Raske hverdagsmiddager

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Hva er deres favoritter av raske hverdagsmoddager? Blir fort ensformig her, har så liten matlyst selv for tiden så trenger ny inspirasjon!
 
Sett på boil in bag ris.

Hiv en kyllingkjøttdeig i pannen og stek den. Ha oppi en pose med wokgrønnsaker og fres. Hell over to pakker med valgfri woksaus. La woken stå på ettervarmen mens du har på tallerken og bestikk.
Ferdig middag på 20min.

Ha fiskepinner eller panert torsk på bakepapir i ovnen. Sett på ovnen.
Fres wokgrønnsaker i en panne og server til fisken med sursøt saus.
 
Jeg har ofte liggende diverse i fryseren som jeg har laget tidligere, for eksempel lasagne, lapskaus, diverse supper og fiskegrateng. Tar det opp om morgenen eller kvelden før og så er det bare til å varme.
 
Er et forsøk i å bruke mindre penger og kaste mindre mat. Men fytti katta å vanskelig det er. Trenger all hjelp jeg kan få!
Det er jo veldig lurt, men jeg syns også det er vanskelig :dead: kan vel ha litt å si at jeg er tilkallingsvikar og aldri vet når jeg må på jobb, og samboer er turnusarbeider, han også :nailbiting:
 
Det er jo veldig lurt, men jeg syns også det er vanskelig :dead: kan vel ha litt å si at jeg er tilkallingsvikar og aldri vet når jeg må på jobb, og samboer er turnusarbeider, han også :nailbiting:
Ikke sant ja, enkleste er vel å sjekke når han jobber og ta det som utgangspunkt, jeg handler hver mandag og prøver å bare handle da, men ikke lett det heller.
 
Ikke sant ja, enkleste er vel å sjekke når han jobber og ta det som utgangspunkt, jeg handler hver mandag og prøver å bare handle da, men ikke lett det heller.
Vi prøver også på det, men blir nok to turer på butikken i løpet av uka som regel :p vi lager også opp diverse som vi kan fryse når han har langfri og jeg ikke har fått jobb, det fungerer greit :)
 
Vi prøver også på det, men blir nok to turer på butikken i løpet av uka som regel :p vi lager også opp diverse som vi kan fryse når han har langfri og jeg ikke har fått jobb, det fungerer greit :)
Kansje ikke så dumt det..
Hva lsger og fryser dere?
 
Kansje ikke så dumt det..
Hva lsger og fryser dere?
Vi lager f.eks lasagne og forskjellige typer gratenger (skinkegrateng o.l, lager litt etter hva jeg har i kjøleskap/frys, og skal prøve meg på fiskegrateng en dag snart). Lapskaus, supper, gryteretter.
Ja, litt forskjellige varianter :) vi fryser gjerne i enten brødformer eller slike sølvgrå aluminiumsformer som man får når man kjøper gratenger :) har også noen greie bokser til lapskaus og de tingene.
 
Vi lager f.eks lasagne og forskjellige typer gratenger (skinkegrateng o.l, lager litt etter hva jeg har i kjøleskap/frys, og skal prøve meg på fiskegrateng en dag snart). Lapskaus, supper, gryteretter.
Ja, litt forskjellige varianter :) vi fryser gjerne i enten brødformer eller slike sølvgrå aluminiumsformer som man får når man kjøper gratenger :) har også noen greie bokser til lapskaus og de tingene.
Smart! Kansje jeg skal prøve meg på det :)
 
Back
Topp