Viskelaers første barn - dagbok

16+4 og nærmer meg sakte men sikkert halvveis i graviditeten!

Formen er betraktelig bedre mtp kvalme/trøtthet etc, men andre plager har meldt sin ankomst. F eks kjenner jeg at bekkenet er litt løst på en måte, når jeg reiser meg bør jeg ha begge føttene i bakken o.l. Har dessuten veldig vondt i halebeinet hvis jeg sitter i ro en stund..

Har dessuten lagt på meg 7 kg.. er helt vilt! Har aldri veid så mye før. Startvekten min var 57 kg.. så jeg kjenner litt på det, selv om jeg er gravid og alle er forskjellig så syns jeg ikke det er noe kjekt å ikke passe klærne mine lengre..
 
20+6
Er nå 5 mnd på vei og magen vokser jevnt og trutt! Babyen inni magen sparker og slår og man kan se bevegelsene igjennom huden. Veldig spesielt. Sparkene kjennes ut som muskelkramper på en måte. Veldig ubehagelig. Jeg kan sitte i et møte på jobb, ting er seriøst - og i magen slår babyen kollbøtter og sparker hardt [emoji28] deilig med bekreftelse på at babyen er frisk og rask!
 
26+2 uker [emoji1] 99 dager igjen til termin og til vi møter jenten vår [emoji173]️

Jeg og samboeren befinner oss på ferie for øyeblikket, deilig å slappe helt av og bade og sole oss [emoji173]️[emoji267]

Nå er det to uker til jeg er i tredje trimester, tiden flyyyr! Babyen og jeg vokser jevnt og trutt. Jeg sliter med bekkenet, spesielt halebeinet og er 40% sykemeldt. Jeg merker at det skal bli godt å få ut babyen og gå ned de kiloene jeg har lagt på meg.
 
32+0 100% sykemeldt!
Jeg gikk ut i sykemelding på fredag og det er 8 uker til termin. Veldig kjedelig å få så mye plager i svangerskapet, men jeg må tenke på egen helse og babyen i magen. Er ikke så lenge til hun kommer nå [emoji177]

Har vasket en hel del babyklær og begynner såvidt å lage litt rede [emoji85] har også kjøpt to babypakker på finn! Anbefales veldig :) nærmest ubrukt mange av plaggene.

Teller ned til jenten vår kommer[emoji177] 59 dager igjen
 
34+0 [emoji173]️
Idag ble jeg overrasket med babyshower[emoji85][emoji7][emoji177] så utrolig hyggelig og koselig. Jeg hadde ikke forventet det, og ble så takknemlig for det de hadde stelt istand.

Nå er det 5 dager til jeg er høygravid - og det merkes! Jeg sliter veldig med bekkenløsningen nå, sliter med å gå, reise meg o.l. Håper egentlig hun kommer i uke 37 når hun ikke lenger er prematur. [emoji1405]
 
36+0 [emoji1405][emoji173]️
Nå har jeg vært 100% sykemeldt i fire uker og det har gjort hverdagen min mye lettere, og ikke minst avlastet bekkenet. Men dessverre er bekkenløsningen blitt verre og det går utover nattesøvn og generelt det daglige. Jeg har gått mye på tur og vært å svømt endel, men jeg måtte bare gi meg helt med det for en to uker siden. Klarer ikke å gå skikkelig nå.

Det er fire uker igjen til termin, og jeg gleder meg utrolig mye til å se jenten vår [emoji177] teller ned en uke nå, for da er graviditeten fullgått og lille kan komme hvis hun vil [emoji8]
 
Uke 38+0 [emoji849]
The waiting game. Håper på at lille skal komme hver natt, men har foreløpig ingen tegn til at hun skal komme. Etter det jeg har sett så har ikke magen sunket enda, og dvs at hodet ikke er festet..

Jeg sover ekstremt dårlig om nettene nå, og får kanskje noen timer sammenhengende søvn på formiddagen. Så jeg er klar med en gang babyen er klar for å komme ut[emoji1][emoji173]️

Min frykt er å bli igangsatt, det gjør nødvendigvis ikke så mye å gå over termin, men jeg vil ikke bli satt i gang. Lest og hørt aaaalt for mange negative erfaringer med det, og det ser samtidig ut som at det ofte ender med KS. Håper fødselen starter naturlig og babyen kommer naturlig [emoji177]
 
Uke 38+0 [emoji849]
The waiting game. Håper på at lille skal komme hver natt, men har foreløpig ingen tegn til at hun skal komme. Etter det jeg har sett så har ikke magen sunket enda, og dvs at hodet ikke er festet..

Jeg sover ekstremt dårlig om nettene nå, og får kanskje noen timer sammenhengende søvn på formiddagen. Så jeg er klar med en gang babyen er klar for å komme ut[emoji1][emoji173]️

Min frykt er å bli igangsatt, det gjør nødvendigvis ikke så mye å gå over termin, men jeg vil ikke bli satt i gang. Lest og hørt aaaalt for mange negative erfaringer med det, og det ser samtidig ut som at det ofte ender med KS. Håper fødselen starter naturlig og babyen kommer naturlig [emoji177]

Deler den frykten med deg[emoji28] føler at de som blir igangsatt har mye lengre og drøyere fødsler[emoji44]... og har heller ikke lyst på keisersnitt[emoji28] håper for deg og meg at fødslene blir naturlige og selvfølgelig uproblematiske[emoji28] Håper du ikke må vente så mye lenger nå[emoji4]
 
Deler den frykten med deg[emoji28] føler at de som blir igangsatt har mye lengre og drøyere fødsler[emoji44]... og har heller ikke lyst på keisersnitt[emoji28] håper for deg og meg at fødslene blir naturlige og selvfølgelig uproblematiske[emoji28] Håper du ikke må vente så mye lenger nå[emoji4]

Ja, er «min» erfaring også, utifra det jeg både har lest og hørt [emoji15]

Var på kontroll hos jordmor igår og da var hodet delvis festet. Så det begynner kanskje å skje noe etterhver. Krysser fingrene
 
Ja, er «min» erfaring også, utifra det jeg både har lest og hørt [emoji15]

Var på kontroll hos jordmor igår og da var hodet delvis festet. Så det begynner kanskje å skje noe etterhver. Krysser fingrene

Så spennende[emoji7] masse lykke til[emoji173]️
 
39+1 - litt over en uke til termin [emoji1]
Håper dette er den siste oppdateringen før baby kommer. Er ingen tegn som tyder på at hun kommer med det første, så jeg må nok forberede meg på å gå over. Er sliten i kroppen og klar for å bli ferdig og møte prinsessen vår [emoji177]
 
40 + 0
3 dager til termin og ikke et eneste tegn på at mageboeren vil si opp leiekontrakten [emoji85] har prøvd diverse kjerringråd men det ser ikke ut til å funke noe særlig.. har mer tro på at babyen kommer når den vil komme. Ny time til jordmor imorgen så vi får se om hodet har festet seg helt eller om det fortsatt er løst. Får smøre meg godt med tålmodighet! Men jeg er leeeei [emoji849]
 
40 + 0
3 dager til termin og ikke et eneste tegn på at mageboeren vil si opp leiekontrakten [emoji85] har prøvd diverse kjerringråd men det ser ikke ut til å funke noe særlig.. har mer tro på at babyen kommer når den vil komme. Ny time til jordmor imorgen så vi får se om hodet har festet seg helt eller om det fortsatt er løst. Får smøre meg godt med tålmodighet! Men jeg er leeeei [emoji849]

Håper mageboeren flytter ut snarest!! Men de kommer vel når de er klare for det disse små bebisene våre❤️
Lykke til på kontroll imorra❤️
 
Ååå masse masse lykke til med alt du har like foran deg nå [emoji120][emoji2533][emoji3590][emoji3590][emoji3590]
 
40+1
Har vært på kontroll hos jordmor og urin + blodtrykk var i orden [emoji1] hodet har nå festet seg! Er to dager igjen til termin og nå føler jeg meg nærmere enn noengang[emoji307]

Det var spørsmål om (TMI) utflod, eller om det var vannavgang siden lørdag. Så jeg skulle sjekke hvordan det så ut iløpet av dagen, og ringe til sykehuset senere. Hvis det viser seg at vannet har gått så blir jeg satt i gang. Veldig vanskelig å vite, er ikke som på film der vannet kommer splash liksom! Men litt og litt isåfall. [emoji849] viktigste er å få sjekket det [emoji4]
 
Back
Topp