På tide med nr 2?

Ladybug95

Andre møte med forumet
Er det fleire som begynner å vurdere eit barn til? Fekk ei jente (første barn) i juli -16 og samboer og eg begynner å vurdere å prøve på barn nr 2.

Nokon som har to barn med samme aldersskilnad som vil dele sine erfaringar?
Rekner ikkje med det vil klaffe på dei fyrste forsøka, då det tok 1 1/2 år å bli gravid med barn nr 1 :)
 
Vi er foreløpig enig om at det er nok med to:) men åpen for en overraskelse nå eller atpåklatt eller et kull til:D hehe. Fire år mellom mine og det er fin forskjell. Naboen har to år, virker veldig greit det og. Tenker det meste er fin avstand, bra og mindre bra sider med alt. Og spesielt siden det tok relativt lang tid med første og dere har begynt å snakke om det hadde jeg nok satt i gang<3 Lykke til:)
 
Vi fikk også ei jente i juli-16, samboeren har alltid sagt to års mellomrom mellom barna, men jeg vil at nummer to skal være et vårbarn i steden for sommerbarn. Jeg vet ikke om jeg orker å gå høygravid en sommer til, he he! Men det vil altså si at vi snart kan begynne å prøve på nummer to. Har ikke gått på prevensjon siden fødsel, så kan bli spennende å se om det går fort eller ikke før neste sitter:) Men her satser vi i hvert fall på våren 2018!
 
Vi har 2 år mellom, veldig travelt, men synes absolutt det er verdt det.
Letter å finne på ting når de er ca jevnaldre.
 
Tenker at vi kanskje skal prøve rundt neste sommer, da har vi flyttet ut av byen og inn i hus og har plass til å ha to barn. Pluss at jeg har forhåpentligvis litt mindre smerter da, slik at jeg kan ta vare på to. Tenker at omtrent tre år kanskje er fin aldersforskjell :)
 
Det er 4 år mellom våre jenter, ufrivillig :/ prøvde på 2 år i mellom, men tok 2 år å bli gravid.. personlig synes jeg det er for stor aldersforskjell, fordi det er vanskelig å finne på ting som begge kan være med på å synes er gøy. Men på en annen måte er det perfekt aldersforskjell, for storesøster er så stor, å "hjelper til" når hun vil/blir spurt :)
 
Vi har 22 mnd mellom de første,helt perfekt.Mellom andremann og tredje er det nesten 2.5 år.Så mellom første og siste er det 4 år(+3.5mnd)Ville ikke ventet lenger med sistemann:)
 
Vel.. vi brukte 3 år på å bli gravid med først som e født juli 2013, så vi begynte å prøve igjen når ho var 7 mndr, hadde vel tante rød en gang før det klaffet :p så han kom desember 2014, så ble vi gravide ved et uhell når han var 9 mndr som resulterte i juli 2016 barnet ;)
Aldersforskjellen e grei den :) men av og til når mellomste kviler tenker eg at ting hadde vært litt lettere med aldersforskjell på 3 år pga ho e så mye mer selvstendig enn han mellomste, men ville ikkje vært foruten noen av de <3
 
Med en snart 7åring og en snart 1åring så heller sambo mer mot at det er nok. Jeg klarer ikke helt tanken på at dette er siste babyen min men vi er slitne begge to etter lang tid med lite søvn og jeg har vært skikkelig kvalm og hatt kraftig bekkenløsning i begge svangerskapene... så jeg klarer nok ikke passe på en liten unge mens jeg går gravid...
 
Vi fikk også ei jente i juli-16, samboeren har alltid sagt to års mellomrom mellom barna, men jeg vil at nummer to skal være et vårbarn i steden for sommerbarn. Jeg vet ikke om jeg orker å gå høygravid en sommer til, he he! Men det vil altså si at vi snart kan begynne å prøve på nummer to. Har ikke gått på prevensjon siden fødsel, så kan bli spennende å se om det går fort eller ikke før neste sitter:) Men her satser vi i hvert fall på våren 2018!
Er på ferie og har snart vært det i 4 uker. Det er 25°c om natten og 30°c om dagen. Går helt fint.
Er allerede 16+3 med nr 3.
Sånn kan det gå uten prevensjon etter fødsel.
 
Back
Topp