Lea - hverdagen med medfødt hjertefeil

Nydelig jente
 
Her må jeg følge - så fint at du deler!

Lea er en skjønn liten fighter, ja dere er tøffe alle tre!

Hva er egentlig feilen hennes? Er det hele hjertets anatomi som ikke er som den skal?

Hun har så mange feil..

I epikrisen hennes står det følgende :
  • Medfødt trikuspidalstenose
  • Kongenitt korrigert transposisjon
  • Ventrikkelseptumdefekt (VSD, som de senere konkluderte med at er en AVSD. Hva som er forskjellen har jeg ikke lest meg opp på.)
  • Medfødt valvulær pulmonalstenose
  • Dobbel utløp fra høyre hjertekammer
Da vi gikk gjennom feilene hennes med kardiolog på Rikshospitalet forklarte han oss først og fremst om disse feilene, men etterpå sa han : "jeg kunne ha nevnt mange flere feil, men da hadde vi sittet her i hele dag". Så jeg vil anta at hjertes anatomi ikke er helt som det skal. Jeg husker hvertfall at han slet veldig med å tegne opp hjertet hennes , og det lignet ikke et vanlig hjerte sånn jeg har sett det.
 
Får tårer i øynene av å lese [emoji25] så sterke dere er [emoji177] nydelig jente [emoji7]
 
Gratulerer så mye :) ❤️
 
Gratulerer med dåp! For en nydelig liten jente:)
 
Nydelige Lea [emoji173]️ gratulerer med dåpsdagen :)
 
Hun har så mange feil..

I epikrisen hennes står det følgende :
  • Medfødt trikuspidalstenose
  • Kongenitt korrigert transposisjon
  • Ventrikkelseptumdefekt (VSD, som de senere konkluderte med at er en AVSD. Hva som er forskjellen har jeg ikke lest meg opp på.)
  • Medfødt valvulær pulmonalstenose
  • Dobbel utløp fra høyre hjertekammer
Da vi gikk gjennom feilene hennes med kardiolog på Rikshospitalet forklarte han oss først og fremst om disse feilene, men etterpå sa han : "jeg kunne ha nevnt mange flere feil, men da hadde vi sittet her i hele dag". Så jeg vil anta at hjertes anatomi ikke er helt som det skal. Jeg husker hvertfall at han slet veldig med å tegne opp hjertet hennes , og det lignet ikke et vanlig hjerte sånn jeg har sett det.

Takk for informativt svar. Det virker jo veldig sammensatt, men som du sier - antakelig noe med hele anatomien som har gitt en rekke spesifiserte og uspesifiserte utfordringer. Jeg håper virkelig de uten for store påkjenninger for Lea kan klare å fikse en del av disse feilene. Tenker masse på dere og krysser fingre!
 
Gratulerer så mye med dåpsbarnet! Hun er helt nydelig :Heartpink
 
Back
Topp