Tenåring med hodepine

M

My heart

Guest
tenåringen vår kan av og til få sterk hodepine etterfulgt av kvalme.. blir var for både lys og lyd.

Han har det kanskje en gang pr 7 uke..
er det migrene?
Etter en Paracet og søvn er han fin igjen
 
Er han var for lys og lyd så er det nok migrene ja.

Migrene kjennes gjerne rundt og bak øynene.
 
Høres dessverre ut som migrene ja..
 
Lys- og lydvarheten og kvalmen passer med migrene. Men når det er sagt pleier ikke Paracet være «god nok medisin» mot det.. Så heller mer mot annen type hodepine.

Han var kvalm nå i kveld, sto opp igjen og kastet opp..
hva gjør vi med det? Bør vi bestille legetime?
 
Har dere sjekket synet hans nylig? Hadde samme problemstilling med min trettenåring, og der var synet synderen. Jeg blir også var for lys/lyd når jeg har hodepine, uten at det er migrene.
 
Jeg trodde jeg hadde skikkelig migrene i årevis, viste seg at jeg hadde skjeve hornhinner :confused: hodepinen er på plass hvis jeg glemmer briller i noen timer
 
Jeg trodde jeg hadde skikkelig migrene i årevis, viste seg at jeg hadde skjeve hornhinner :confused: hodepinen er på plass hvis jeg glemmer briller i noen timer
Det var problemet hos datteren min. Skjeve hornhinner og utpreget langsynthet på ett øye.

Mange sjekker syn altfor sjeldent, barn bør sjekkes ofte, fordi synet stadig er i endring.
 
Har dere sjekket synet hans nylig? Hadde samme problemstilling med min trettenåring, og der var synet synderen. Jeg blir også var for lys/lyd når jeg har hodepine, uten at det er migrene.
Jeg måtte plutselig ha briller da jeg gikk på første året på videregående, da hadde synet forandret seg. Jeg startet med skikkelig hodepine ei stund, og har nok da sittet og myst uten at jeg har lagt noe særlig merke til det :sorry:
 
Dette må sjekkes opp i. Sannsynligvis er det ikke farlig, men bedre å vite hva symptomene skyldes. Hodepine og kvalme kan vel være symptomer på mindre alvorlige tilstander, men også svært alvorlige. Uansett bedre å vite! Få legen til å rekvirere blodprøver og en MR av hodet for å utelukke skumle ting:)
 
Takk for svar.
Skal bestille time i morgen. Han skjekket synes for 3-4 år siden, det var bra da. Men det kan jo ha forandret seg.
Han fikk det første gang da han var 9 år..
leste litt om det på nettet.. der sto det at barn gjerne vokser det av seg, men hvis en får det som tenåring varer det ofte inn i voksenlivet. - håper han slipper det, og at dette går over.
Tror kanskje heg overdreiv litt, når jeg tenker meg om har han ikke kastet opp pga hodepine mer enn 4 ganger på 3 år.. men hatt hodepine med kvalme og lyd- lyssky bare.

Er dette hastetime? Eller må jeg vente 4 uker på legetime liksom?
 
Takk for svar.
Skal bestille time i morgen. Han skjekket synes for 3-4 år siden, det var bra da. Men det kan jo ha forandret seg.
Han fikk det første gang da han var 9 år..
leste litt om det på nettet.. der sto det at barn gjerne vokser det av seg, men hvis en får det som tenåring varer det ofte inn i voksenlivet. - håper han slipper det, og at dette går over.
Tror kanskje heg overdreiv litt, når jeg tenker meg om har han ikke kastet opp pga hodepine mer enn 4 ganger på 3 år.. men hatt hodepine med kvalme og lyd- lyssky bare.

Er dette hastetime? Eller må jeg vente 4 uker på legetime liksom?
Har de i det hele tatt lov å la deg vente 4uker på legetime? :eek:
 
Takk for svar.
Skal bestille time i morgen. Han skjekket synes for 3-4 år siden, det var bra da. Men det kan jo ha forandret seg.
Han fikk det første gang da han var 9 år..
leste litt om det på nettet.. der sto det at barn gjerne vokser det av seg, men hvis en får det som tenåring varer det ofte inn i voksenlivet. - håper han slipper det, og at dette går over.
Tror kanskje heg overdreiv litt, når jeg tenker meg om har han ikke kastet opp pga hodepine mer enn 4 ganger på 3 år.. men hatt hodepine med kvalme og lyd- lyssky bare.

Er dette hastetime? Eller må jeg vente 4 uker på legetime liksom?

Det er maks 5 virkedager som er lovlig å vente. Hadde klaget :) er en helt klar lov på dette
 
Visste ikke at det er lovregulert..? :confused: noen som vet hvor det står slik at jeg kan smelle i bordet senere?
 
Back
Topp