Det som går mellom husene når man er skilt

BabyGrogu

Elsker forumet
Hvor mye tøy sender dere med barna når de skal til den andre forelderen? Jeg har omsorg og eksen har samvær 50%. Jeg sender med: 7 boxere, 5-7 par sokker, 6 t-skjorter, 4 bukser, 5 gensere, pluss treningstøy, utetøy og sko. Sender med mindre om ikke alt kommer tilbake, for da vet jeg at det ligger hos eksen. Dette er altså ikke godt nok. Så jeg lurer på om jeg er helt amøbe som egentlig syns dette er for mye til en gutt på barneskolen(han bruker ikke så mye når han er hos meg)? Eksen har kalt inn til møte fordi vi må diskutere klessituasjonen.

Og som ikke det er nok, så må vi prate om at jeg ønsker å klippe guttungen selv og ikke gå til frisøren flere ganger i året, og at jeg lar guttungen få være hjemme fra trening om han er utslitt etter skole og andre aktiviteter. Jeg kjenner det knyter seg i hele meg bare av tanken på dette møtet og jeg har mest lyst til å legge meg ned og grine. Jeg VET jeg gjør det beste for sønnen vår og at han har det bra. Når eksen nå vil ha møte om disse tingene, føler jeg at han kritiserer meg og jobben jeg gjør. Og jeg blir nok ekstra frustrert når han har en lønn som er minst 3 ganger min lønn, kan kjøpe det han har lyst til når han vil, mens jeg må snu hver krone så jeg kan spare til ting vi har lyst på/lyst å gjøre. Nå høres jeg misunnelig ut, men det er jeg ikke. Jeg syns turer og ting betyr mer når vi har spart opp og gleda oss lenge. Jeg syns bare at det er så smålig av eksen å legge seg opp i hva pengene går til og prøve å legge føringer på hvordan jeg skal styrer mitt hushold når han vasser i penger..
 
Nå er jeg sammen med barnefar så har ikke dette problemet. Men om far har 50% så er det vel mer rett at han skal ha alt av klær der?
Når jeg var liten og reiste hit og dit mellom mamma og pappa så hadde jeg en bag med klær for de dagene jeg skulle være hos pappa, plus et par ekstra skift tilfelle noe skjedde
 
Kan han ikke ha klær hos seg? Hadde det hvert annenhver helg eller noe, så hadde jeg skjønt det, men når han er der 50% så burde han vel ha en garderobe der å?
Og ellers så kan vel far vaske klærne da?
 
Vi har 50/50 fordeling. Han har klær hos seg og det samme hos meg. Vi har kun nattabamsene som går mellom husene. Yttertøy hentes i barnehagen og SFO på Fredager når vi bytter. Ellers har vi en god dialog når det kommer til samarbeid. Håper virkelig ikke eksen din er så smålig :inpain: Mener jo at han fint kunne klare å stå for klær selv! Herlighet....
 
Vi har 50/50 fordeling. Han har klær hos seg og det samme hos meg. Vi har kun nattabamsene som går mellom husene. Yttertøy hentes i barnehagen og SFO på Fredager når vi bytter. Ellers har vi en god dialog når det kommer til samarbeid. Håper virkelig ikke eksen din er så smålig :inpain: Mener jo at han fint kunne klare å stå for klær selv! Herlighet....

Det var sånn vi hadde det før han ble samboer og hun påpekte at vi gjorde aaaalt galt. Da ble det møter på NAV og de sa at så lenge han har 50% samvær, så skal jeg stå for alt. Hvis det hadde vært 50% fordeling sånn at den folkeregisterte adressen endret seg annenhvert år, skulle vi ha delt alt slik dere gjør. Men vi bor på hver vår side av byen, og med alt som har skjedd de siste årene, er han troende til å skape mer trøbbel hvis han får mer styring. Nå skal alt være slik det står på NAV sine sider og alt er skikkelig firkanta.
I tillegg kaster han tøy som jeg har kjøpt hvis det er for smått(eller at en knapp har falt av). Jeg trenger det tøyet så jeg kan selge det videre og spare pengene til gøye opplevelser.. Har bedt ham om å levere det tilbake hvis jeg har bomma i pakkinga, men det er visst vanskelig. Sist jeg klippa håret til guttungen(folk skrøt av sveisen), så tok han ham med til frisøren for å klippe ham proft. Det var samme sveisen, bare litt kortere og litt proffere. Så nesten ikke forskjell.
 
Vi hadde to garderober , selv om jeg hadde barnet mest så slapp vi å frakte mellom oss

Omdet er nok eller ikke er umulig for oss å svare øå, for mitt barn ville det vært for lite
 
Last edited:
Vi hadde to garderober , selv om jeg hadde barnet mest så slapp vi å frakte mellom oss

Omdet er nok eller ikke er umulig for oss å svare øå, for mitt barn ville det vært for lite

Ja, barn er jo forskjellige. Jeg ser bare på hvor lite tøy han bruker her. Han blir veldig sjeldent så skitten at han trenger å skifte hver dag(boxer bytter han såklart hver dag), og sokkene forsvinner av føttene sekundet han kommer hjem fra skolen, så de kan jo brukes to dager. Hadde jeg ikke satt foten ned på hvor mange dager på rad han kan bruke et plagg, så kunne han lett ha brukt samme buksa og samme genseren i 4-5 dager på rad.. At han skal ha en fresh outfit hver dag hos pappaen skjønner jeg ikke..
 
Det var sånn vi hadde det før han ble samboer og hun påpekte at vi gjorde aaaalt galt. Da ble det møter på NAV og de sa at så lenge han har 50% samvær, så skal jeg stå for alt. Hvis det hadde vært 50% fordeling sånn at den folkeregisterte adressen endret seg annenhvert år, skulle vi ha delt alt slik dere gjør. Men vi bor på hver vår side av byen, og med alt som har skjedd de siste årene, er han troende til å skape mer trøbbel hvis han får mer styring. Nå skal alt være slik det står på NAV sine sider og alt er skikkelig firkanta.
I tillegg kaster han tøy som jeg har kjøpt hvis det er for smått(eller at en knapp har falt av). Jeg trenger det tøyet så jeg kan selge det videre og spare pengene til gøye opplevelser.. Har bedt ham om å levere det tilbake hvis jeg har bomma i pakkinga, men det er visst vanskelig. Sist jeg klippa håret til guttungen(folk skrøt av sveisen), så tok han ham med til frisøren for å klippe ham proft. Det var samme sveisen, bare litt kortere og litt proffere. Så nesten ikke forskjell.

Betaler han barnebidrag til deg? Dere er jo begge foreldre til barnet.
 
Du skal nok desverre stå for det meste av klær så lenge han betaler bidrag tik deg.. egentlig skulle ingen av dere betale bidrag siden dere har 50/50.. hvem får barnetrygden?
 
Du skal nok desverre stå for det meste av klær så lenge han betaler bidrag tik deg.. egentlig skulle ingen av dere betale bidrag siden dere har 50/50.. hvem får barnetrygden?

Jo hvis den ene tjener betraktelig mer enn den andre skal det betales bidrag for å utjevne. Og jeg vil tro hun har barnetrygden ettersom barnet har fast bosted hos henne :)
 
  • Liker
Reactions: B
Ja, barn er jo forskjellige. Jeg ser bare på hvor lite tøy han bruker her. Han blir veldig sjeldent så skitten at han trenger å skifte hver dag(boxer bytter han såklart hver dag), og sokkene forsvinner av føttene sekundet han kommer hjem fra skolen, så de kan jo brukes to dager. Hadde jeg ikke satt foten ned på hvor mange dager på rad han kan bruke et plagg, så kunne han lett ha brukt samme buksa og samme genseren i 4-5 dager på rad.. At han skal ha en fresh outfit hver dag hos pappaen skjønner jeg ikke..
Tenker vel truse og t skjorte bør skiftes hver dag og så får man se sn det andre, kan jo hende han blir mer møkkete der?
Min spiller fotball nesten hvert friminutt og slenger seg så da blir han møkkete pga det
 
Kan ikke far vaske klær? Hvor vanskelig er det å sette på en vask om guttungen går tom for et eller annet?
 
Både jeg og mannen min har bar fra før vi møtte værandre, alle ungene har fulle garderober her både dem som er/var her 50% og dem som er her annen hver helg.

Dette med aktiviteter ungene er med på er vi veldig strenge på, har dem meldt seg på en lagsport skal dem på trening med mindre dem ikke er syke. Som trener selv vet jeg hvor ødeleggende det kan være med personer som kommer når det passer dem mens forestillinger og andre glye ting som man arrangerer i forbindelse med treningen DET kommer dem ALLTID på.. merkelig det der..
 
Sender mi at mulig klør mellom hjemmene. Vil ikke at barna skal føle de må pakke og "bo i bag". Undertøy og basisklær har han selvsagt hos seg. Er kun yttertøy og treningstøy og andre spesielle ting som taes med annenhver helg
 
Tenker at det mest fornuftige her er jo at han kjøper inn klær til å ha hos seg selv. Dette er jo bare tull. Om han kaster klær du har kjøpt hadde jeg krevd penger for dette. Får du mye i bidrag? Da er det jo rimelig at du må sende med tøy også. Men han må jo kunne vaske klær. Får du full bag med skittent tøy med hjem? Da hadde det klikket for meg.

Her har mine alt av klær begge plasser og de har mindre samvær enn 50/50, men det er for å gjøre livet lettere rett og slett. Får også bidrag.
 
Her har far noen skift hos seg, men sender med alt av spesielle ting og utetøy osv. Unødvendig med To turbukser feks når de bytter størrelse til stadighet.

Kjedelig for barn og bo i bag og alltid føle de må pakke inn og ut. Spesielt ettersom far har råd til det kan han jo ha litt skift hos seg. Vaskemaskin har han nok og.

Jeg er enig med henne over ang trening. Veldig frustrerende med de som er slitne til stadighet og ikke kommer på trening, når noen bruker masse tid på å lage treninger og møte opp hver gang. Trenerene kan aldri bli hjemme om de er slitne eller ikke har lyst.
 
Har annen hver helg og en dag i uka. Sender ikke med, vi fant ut at det var best vi hadde klær både hos mormor far. Orker ikke denne pakke baggen opplegget.

Så leverer han ungene med andre klær , så blir de sendt på ungene en annen gang eller om vi etterspør noe spesielt.
 
Det var sånn vi hadde det før han ble samboer og hun påpekte at vi gjorde aaaalt galt. Da ble det møter på NAV og de sa at så lenge han har 50% samvær, så skal jeg stå for alt. Hvis det hadde vært 50% fordeling sånn at den folkeregisterte adressen endret seg annenhvert år, skulle vi ha delt alt slik dere gjør. Men vi bor på hver vår side av byen, og med alt som har skjedd de siste årene, er han troende til å skape mer trøbbel hvis han får mer styring. Nå skal alt være slik det står på NAV sine sider og alt er skikkelig firkanta.
I tillegg kaster han tøy som jeg har kjøpt hvis det er for smått(eller at en knapp har falt av). Jeg trenger det tøyet så jeg kan selge det videre og spare pengene til gøye opplevelser.. Har bedt ham om å levere det tilbake hvis jeg har bomma i pakkinga, men det er visst vanskelig. Sist jeg klippa håret til guttungen(folk skrøt av sveisen), så tok han ham med til frisøren for å klippe ham proft. Det var samme sveisen, bare litt kortere og litt proffere. Så nesten ikke forskjell.
What???

Går jo ikke an å oppføre seg sånn.

Har aldri hørt om at den folkeregistrerte adressen endrer seg annet hvert år. Det skjer heller ikke automatisk, men må endres av den forelderen som bor på adressen som skal endres...

Bidrag eller ikke, med 50% er det helt bak mål at du skal sende med vanlige klær hele tiden og helt feil at han kaster ting du har kjøpt.
Enig med de over her ift trening. Har man meldt seg på noe skal man følge det opp. Finnes noen unntak, men vanlig sliten er ikke grunn nok til å ikke dra, ved lagaktiviteter er man jo avhengig av hverandre og man må lære å klare følge opp og beregne søvn natten før etc.
 
Back
Topp