Alderforskjell...

  • Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet
M

Moderator Marte

Guest
Kva synes du om aldersforskjell i et forhold?
Har du ei maxgrense?
Kva tenkjer du om andre?
Har det mykje å seie kor gamal den yngste eller eldste er?
 
Jeg hadde mange tanker og meninger om aldersforskjell tidligere. Men her sitter jeg, høygravid med mitt livs store kjærlighet som er 14/15 år eldre enn meg. Jeg er 24 og han 38. Så det hadde vist ikke så mye å si likevel[emoji28] Vi har det så fint sammen og tenker sjeldent på at det er aldersforskjell. Ikke noe vi legger merke til

Men syns det er forskjell når begge er voksne, i forhold til en 16 åring(ungdom) som finner seg en i 30/40 årene.
 
Så lenge man har det godt sammen så spiller det ingen rolle for meg. :)
 
Det er fire år mellom oss, synes ikke det er noe særlig forskjell. Det er 12 år mellom et vennepar av oss, og har ikke noe å si så lenge man er på samme sted i livet og ønsker det samme. Og når man er voksen, jevnes aldersforkjellen ut uansett. Venninna mi var 10 år da kjæresten hennes var 22. Og de hadde jo ikke blitt sammen når de var i den alderen der.. Men nå som de er 24 og 36, tenker du ikke over å spørre "men er ikke du mye eldre enn henne?".
 
Jeg tenker det kan bli for mye.
Når den ene har barn fra tidligere forhold på alder med sin nye kjæreste feks.
Jeg kjenner to par hvor det er snakk om 20-25 års aldersforskjell og da syns jeg det er litt sært egentlig...men de har det tilsynelatende bra sammen, så det får være det viktigste uansett hvilke fordommer jeg måtte ha ;)
 
Var 14 år mellom meg og eksmannen, jeg var 16 når vi traff hverandre. Dessverre for han ble jeg stadig mer voksen, mens han var, og er stuck i den samme umodne tralten.

10 år mellom meg og mannen.
 
Samboer er 7 år eldre enn meg. Det er ikke så mye da. Vet ikke om jeg har noen maksgrense egentlig, men synes det blir litt rart hvis den ene er veldig ung og klar for barn, mens den andre kanskje har voksne barn og det er litt for sent å starte på nytt igjen.
 
Mannen er 4,5 år eldre enn meg :happy: Har aldri tenkt så mye på alder egentlig. Så lenge man er like modne, og mer eller mindre på samme sted i livet. Hurra for kjærligheten!! :Heartred
 
Så lenge man har det bra sammen så tenker jeg at det ikke har noe å si :)
 
Synes den mentale alderen sier mer enn tall. Men selvsagt. Er det stor aldersforskjell vil det kanskje si seg litt selv at når den ene blir 70 og den andre 50 vil man være litt mer forskjellig enn når man var 20 og 40.
 
Her er det 7,5 års forskjell mellom meg og mannen- han er eldst:) Har ikke noe maksgrense sånn sett, tror jeg:p
 
Mannen er 2 år yngre enn meg. Med tanke på at vi damer lever gjennomsnittlig noen år lengre enn mennene synes jeg det er helt perfekt.
Man må jo finne en man matcher med uavhengig av alder, men jeg innbiller meg at det er lettere å vokse fra hverandre ettersom årene går hvis forskjellen er stor.
 
9 år mellom oss, tenker ikke over det hvis ikke vi snakker om årstall og minner.
Men traff han da jeg var 29, tror ikke jeg kunne blitt sammen med noen som var så mye eldre for endel år siden. Husker jeg syns det var flaut/redd for om foreldrene mine ville reagerer negativt da jeg som 17åring fikk 3 år eldre kjæreste - syns han var så voksen da :p
 
Har vel egentlig ikke noen maksgrense, for det har aldri vært noe jeg har tenkt over. Men samboeren min er 5 år eldre enn meg og det funker helt fint :happy:
 
Jeg var sammen med en som var 18 år eldre enn meg. Det var alt annet enn sunt og fungerende, vi var i to forskjellige livsfaser og mer enn det... Aldri igjen. Jeg ser livet med andre øyne nå når jeg har en gjevnaldrende kjæreste: vi opplever livets faser sammen og ingen av oss har "historikk" med de tingene vi opplever sammen! (Utover historikken vi begge har fra ungdomsåra, men det hører jo til :) ).
 
Er bare 2 år mellom meg og mannen. Litt usikker på maksgrense, handler mer om å være på samme sted i livet tenker jeg. Men syns at 15-20+ virker veldig mye da.
 
2 år mellom oss. Vi har vokst mye sammen mens vi har bodd sammen.

Synes det er litt ekkelt når man har barn i samme alder som kjæresten sin, og enda planlegger barn med dem, jeg skjønner at det er mange det funker for altså, men det er noe veldig sårt og personlig for meg som gjør det. Tenker at dersom man har barn fra før er det en fordel med såpas aldersforskjell på partner og barn at de kan ha et "foresatt"-forhold om man kan forklare det sånn. Spesielt når man har flere barn i den aldersgruppen.

Jeg har brukt å tenke (da jeg var singel) at dersom de jeg har hatt interesse for var nærmere foreldrene mine i alder enn meg selv var det no-go.
 
Var gift med mann som var 20år eldre og fikk 2 barn sammen. 8 år sammen i helt perfekt forhold på alle måter.
 
Back
Topp