Hvordan spise mer fisk

Nordlys2018

Forumet er livet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Hvordan får dere spist mer fisk? Vi er fryktelig dårlige på det, mest av alt fordi det er dårlig med fersk fisk her i landet og den ferske fisken for det meste er ekle typer jeg ikke liker, haha. Norsk fisk importeres, men hvem vil spise sjuk og misforma laks fra laksetorturkammer (mærer)? :(

Mulig å spise frossen fisk?
 
Dårlig med fersk fisk her i landet? Da bor ikke vi i samme land.. Og fisk er så mye mer enn tørr laks.

Frossen fisk fra butikken går an å spise, men om det er så fryktelig godt er en annen sak. Gå heller innom en fiskehandel og få skikkelig fisk om dere ikke kan fiske selv/kjenner noen som gjør det. Mulig jeg som vestlending er bortskjemt?
 
Last edited:
Her går det i fryst laks, ørret og torsk fra Rema. Ellers spiser jeg ofte makrell i tomat til frokost.
 
Her vi bor kjører det fiskebil som selger på døra (litt som isbilen). Vi har kjøpt derfra én gang, men det ble en skuffelse. Vi kjøper fryst laks som er fryst ned i en og en bit, de er faktisk veldig gode, og slipper ikke for mye vann når de tines, som er et godt tegn. Tror det er enten Rema eller Kiwi som har. Ellers hadde vi en fiskehandler like ved som var bra, men den ble dessverre lagt ned. Der var det utrolig bra fisk, og vi kjøpte ofte derfra. Nå kjøper vi fra kiwi eller Rema, og er sånn passe fornøyd om vi kjøper torsk. Laks er alltid bra. Vi bor ikke sånn til at vi kan fiske selv.
 
Jeg er ikke så god på å fiskemiddager selv, men de gangene jeg får i meg både fiskeretter og vegetarretter i løpet av uken er de gangene jeg planlegger på forhånd. Det hjelper også å finne noen favorittoppskrifter på nettet (fra f.eks 3iuka.no), printe dem ut og henge dem på kjøleskapet. Om jeg har oppskrifter lett tilgjengelig er det enklere å planlegge og handle til de spesifikke oppskriftene.

Jeg er for det meste vant med frossenfisk, og synes det funker fint. Kan være lurt å tørke av dem lett etter de er tint;)
 
Dårlig med fersk fisk her i landet? Da bor ikke vi i samme land.. Og fisk er så mye mer enn tørr laks.

Frossen fisk fra butikken går an å spise, men om det er så fryktelig godt er en annen sak. Gå heller innom en fiskehandel og få skikkelig fisk om dere ikke kan fiske selv/kjenner noen som gjør det. Mulig jeg som vestlending er bortskjemt?

Sorry, burde kanskje sagt det, men ja, vi bor ikke i Norge :p Og dermed er det lite med gode norske fiskehandler her :(
 
Wok, nytt og spennende tilbehør som feks laks med mangosalat ❤️ Tilberede fiske mæ på nye måter... ha det i feks taco?
 
Laksetaco, fiskeburger, panert fisk, fiskesupper, sushi... mye spennende.
Dersom du syns den fisken i "vanlige" butikker som meny, rema etc er for dårlig går det jo da faktisk an å dra på en fiskebutikk eller evt ta kontakt med en fiskebil, der er utvalget bra, samt det meste er ferskt og ikke oppdrett.
 
Back
Topp