Lea - hverdagen med medfødt hjertefeil

Åh, jeg kan bare svakt ane hvor fantastisk det må være å få en trådløs baby levert på døren!! [emoji173]️[emoji173]️
 
Kjenner meg sånn igjen i følelsen man sitter med når man har barn på NFI på Rikshospitalet. Bruker halve dagen på å gå rundt sykehuset, følelsen av å ikke tilhøre på barsel (jeg måtte bli fra mandag kveld til onsdag grunnet KS), å måtte besøke barnet sitt.. Rikshospitalet er fint rent kompetansemessig, men dessverre ikke tilrettelagt for foreldrene i det hele tatt.. Veldig trist å føle seg i veien der inne som foreldre (noe vi i hvertfall gjorde) og måtte følge alle andre..
 
Så fint at du deler [emoji173]️ Takk for det [emoji8]
 
Det må ha vært en fantastisk følelse å få beskjed om at dere endelig kunne dra hjem! Leit at dårlig kommunikasjon gjordg at det tok lengre tid enn nødvendig å få ha Lea hos dere.

Det var utrolig deilig å endelig få den beskjeden! Etter å ha vært langt nede i mange uker, helt siden vi oppdaget feilen, følte jeg endelig at hverdagen virket litt lysere :Heartpink
 
Kjenner meg sånn igjen i følelsen man sitter med når man har barn på NFI på Rikshospitalet. Bruker halve dagen på å gå rundt sykehuset, følelsen av å ikke tilhøre på barsel (jeg måtte bli fra mandag kveld til onsdag grunnet KS), å måtte besøke barnet sitt.. Rikshospitalet er fint rent kompetansemessig, men dessverre ikke tilrettelagt for foreldrene i det hele tatt.. Veldig trist å føle seg i veien der inne som foreldre (noe vi i hvertfall gjorde) og måtte følge alle andre..

Jeg er enig i det du sier! Vi følte oss veldig til bry for alle. Ikke følte vi at vi passet inn på barsel heller.. Og jeg syntes nesten at det var litt dårlig gjort at vi ble plassert på en plass hvor lykkelige nybakte foreldre med friske barn trasket rundt hele dagen... Særlig når vi var i den situasjonen vi var i..
 
Ærlig lesning! Vil gjerne lese mer:) Jeg veksler mellom å gispe fornærmet på deres vegne, og å smile av babybildene:) Lea er så skjønn! :dummy1:
 
Jeg er enig i det du sier! Vi følte oss veldig til bry for alle. Ikke følte vi at vi passet inn på barsel heller.. Og jeg syntes nesten at det var litt dårlig gjort at vi ble plassert på en plass hvor lykkelige nybakte foreldre med friske barn trasket rundt hele dagen... Særlig når vi var i den situasjonen vi var i..

Ja enig med deg.. Men er jo noe med at man på barsel skal få hjelp til ting hos mor etter fødsel også, for min del var det behov for hjelp etter KS. Men var bare vondt å høre babygråt og møte lykkelige foreldre overalt..

Var en helt annen verden når vi kom til Ullevål. Mer tilrettelagt (kunne være der hele døgnet uten å føle seg til bry) så skal definitivt føde der neste gang mht sjansen for nytt opphold på NFI.



God klem ❤️
 
Torsdag, og nok en gang kontroll på sykehuset i Vestfold. Her er vi hver uke for å måle metning, veie og ta ultralyd. Siden vi nylig hadde sjekk på Rikshospitalet målte vi kun metning i dag.

Lea hadde fint lite lyst til å måle metning i dag, og var nok noe sur for at hjertelegen avbrøt oss midt i et måltid på gangen. Etter en stund måtte jeg legge henne til for at hun skulle roe seg ned, og da var det ikke vanskelig å se at hun tok det helt med ro, for så høy hadde ikke metningen hennes vært på en stund. Haha!

I dag fikk vi også telefonen fra Rikshospitalet som vi har ventet så spent på. De fortalte at de skulle få til en operasjon før jul, mest sannsynlig i November, men fortsatt kunne de ikke gi oss en eksakt dato... Så vi får bare vente å se..

Hjertelegen til Lea fortalte oss at de ikke klarte å bli enige på Rikshospitalet, om hvordan hjertet til Lea var bygd opp... Som om ikke jeg var nervøs nok fra før av... :hilarious: Uff..
Screenshot_20181025-194835_Gallery.jpg Screenshot_20181025-194742_Gallery.jpg
 
Last edited:
Så dumt at dere ikke fikk en dato å forholde dere til! Håper dere får den om ikke så lenge :)
 
Det må være vanskelig å gå sånn i uvisshet når det handler om det kjæreste man har... får helt klump i magen på deres vegne. Nydelig liten dere har [emoji173]️! November er ikke lenge til da. [emoji1303]
 
Det må være vanskelig å gå sånn i uvisshet når det handler om det kjæreste man har... får helt klump i magen på deres vegne. Nydelig liten dere har [emoji173]️! November er ikke lenge til da. [emoji1303]

Ja, det er det.. Men vi begynner å bli litt vandt med å leve i uvisshet, så det går bra, enn så lenge :happy: Lige så! Rolf er så utrolig søt :Heartred Smelter helt!
 
Så søt hun er :Heartpink
Håper dere snart får dato, slik at dere har noe fast å forholde dere til! Det må være nervepirrende å gå i uvisse :Heartred
 
Lea er altså så skjønn! [emoji7] Smelter helt!

Bra dere er litt mer vandt. Krysser fingrene for at dere får en dato snart!
 
Her må jeg følge - så fint at du deler!

Lea er en skjønn liten fighter, ja dere er tøffe alle tre!

Hva er egentlig feilen hennes? Er det hele hjertets anatomi som ikke er som den skal?
 
Back
Topp