Da var jeg i gang

Begynt å vaske babyklæra?

  • Ja

    Votes: 10 58,8%
  • Nei

    Votes: 7 41,2%

  • Antall som har svart
    17

Januarmammaen

Forelsket i forumet
Januarlykke 2019
med å vaske babyklær

Har en datter på 9 som ytret mening om det ikke var på tide, siden det ikke var så mange ukene igjen full kontroll..

Har termin i midten av januar men hun har rett i at det burde gjøres, ting blur tyngre og vi skal flytte. Så i går fikk jeg kjøpt en stor plastboks med lokk og første vask er i ☺️

Dere gjør i dag??
 
Snart ferdig med all vask (hovedsaklig ull). bomullstøyet venter jeg litt med enda
 
jeg har vasking på listen min for helgen, er ikke mye vi har enda da. også satser jeg på å få hentet ut kiwi og rema baby boksen til helgen! har hentet apoteket sin :) vi har og midten av januar men med diabetesen så virker det ikke usannsynlig at han må ut litt før så jeg skal ha alt klart før desember (sånn at jeg slipper noe som helst i desember!). skal og se på litt babyting søstern min har i helgen så jeg kan få på plass det også.
 
Ikke vasket noe enda. Fikk tilbake en del klær fra en venninne i forrige uke, så det er jo uansett nyvaska da.. men stresser ikke med det kjenner jeg :)
 
Koselig å begynne med det:rolleyes: Jeg tenkte å vente til desember med alt:oops: føler det er tidlig enda, termin 22 januar. Har alltid født tett oppi termin, så føler ikke noe haster enda:rolleyes:
 
Har startet med å vaske litt av tøyet jeg har arvet av en venninne :)
 
Jeg har nok med jobb og bekkenløsning/låsning for tiden :hungover: uansett termin 30.januar og blitt satt i gang med de to første. Så venter nok til permisjonen tipper jeg :happy: da har jeg sikkert 5 uker på meg :wacky:
 
jeg har vasking på listen min for helgen, er ikke mye vi har enda da. også satser jeg på å få hentet ut kiwi og rema baby boksen til helgen! har hentet apoteket sin :) vi har og midten av januar men med diabetesen så virker det ikke usannsynlig at han må ut litt før så jeg skal ha alt klart før desember (sånn at jeg slipper noe som helst i desember!). skal og se på litt babyting søstern min har i helgen så jeg kan få på plass det også.
Prøver også å ha mest mulig klart tilfelle tidlig fødsel! Førstemann kom litt jo bardus på 3 1/2 uke før termin.

Er babypakkene fra Kiwi og Rema å anbefale? Gidder ikke hente alle mulige pakker, men et par som er bra tenker jeg å få tak:)
 
Prøver også å ha mest mulig klart tilfelle tidlig fødsel! Førstemann kom litt jo bardus på 3 1/2 uke før termin.

Er babypakkene fra Kiwi og Rema å anbefale? Gidder ikke hente alle mulige pakker, men et par som er bra tenker jeg å få tak:)

Var mye innhold i rema sin iallefall! Kiwi sin var det mindre enn på bildet på den jeg fikk. Apotek1 sin var det og greit innhold i. Nå har vi iallefall bleier og våtservietter og tørrservietter klart hvis han plutselig dukker opp, hehe!
 
Burde vell komme i gang med vaskingen snart ettersom det er litt, men venter nok et par uker til har termin om 10 uker i morgen, altså slutten av desember og har som mål og være ferdig med alt til uke 37.
Eldste kom i uke 39+1 og mellomste i 37+2, så er veldig spent på når denne kommer :)
 
Var mye innhold i rema sin iallefall! Kiwi sin var det mindre enn på bildet på den jeg fikk. Apotek1 sin var det og greit innhold i. Nå har vi iallefall bleier og våtservietter og tørrservietter klart hvis han plutselig dukker opp, hehe!
Smart å ha litt klart:) Har Kiwi i nærheten, så den hadde jeg tenkt til å hente. Men da henter jeg nok også Rema sin.
 
Jeg vasker klærne etterhvert som de kommer i hus, og legger dem klar i stellekommoden :) <3 Så koselig
 
Har vasket alt ettersom jeg har kjøpt inn, men jeg kommer til å vaske det igjen før jeg legger det inn i skapet. Kassen med babytøy måtte nemlig settes på loftet midlertidig mens vi pusset opp, og nå føles det ikke akkurat rent lenger. :smiley-chores011
 
Vi holder på å bytte om på rom, er 3 rom i huset som må endres på for å få frigjort soverommet til vesla.
Når det er på plass så begynner jeg nok på klærne. [emoji5]
Har utrolig mye klær så blir spennende å gå gjennom. Har alle klærne etter Thea som vi mistet[emoji174], pluss vi har flere poser med arveklær. [emoji1303]
 
Fikk 3 store sekker med klær og litt annet av søstern min i går, så nå vaskes det her :D veldig koselig å kunne bruke klærne etter nevøen min [emoji170] også skal vi få fra andre siden også så tror ikke vi trenger å bruke noe penger på klær [emoji85]
 
Endelig fått kjøpt babybilstol og stellematte + badebalje [emoji2]
Skulle kjøpe kommode på ikea (malm 4 skuffer) som jeg skulle bruke til stellebord, men denne er da litt for høy til at jeg får en god «arbeidshøyde» ved stell [emoji17] så da står vi uten stellebord og vet ikke helt hva vi skal velge. Ville ha en kommode da det passer best å ha klær/utstyr i selve kommoden/stellebordet, slik at jeg har det meste på samme plass. Så nå lurer jeg på hvilket stellebord dere har?

Leter litt på finn.no for en god pris, men ikke mye som fins ute her vi bor..
 
Endelig fått kjøpt babybilstol og stellematte + badebalje [emoji2]
Skulle kjøpe kommode på ikea (malm 4 skuffer) som jeg skulle bruke til stellebord, men denne er da litt for høy til at jeg får en god «arbeidshøyde» ved stell [emoji17] så da står vi uten stellebord og vet ikke helt hva vi skal velge. Ville ha en kommode da det passer best å ha klær/utstyr i selve kommoden/stellebordet, slik at jeg har det meste på samme plass. Så nå lurer jeg på hvilket stellebord dere har?

Leter litt på finn.no for en god pris, men ikke mye som fins ute her vi bor..


Jeg tenkte som deg og endte opp med denne kommoden:

https://m2.ikea.com/no/no/p/hemnes-kommode-med-3-skuffer-gul-70311305/

Veldig fornøyd! Var bittelitt høyere når jeg kom hjem enn i utstillingen på ikea (hadde jo på sko da vi var der, så glemte å tenke på det) :p

Men jeg tror den skal fungere veldig bra! Jeg sjekket høydene på stellebordene de har på ikea, og de var rundt samme høyde;)
 
Endelig fått kjøpt babybilstol og stellematte + badebalje [emoji2]
Skulle kjøpe kommode på ikea (malm 4 skuffer) som jeg skulle bruke til stellebord, men denne er da litt for høy til at jeg får en god «arbeidshøyde» ved stell [emoji17] så da står vi uten stellebord og vet ikke helt hva vi skal velge. Ville ha en kommode da det passer best å ha klær/utstyr i selve kommoden/stellebordet, slik at jeg har det meste på samme plass. Så nå lurer jeg på hvilket stellebord dere har?

Leter litt på finn.no for en god pris, men ikke mye som fins ute her vi bor..

Vi kjøpte også Hemnes kommoden til IKEA som Tulleklumpen over her:) vi kjøpte i hvit og byttet bare ut knottene på den med noen andre.
Tror den skal fungere veldig bra, har en venninne som bruker den som stellekommode og hun er veldig fornøyd med den i hvert fall.
Får også plass til det jeg vil ha i skuffene, som bleier, enkle hvite bodyer, kluter, håndklær og andre stelleting.
 
Jeg tenkte som deg og endte opp med denne kommoden:

https://m2.ikea.com/no/no/p/hemnes-kommode-med-3-skuffer-gul-70311305/

Veldig fornøyd! Var bittelitt høyere når jeg kom hjem enn i utstillingen på ikea (hadde jo på sko da vi var der, så glemte å tenke på det) :p

Men jeg tror den skal fungere veldig bra! Jeg sjekket høydene på stellebordene de har på ikea, og de var rundt samme høyde;)

Vi sjekket litt rundt på kommodene som var utstilt, og så også på denne, men var litt usikker fordi den er ganske bred og bare 4 ca lavere enn Malm [emoji28] men så kommer jo stellematten også oppå, som blir en liten kan igjen på 3-4 cm. Men får stikke ut på ikea igjen om vi ikke finner noen enkle stellekommoder på finn.no, så får vi heller kjøpe hvilken kommode vi ønsker til rommet senere [emoji2] med mindre Hemnes blir vår redning til slutt [emoji6]
 
Vi kjøpte også Hemnes kommoden til IKEA som Tulleklumpen over her:) vi kjøpte i hvit og byttet bare ut knottene på den med noen andre.
Tror den skal fungere veldig bra, har en venninne som bruker den som stellekommode og hun er veldig fornøyd med den i hvert fall.
Får også plass til det jeg vil ha i skuffene, som bleier, enkle hvite bodyer, kluter, håndklær og andre stelleting.

Det var derfor jeg ville ha kommode og ikke bare ett stellebord, fordi jeg ønsker å ha mest mulig på en plass (ihvertfall i starten [emoji1405]) [emoji5]

Skal sjekke ut litt på finn og lete etter brukt stellekommode, hvis ikke blir nok dette løsninger for vår del også [emoji28]
 
Back
Topp