Hvor lenge vil du amme?

doublemay

Forelsket i forumet
Hvor lenge vil du amme?

Jeg måtte avbryte nå når snuppa var 6 mnd av helsemessige årsaker... men kjenner at det er helt greit!
 
Hvor lenge vil du amme?

Jeg måtte avbryte nå når snuppa var 6 mnd av helsemessige årsaker... men kjenner at det er helt greit!

Jeg ammer, men håper å slutte snart, for det er ikke noe lystbetont for meg lengre. Ungen ser annerledes på det. Hun er 1 år og 4 mnd.
 
Nei, da skjønner jeg at du vurderer det... men bra å ha amma så lenge da!

Ja, vi fulgte anbefalingene og fullamma til 6 mnd. Så starta vi med BLW. Nå ammer vi to ganger daglig, og jeg gruer meg til hver amming. Hun biter noen ganger, hun suger utrolig hardt, i tillegg er jeg gravid, så da blir jeg enda lettere sår. Hatt mye skorper og sårhet siste ukene. Det er nesten umulig å nekte henne også, hun får et anfall om hun ikke får.
 
6 mnd nå, og vi koser oss fortsatt med amming ved siden av måltidene med fast føde. Tenker å amme så lenge jeg og mini koser oss med det. Har sett for meg 1-årsdagen hans, men om han ønsker mer etter det skal han selvfølgelig få, hvis vi begge har det bra med ammingen.
 
Jeg synes heller ikke amming er kjempekos, så nå tenker jeg at vi kan gradvis trappe ned ammingen fra 6 mnd og at vi skal være helt ferdig ved barnehagestart når hun er 12 mnd. Men ting kan jo endre seg underveis :)
 
6 mnd nå, og vi koser oss fortsatt med amming ved siden av måltidene med fast føde. Tenker å amme så lenge jeg og mini koser oss med det. Har sett for meg 1-årsdagen hans, men om han ønsker mer etter det skal han selvfølgelig få, hvis vi begge har det bra med ammingen.
Slik føler jeg det også, men min gutt er 11mnd :) så lenge vi koser oss med ammingen, så fortsetter vi :happy:
 
Så lenge som mulig. Utsetter oppstart av medisiner... Hehe
Koser oss med ammingen, både lillegutt på 7 mnd og jeg, men kunne godt tenkt meg litt mindre på natt nå. Han våkner gjerne hver 2 time på natt, og da er det ofte bare litt sutting før han sovner igjen, så vi jobber med å få ned antallet der. Han våkner gjerne når vi legger oss, så kunne egentlig tenkt meg å prøve eget rom til ham, men det har vi ikke enda.
 
Får svare kjedelig og likt som resten, så lenge vi trives med det og ammingen fungerer. Han er 5 måneder nå og så godt som fullammes. Får en og annen liten smaksprøve av frukt eller grønnsaksmos i tillegg.
 
Håper å holde på til han er over året. Med eldste ammet jeg til hun var 14 mnd [emoji4] Men han har mindre og mindre tid til å amme på dagtid om dagen, så får se om vi klarer å holde ut så lenge. Jeg er motivert i hvert fall [emoji4]
 
Min yngste er 17 måneder og vi ammer masse enda. Hun forguder puppen! Jeg skal prøve å kutte ut nattpuppen nå, så får vi se hvordan det går og hvor lenge vi ammer videre om vi klarer å kutte ut nattpupp.
 
Tja, vi hadde samme utgangspunkt (og har fortsatt) som flere her, så lenge vi trives begge to! Nå er lillemann 2,5 år og det er ikke daglig lengre, jeg er gravid på nytt og begynner å kjenne på ammeaversjon. Er heldigvis ikke noe sår ellernoe, mer metta og vil ha kroppen i fred. Så jeg sier oftere og oftere at puppen må hvile litt, mens andre ganger er det helt greit og da blir han jo så glad! Hadde han vært yngre hadde muligens tandemamming vært aktuelt, men det tror jeg ikke det er nå. Men vet aldri, har ingen sluttdato :hilarious: Med unntak av startproblemer og delamming de første 8 ukene har vi hatt en veldig enkel og koselig ammeperiode da, aldri biting, minimalt brystvegring og rett og slett bare kos, så da har det ikke vært noe problem å fortsette. Håper det blir likt med neste i magen og, i tillegg til å slippe startproblemene, hehe. Det var ihvertfall gull verdt å ha hatt amming i diverse utviklingstrinn, sykdom og ikke minst ved barnehagestart, så glad vi har fått det til!
 
Jenta mi er 14 mnd og veldig glad i puppen. Jeg har litt blandede følelser.
Koser meg egentlig med ammingen, men begynner å bli sliten av amming hver 2-3t på natt kombinert med krevende dager på jobb.
Samtidig orker jeg ikke den krigen det blir å skal begynne å avvende henne på natten.
Jeg syns også det er litt vondt å skal gi slipp på de nære gode stundene hvor hun bare er litt baby, da hun blir mitt eneste barn.
Så jeg vet rett og slett ikke :wacky:
 
Vi ammet til 21 mnd og jeg ble skikkelig deppa når han valgte og avslutte. Hadde store planer om å hvertfall amme til 2 år, men når han følte seg ferdig så ble det sånn.
 
Så lenge barnet selv ønsker å die. [emoji4]
 
Så lenge som mulig egentlig. Første ble bare ammet i seks måneder mens andre ble ammet til 2,5 år. Om vi får en til vil jeg amme til minst 2 år.
 
Ammet førstemann til nå i november, da var han 21 mnd, og det ble ei rolig avvenning som gikk overraskende enkelt for seg [emoji28] Er gravid med nummer to som kommer i mars, og kjenner at det er godt med en pause for puppene [emoji28]
 
Mini er 10 mnd og jeg håper vi kan amme til 2 år, men planene kan såklart endres underveis. Ammer 6-7 ganger i døgnet nå.
 
Til to år ca. Er 14 måneder nå, og syns det er ganske kjekt å ha puppen som hemmelig våpen fortsatt. Men har også noen kjipe stunder innimellom (tett i nesa, så kobler seg av og på, av og på, av og på.... da blir jeg gæren).

Har i utgangspunktet lyst til å fortsette til ungen slutter av seg selv. Men tviler litt på at jeg vil fortsette til etter 2 år.
 
Back
Topp