir han skikkelig gretten i diskusjonen og føler for en pause, da tar han en silenttreatment og kjører en tur. [emoji39]

Også legger han seg tidlig. Akkurat som det var en straff for meg [emoji23] Da fikk jeg jo tv for meg selv og slapp å se det sure gitt [emoji39] Noe må man tåle.

Blir jeg sur, vasker jeg ut hele huset [emoji849][emoji23]

Høres ut som oss i forhold til å være overbeskyttende.... kan fort bli til jeg ikke bryr meg siden jeg ikke reagerer på samme måte som han...

Ellers er han håpløs å diskutere med [emoji12] og jeg er nok like håpløs synes han [emoji28]
 
Det er til tider slik her også, og jeg kan være ordentlig sta hvis jeg vet at jeg har et godt poeng = ikke alltid en god kombinasjon :hilarious:

Hehe, ja, det er ikke en så bra kombo, men viktig å stå på sitt da. :p Særlig når man har rett!
 
Vi diskuterer sjeldent, men gjør vi det er han alltid tålmodig og rettferdig, som gjør meg det også for kan ellers bli litt hissig og trass :p så blir si og si aldri krangel og vi kommer til enighet rask :)
Hater dårlig stemning :oops::depressed:
 
Vi diskuterer sjeldent, men gjør vi det er han alltid tålmodig og rettferdig, som gjør meg det også for kan ellers bli litt hissig og trass :p så blir si og si aldri krangel og vi kommer til enighet rask :)
Hater dårlig stemning :oops::depressed:
Jeg hater det også, men blir litt furten hvis han ser på min mening som feil :p men pleier ikke å furte så lenge før jeg begynner å må prate om andre ting jeg bare måå si :hilarious:
 
Han er egentlig bedre på å kverrulere enn å diskutere, så når han begynner med det så ber jeg ham bare holde kjeft [emoji14]

Men når det gjelder barna, så kommer vi stort sett ganske raskt til enighet heldigvis og holder kverruleringa unna :)
Vi diskuterer egentlig ikke så mye generelt
 
Jeg hater det også, men blir litt furten hvis han ser på min mening som feil :p men pleier ikke å furte så lenge før jeg begynner å må prate om andre ting jeg bare måå si :hilarious:
Jeg også blir furt for det, min mening er da aldri feil :p
 
Min er en sånn bedrevitertype som alltid har rett. Og hvis det da innimellom viser seg en sjelden gang at jeg har rett, så blir han furten :p
 
Min er en sånn bedrevitertype som alltid har rett. Og hvis det da innimellom viser seg en sjelden gang at jeg har rett, så blir han furten :p
Av og til skulle jeg ønske at jeg hadde svar han gir meg på opptak. F.eks hvis jeg spør om han skal henge opp tøyet, jada, svarer han. Så kan jeg komme senere og lure på om tøyet er hengt opp. "nei, det har du da ikke sagt til meg", det der gjør han meg gal på av og til :p
 
Av og til skulle jeg ønske at jeg hadde svar han gir meg på opptak. F.eks hvis jeg spør om han skal henge opp tøyet, jada, svarer han. Så kan jeg komme senere og lure på om tøyet er hengt opp. "nei, det har du da ikke sagt til meg", det der gjør han meg gal på av og til :p

Det skjønner jeg godt er frustrerende :inpain:
 
Back
Topp