Syklus etter MA

Ønskeskattnr2

Glad i forumet
Novemberlykke 2016
Januarlykke 2020
Vi var inne på sykehuset i går for cytotekkurer etter en MA oppdaget i uke ti med foster tilsvarende uke ni. Det måtte tre kurer til men på ul- undersøkelse var kun 2 cm materiale igjen og jeg tror det er ute nå. Har hatt en MA til for noen år siden men den gangen fikk vi beskjed om å vente et par sykluser før vi prøvde igjen. Denne gangen fikk vi derimot beskjed om at det bare var å kjøre på igjen når blødningene har stoppet. Så da er mitt spørsmål: er det noen her som bruker fertilitetsmonitor eller eggeløsningstester? Jeg rakk å bruke monitor en runde før jeg ble gravid denne gangen. Nå må jeg jo på igjen og vil gjerne prøve igjen så for som bare mulig. Når bør jeg starte ny syklus på monitoren? Er det fra i går når jeg da startet aborten eller senere?
 
Jeg satte første dag i syklus til dagen da jeg startet aborten og begynte å blø. Fikk eggløsning ca 14 dager etterpå, så jeg gikk rett inn i min vanlige syklus. Masse lykke til!
 
Jeg satte første dag i syklus til dagen da jeg startet aborten og begynte å blø. Fikk eggløsning ca 14 dager etterpå, så jeg gikk rett inn i min vanlige syklus. Masse lykke til!

Tusen takk for svar[emoji4] Da gjør jeg det samme og håper jeg også får El så raskt[emoji4]
 
Bra tråd!!! Dette lurer jeg å veldig på ! Burde jo sånn sett ha tatt cytotek å femar i en smell, ser for meg den komboen i kroppen hadde vært dynamitt er det lettere å bli gravid etter MA & SA eller er det bare snakk?
 
Jeg har hatt to runder med cytotec og har fortsatt rester på rundt 1 cm igjen, og får fortsatt positivt på gtest, så jeg antar det tar en liten stund til før det blir noe eggløsning her.

Hadde du rester etter 3. Kuren? Her blir det ikke noe 3.kur da det ikke virker som det fungerer på meg, men har for små rester til at sykehuset vil foreta en utskrapning.


Jeg hadde også en MA for noen år siden (2015) og da tok det 3 mnd før jeg fikk eggløsning igjen og ble gravid. Hadde antageligvis rester da også.
 
Jeg har hatt to runder med cytotec og har fortsatt rester på rundt 1 cm igjen, og får fortsatt positivt på gtest, så jeg antar det tar en liten stund til før det blir noe eggløsning her.

Hadde du rester etter 3. Kuren? Her blir det ikke noe 3.kur da det ikke virker som det fungerer på meg, men har for små rester til at sykehuset vil foreta en utskrapning.


Jeg hadde også en MA for noen år siden (2015) og da tok det 3 mnd før jeg fikk eggløsning igjen og ble gravid. Hadde antageligvis rester da også.

Jeg hadde rester etter tredje runden også tror jeg men ganske sikker på at det er ute nå. Kom siste del av det som så ut som morkake i går og etter det har jeg så og si sluttet å blø. Sist blødde jeg i mange uker så ble litt overrasket nå. Håper jeg kommer rett i syklus. Sist brukte vi vel fire måneder før det klaffet igjen.

Regner de med at det kommer ut av seg selv med neste mens da eller? Blør du fremdeles? Hvor langt på vei var du da du mistet nå?
 
Jeg hadde rester etter tredje runden også tror jeg men ganske sikker på at det er ute nå. Kom siste del av det som så ut som morkake i går og etter det har jeg så og si sluttet å blø. Sist blødde jeg i mange uker så ble litt overrasket nå. Håper jeg kommer rett i syklus. Sist brukte vi vel fire måneder før det klaffet igjen.

Regner de med at det kommer ut av seg selv med neste mens da eller? Blør du fremdeles? Hvor langt på vei var du da du mistet nå?

Nei, sluttet å blø etter en uke. Og fikk påvist rester etter at jeg sluttet å blø. Huff. Nå begynner jeg å bli bekymret for jeg tok en graviditetstest og den viste 3+ uker. Da skal jeg ha ganske mye hcg igjen. Det er 5 uker siden første cytotecbehandling. Var ca 6+3 da fosteret sluttet å vokse, fant det ut da jeg var 7+1.
 
Nei, sluttet å blø etter en uke. Og fikk påvist rester etter at jeg sluttet å blø. Huff. Nå begynner jeg å bli bekymret for jeg tok en graviditetstest og den viste 3+ uker. Da skal jeg ha ganske mye hcg igjen. Det er 5 uker siden første cytotecbehandling. Var ca 6+3 da fosteret sluttet å vokse, fant det ut da jeg var 7+1.

Ånei nå ble jeg litt bekymret for om jeg har rester og siden jeg sluttet blø så fort. Får ta en test for å sjekke ståa jeg og tror jeg.

Ja med 3+ har du jo ganske høyt nivå. I alle fall over 2000 da. Skulle jo ha gått ned mer til nå da når set er såpass mange uker siden. Skal du til noe mer sjekk?
 
Ånei nå ble jeg litt bekymret for om jeg har rester og siden jeg sluttet blø så fort. Får ta en test for å sjekke ståa jeg og tror jeg.

Ja med 3+ har du jo ganske høyt nivå. I alle fall over 2000 da. Skulle jo ha gått ned mer til nå da når set er såpass mange uker siden. Skal du til noe mer sjekk?

Ullevål har ikke villet sjekke meg en eneste gang etter første cytoteckur; så alt jeg har gjort etter har vært privat. Skal måle hcgnivået i begynnelsen av neste uke (privat).

Jeg har sett tilbake på notatene mine fra MA 2015 og det ser ut som mine rester(har notert ned klumper og blod i et par dager med smerter) kom ut rundt 8 uker etter utskrapning. Og så tok det noen uker så kom vanlig mens og da ble jeg gravid rett etterpå gitt (og da hadde jeg et vellykket svangerskap altså).

Så det kan hende det ser ut som om kroppen min kommer til å bruke like lang tid denne gangen også.
 
Back
Topp