Hvilke ting tar dere vare på?

Amaryllis85

Glad i forumet
Det er mye snakk om ulike rydde teknikker, og fokus på at man skal kjenne etter om de ulike gjenstander gir en glede.
Hvilke ting tar dere vare på?
Hvor mye fra oppveksten har dere tatt vare på?

Jeg ser at jeg må ha en opprydding i huset mitt. Men det er fryktelig vanskelig! For man har så mange minner, og man vil jo ikke kvitte seg med ting man har fått i gave feks! Samtidig ser jeg at det blir veldig fult og uoversiktlig.
 
Jeg hadde ordentlig storopprydning for ikke så lenge siden og måtte være streng med meg selv :p både når det gjaldt barnetøyet og mine gamle ting. Det er fælt, men samtidig så godt å få det gjort :happy: vanskelig å si hva man skal og ikke skal spare på, man må på en måte se ann hva man har plass til og hva man bare ikke kan kvitte seg med :p
 
Jeg hadde ordentlig storopprydning for ikke så lenge siden og måtte være streng med meg selv :p både når det gjaldt barnetøyet og mine gamle ting. Det er fælt, men samtidig så godt å få det gjort :happy: vanskelig å si hva man skal og ikke skal spare på, man må på en måte se ann hva man har plass til og hva man bare ikke kan kvitte seg med :p

Da har du gjort en god jobb! Det er jammen ikke enkelt!!
Hvordan har du lagret det du har tatt vare på?
 
Da har du gjort en god jobb! Det er jammen ikke enkelt!!
Hvordan har du lagret det du har tatt vare på?
Bilder og slike ting ligger i pappkasser på loftet. Hjemmestrikket barnetøy ligger i plastesker på loftet.
Diverse pynteting ligger i pappkasser på toppen av garasjen. Vi har et lite hus, så det som ikke kan råtne eller få jordslag står på toppen av garasjen :) vet jo ikke om jeg har pakket det på best mulig måte da :nailbiting:
 
Jeg kaster med hard hånd, har ikke behov for at ting skal ligge stuet vekk i kjeller og på loft for å samle støv :p mannen derimot vil samle på ALT, så hans ting fyller opp allikavel [emoji28]
 
Jeg kaster med hard hånd, har ikke behov for at ting skal ligge stuet vekk i kjeller og på loft for å samle støv :p mannen derimot vil samle på ALT, så hans ting fyller opp allikavel [emoji28]
Haha, ikke sant :p
 
Jeg er fæl til å ta vare på ting.. Helt til det er for mye i boden og jeg må ta ett ordentlig tak.
Nå som lillesøster sakte, men sikkert vokser ut av babytøyet, og vi ikke skal ha flere barn, så har jeg gitt bort og solgt det etterhvert. Noe er mer vemodig enn annet :bored:
Ellers tar jeg vare på bilder hvertfall.. :happy:
 
Bilder og slike ting ligger i pappkasser på loftet. Hjemmestrikket barnetøy ligger i plastesker på loftet.
Diverse pynteting ligger i pappkasser på toppen av garasjen. Vi har et lite hus, så det som ikke kan råtne eller få jordslag står på toppen av garasjen :) vet jo ikke om jeg har pakket det på best mulig måte da :nailbiting:

Det høres jo ut som gode løsninger :)
 
Jeg kaster med hard hånd, har ikke behov for at ting skal ligge stuet vekk i kjeller og på loft for å samle støv :p mannen derimot vil samle på ALT, så hans ting fyller opp allikavel [emoji28]

Haha det er det jeg frykter at vil skje her og ;) mannen er en skikkelig samler!
 
Jeg er fæl til å ta vare på ting.. Helt til det er for mye i boden og jeg må ta ett ordentlig tak.
Nå som lillesøster sakte, men sikkert vokser ut av babytøyet, og vi ikke skal ha flere barn, så har jeg gitt bort og solgt det etterhvert. Noe er mer vemodig enn annet :bored:
Ellers tar jeg vare på bilder hvertfall.. :happy:

Det er jo så mye "kjekt å ha"!
Lurt å selge unna, det må nok jeg og gjøre etterhvert :)
 
Jeg står i det nå, både rydde tingene mine hos mor og far og før vi skal flytte...

På mange måter synes jeg det har vært lettere enn jeg hadde trodd! Kaster/selger/gir bort over en lav sko, men ikke begynt med klærne til ungene og de få tingene jeg har fra barndommen :p

Bøker tas vare på, så lenge de er i ok stand, noe av klærne til ungene blir tatt vare på, noen leker, kosedyr og ellers kanskje noen småting som jeg kjenner på at ikke kan tas vekk :p
 
Vi ta vare på hjemmestrikket ull, en del leker som duplo, lego og togbane, spesielle klær, ting som er lAget , bilder og bøker
 
Det er lite her etter førstemann. Men babyklær, noen tegninger og ting han har laget❤️
 
Back
Topp