Dere med barn fra før!

Jellybum

Forelsket i forumet
Julibarna 2019
Hvilke symptomer hadde dere i graviditeten ved gutt/jente? Spennende å se om det er noen symptomer som skiller seg ut for hver av kjønnene:)

Har jente fra før, og synes det føles likt ut nå. Kvalm i hele kroppen liksom. Ikke sånn oppkastkvalm, men uggen og eneste jeg vil gjøre er å spise middagretter (brød, knekkebrød, fisk friste ikke) for å døyve denne ekle følelsen ;)

Jente 1: ømme bryster fra uke 4, veldig trøtt og frysen, ekstremkvalme fra uke 5 til 17/18, halsbrann fra uke 20.

Jente 2: blødninger av og på fra uke 5 til 9, men topp form til uke 10. Deretter litt spying og ettermiddagskvalm et par mnd.

Husker jeg generelt var mer kvalm med jentene, men da kastet jeg aldri opp. Med gutten kastet jeg opp de gangene jeg var kvalm. Ikke mer enn 5 ganger minns jeg, så mindre kvalm meg gutt.

Gutt: generelt lite symptomer, ganske trøtt, litt selektiv på middager. Ellers som normalt.

Vet jo ikke hva som er i magen nå, symptomene er så langt like, men kanskje litt sterkere, men det er nok også fordi det er vanskeligere å «slippe unna» mtp hvile og matlukt som trigger

Selv har jeg en gutt fra før og var konstant kvalm, men spesielt på kvelden. Kastet aldri opp, men generelt uggen hele dagen. Og kaffilukten var det verste som fantes:grumpy:

Har jente fra før og hele svangerskapet var ganske greit. Litt morgenkvalm om jeg ikke spiste med en gang jeg sto opp og heftig halsbrann mot slutten

Gutt. Helt fin form hele veien. Litt kvalm rundt uke 8 bare.

Har gutt fra før og var kvalm og dårlig hele veien. Nyrebekkenbetennelse 6 ganger, spying daglig, blodtrykksfall og svimmel, så ille at jeg ikke kunne være alene:confused:

Kjenner på kvalmen nå, men ikke ordentlig spying enda, i hvert fall ikke som sist gang.

Jeg har en gutt fra før [emoji4] var egentlig i super form med han, bare litt trøtt og litt kvalm rundt 3-4mnd, uggen på en måte.
Denne gangen har jeg mange symptomer: ømme bryster, kvaaaalme, stikkinger, trøtthet ++. Blir spennende å se [emoji4]

Har ei jente fra før. Dager etter jeg var blitt gravid lå jeg under pulten min og spiste sterke smertestillende. :-/ var sikker på jeg hadde tatt ryggen, men var visst gravid. Var sykmeldt fra 5te uke. Hadde å en lang periode med kvalme. :-/

Har jente fra før, og synes det føles likt ut nå. Kvalm i hele kroppen liksom. Ikke sånn oppkastkvalm, men uggen og eneste jeg vil gjøre er å spise middagretter (brød, knekkebrød, fisk friste ikke) for å døyve denne ekle følelsen ;)
Middagsmat-sulten har jeg også vært med mine forrige, begge gutter.

Jeg har gutt. Sist var jeg ekstremt trøtt første trimester. Kvalm og uggen innimellom, kastet opp hver morgen rundt uke 8-10. Ellers i kjempeform ut svangerskapet

Nå er jeg bare 3 uker og noen dager, har masse halsbrann, er emosjonell, trøtt, uggen i magen og har ømme bryster. Føler meg verre nå så tidlig enn sist. Lurer på om det kan være flere der inne. :smiley-ashamed004

Klarer ikke å huske alt fra forrige gang, hehe! Men sist (gutt), ble jeg bråkvalm og kastet opp noen ganger, selektiv på mat og sensitiv luktesans. Vår en del sliten og hadde mye sure oppstøt, men ellers i fin form!

Nå er jeg myeuggen og småkvalm, har ikke kastet opp enda. Lite mat som frister egentlig... mest salte ting! Er sliten og tom for energi, og puppene holder på å eksplodere (kjennes deg ut som) o_O:dance018

Jeg var mye mer kvslm med begge jentene. Spydde i flere uker. Null oppkast med storebror

Har ei jente. Hadde mye ligamensmerter fra uke 5-10, mest på kveld. Mer trøtt enn vanlig fra ca uke 9 til etter uke 19. Bekkenløsning og løsning fra ca uke 18/19. Mye halsbrann fra rundt uke 25/26, måtte sove i sittende stilling. Svangerskapsforgiftning fra uke 33 (om det kan regnes som et symptom :p)

Spent på hva slags symptomer jeg får denne gangen og hva som befinner seg inne i hu-hu-hula :joyful:

Har gutt fra før og var kvalm og dårlig hele veien. Nyrebekkenbetennelse 6 ganger, spying daglig, blodtrykksfall og svimmel, så ille at jeg ikke kunne være alene:confused:

Kjenner på kvalmen nå, men ikke ordentlig spying enda, i hvert fall ikke som sist gang.

Åh du også? Jeg kastet opp daglig frem til fødsel

Gutt 1. Symptomer begynte 4+3, da måtte jeg stå på skøyter og holdt på å svime av og kaste opp på isen. Klarte karre meg tilbake til vantet på andre siden og kaldsvettet og så stjerner. Begynte kaste opp i uke 9, siste dagen med oppkast var 35+3, lille ble født 35+5. Kvalm og svimmel hele veien, utviklet etterhvert alvorlig svangerskapsforgiftning.

Så det at jentebabyer gjør sin mor dårlig har jeg ingen erfaring med, men guttebabyer gjør det definitivt også.. ;)

Har to gutter fra før. De graviditetene var veldig like mtp. symptomer. Tror jeg slapp billig unna da, hadde bare litt sånn fyllesykfølelse de første ukene, aldri oppkast. Puppene var litt ømme, men ikke mer enn ved mens på en måte. Denne gangen ble brystene sykt ømme ei uke før forventet mens, og de er fortsatt veldig ømme og svææære :woot:. Kan ikke huske at det var likt sist. Er også mer kvalm denne gangen. Hadde jo vært gøy om det var en jente nå, men sier absolutt ikke nei takk til enda en kjekkas i hus :Heartblue:happy:

Åh du også? Jeg kastet opp daglig frem til fødsel
Ja, huff! Det var helt forferdelig!
Han holdt på å komme i uke 31 også, så måtte flyt med ambulansefly til Bodø å ligge innlagt til uke 35, med riestoppende drypp:wtf: Jeg er altså ikke veldig optimistisk når det gjelder formen fremover i svangerskapet..

Back
Topp