Drømmejobben

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Åååh blir så irritert altså.. eller ikke irritert sånn sett men ved hvert svangerskap har det dukket opp en jobb jeg så gjerne skulle søkt på da det virker som en veldig interessant jobb og en jobb jeg så gjerne ønsker meg. Og det samme skjer nå også, og så nærme termin også ( føles lenge til men "bare" 6 uker igjen). Dette er i en bhg og jeg jeg så lyst til å søke for jeg har så lyst på jobben men så er jeg jo temmelig gravid også da. Er så redd for å få avslag fordi jeg er såpass gravid som jeg er og jeg derfor ikke kan begynne før tidligst permisjonsslutt som er i juli neste år (evt august etter de 4 ukene med ferie jeg tenker å ta etter permisjonen). Jeg har 3 mnd oppsigelsestid i jobben jeg har idag, søknadsfristen er i slutten av november, hadde nok ikke fått svar på stillingen før kanskje månedsskiftet november/desember, så da er vi uti mars hadde jeg ikke vært gravid før jeg kunne begynt. Det står ingenting i utlysningen på at de ønsker snarlig/asap oppstart så tenker det gir meg ett lite håp allikevel.
Har sååå lyst til å jobbe i bhg, selv om det ikke er det jeg er utdannet som (er sykepleier), her er det snakk om barnehagemedarbeider. Nedgang i lønn er jeg klar over.
Noen tips; hva ville dere gjort om drømmejobben dukket opp så tett opp mot termin? Dere som evt sitter i slike stillinger hvor dere har ansvar for ansettelser, ville dere ansatt en så tett opp mot termin og ventet de månedene ekstra før vedkommende kunne begynne??
 
Det værste som kan skje er at du får et nei... Jeg hadde søkt. :happy11
 
Bare å søke! Jeg har fått jobbtilbud som gravid, gode ledere lar ikke slikt påvirke. Forrige jobb søkte - og fikk jeg - mens jeg var i permisjon. Ingen som stussa på senere oppstart enn de «vanlige» tre månedene. Du har ihvertfall ingen ting å tape[emoji3] Lykke til!
 
Jeg ville ringt dem og spurt om tingene du lurer på i forhold til eventuell oppstart.

Har lest at oppsigelsestid begynner å løpe etter du er tilbake fra permisjon, så sjekk ut det også.
 
Ring og hør. Selv om de ansetter en annen vil de kanskje ha deg i tankene om det skulle dukke opp mer. Lever også en CV. Lykke til
 
Om man er den best kvalifiserte for stillingen, så spiller det ingen rolle om man er gravid eller er i permisjon.
 
Jeg ville ringt dem og spurt om tingene du lurer på i forhold til eventuell oppstart.

Har lest at oppsigelsestid begynner å løpe etter du er tilbake fra permisjon, så sjekk ut det også.

Så vidt jeg vet gjelder dette kun dersom arbeidsgiver sier deg opp. Ikke dersom arbeidstaker sier opp, men er litt usikker.
 
Åååh blir så irritert altså.. eller ikke irritert sånn sett men ved hvert svangerskap har det dukket opp en jobb jeg så gjerne skulle søkt på da det virker som en veldig interessant jobb og en jobb jeg så gjerne ønsker meg. Og det samme skjer nå også, og så nærme termin også ( føles lenge til men "bare" 6 uker igjen). Dette er i en bhg og jeg jeg så lyst til å søke for jeg har så lyst på jobben men så er jeg jo temmelig gravid også da. Er så redd for å få avslag fordi jeg er såpass gravid som jeg er og jeg derfor ikke kan begynne før tidligst permisjonsslutt som er i juli neste år (evt august etter de 4 ukene med ferie jeg tenker å ta etter permisjonen). Jeg har 3 mnd oppsigelsestid i jobben jeg har idag, søknadsfristen er i slutten av november, hadde nok ikke fått svar på stillingen før kanskje månedsskiftet november/desember, så da er vi uti mars hadde jeg ikke vært gravid før jeg kunne begynt. Det står ingenting i utlysningen på at de ønsker snarlig/asap oppstart så tenker det gir meg ett lite håp allikevel.
Har sååå lyst til å jobbe i bhg, selv om det ikke er det jeg er utdannet som (er sykepleier), her er det snakk om barnehagemedarbeider. Nedgang i lønn er jeg klar over.
Noen tips; hva ville dere gjort om drømmejobben dukket opp så tett opp mot termin? Dere som evt sitter i slike stillinger hvor dere har ansvar for ansettelser, ville dere ansatt en så tett opp mot termin og ventet de månedene ekstra før vedkommende kunne begynne??

Jeg ville slaått på tråden til de og forhørt meg om stillingen. Ville nok tenkt at jeg var uaktuell for denne stillingen ettersom det er såpass lenge til man kunne startet. MEN, stillinger lyses jo ut stadig vekk, og om de husker deg fra tidligere og vet at du er intteressert, så kan du komme fremst i køen neste gang de har en ledig stilling. Eller, er ikke alle stillinger som lyses ut! Så om de vet at du er interessert, og vet når du kan begynne, og likte deg veldig godt, så kan det jo hende at de tilfeldigvis har noe til deg senere... Jeg ville derfor ringt, snakket litt med de om hvorfor du er interessert i jobben, hva de ønsker seg i forhold til oppstart, og ikke minst spurt om de kommer til å ha noen åpninger fremover (noen ganger planlegger de utvidelser eller vet om noen som skal slutte/pensjonere seg osv). Bare legg ut noen følere, liksom.

Jeg ville ellers ringt litt rundt om det er private barnehager det er snakk om. Ikke ventet på at de skal lyse ut stilling. Vet om MANGE som har jobb i barnehage uten at det var utlyst noen stilling. De fleste kom inn som tilkalningsvikarer og på grunn av at de kjenner folk som jobber i barnehagen. Å ringe rundt og sjekke vil derfor ikke være en dårlig idè. Er sikker på at de ville elsket å ha en sykepleier i barnehagen.
 
Jeg ville søkt :) på jobben min (skole) ansatte vi en som skulle ut i permisjon om ikke så lenge. Vet om flere slike tilfeller.
Og, det verste som skjer er at du får et nei :p
 
Sniker fra november for å si: SØK! :)

Er det seg de vil ha har ikke graviditeten noe å si, annet enn at de må vente noen ekstra mnd. Så lenge de kan vente riktig nok.

Det skader ikke å søke om du søker med en bra gjennomtenkt søknad.

Jeg var uten fast jobb i 3,5 år grunnet flytting fra by til bygd og lite jobber i mitt fagfelt. Søkte på drømmejobben 3 mnd på vei. Var på intervju 4 mnd på vei. De trengte betenkningstid på avgjørelsen pluss det var sommerferie, så nesten 7 mnd på vei ble jeg oppringt og kalt inn til et møte hvor jeg fikk jobben! En uke seinere begynte jeg og rakk å jobbe 6 uker før permisjonsstart.

En god og fremtidsrettet arbeidsgiver bryr seg ikke om graviditeten om du er den beste kandidaten.

Masse lykke til! :D
 
Søk - søk - søk!! Du vil aldri angre på å ha søkt på drømmejobben, men kan fort ende med å angre hvis du ikke søker!
 
Back
Topp