Halloween

RonjaR

Juni12`s svarer-på-alt
Tilgangsansvarlig
VIP
Jeg er absolutt ikke fan av denne Halloweenfeiringa, men har innsett at den har kommet for å bli...[emoji38] og den er viktig for barna mine..
Så, er det førstkommende lørdag som er knask eller knep dagen?[emoji4]
Skal dere ut å gå? Eller på party?
Mine gutter blir dessverre sjelden invitert på feiring, så i år må hu mor stelle i stand noe her hjemme[emoji38] hjelp meg...

Halloween er vel på halloween dagen? Altså 31. Oktober?

Rimelig ny selv her altså innenfor halloween

Halloween er vel på halloween dagen? Altså 31. Oktober?

Rimelig ny selv her altså innenfor halloween

Godt jeg spurte dere da, var sikker på at det ble lagt til helga![emoji85]
Puh, kun onsdag da..[emoji28]

Godt jeg spurte dere da, var sikker på at det ble lagt til helga![emoji85]
Puh, kun onsdag da..[emoji28]
Haha altså. Eldste skal på bursdagsfest med halloweenparty lørdag da. Så hu får dobbelt opp uansett.

Men første gang for oss også gitt i gatene [emoji849][emoji23]

Kostymer kjøpt og alt.

Jeg tar ut batteriene på ringeklokka den kvelden. Feirer ikke, og ettåringen forstår ingen ting av det. Hun blir bare forstyrra av at det ringer på. Også orker jeg ikke at hun skal bli forstyrra i leggetida. Kall meg gjerne sur og sær, men dette er ikke en tradisjon jeg er vant med, og jeg gjør det som er best for mitt barn. Så når det innebærer å ta ut batteriene av ringeklokka, så gjør jeg det for mitt barn. De barna som går rundt ute kan gå til naboen.

Jeg synes feiringa er tull, men regner med eldstemann kommer til å spørre etterhvert om å få gå knask eller knep. Pleier heldigvis ikke å komme noen på døra her da vi bor på bygda.

Jeg har alltid vært så i mot halloween. Mine barn skulle ikke ta del i det. Jeg har svelget en del kameler etter jeg ble mor :rolleyes: Det er visst viktig for ungene, så her blir vi å kle oss ut og ta en tur i nabolaget :happy:

Knask og knep dagen er 31. Fester kan holdes helgen før men sjeldent helga etter.

Det fine med nye tradisjoner er at man ikke er avhengig av å følge alle gamle regler. Kun de fellesskapet er enige om. Og jeg syns det er fint å lære opp ungene i god oppførsel denne dagen.

Boikotter jeg vil de bare finne andre måter å få blitt med på dette på. Det er slik man lærer å kaste egg for eksempel.

Vi samler venner og naboer, spiser sammen og så går vi runde i fellesskap. Hyggelig for store og små. Vi ringer kun på til de som har pyntet til Halloween med lykter og gresskar. Fungerer strålende!

Her feires ikke Halloween noe særlig (UK). Og min er bare ett år, så han skjønner ikke noe av det uansett

Jeg synes Halloween er topp, det var noe som startet å komme litt når jeg var lita, men jeg synes det er litt viktig at det er «felles» regler:-)

Det skal kun gås knask eller knep på kvelden den 31. Oktober (å gå andre dager er skikkelig fy, og irriterende for både de som liker halloween og ikke)

I bygden jeg bor i kan de som ikke ønsker å delta skru av utelysene sine for å sognalisere at der er det ikke vits å gå/ingen godterier. Det er voksene som følger de yngre barna, og de større barna har fått beskjed slik at de vet at der er det ikke vita å ringe på for der er det ingen som åpner døren / ingen godterier:-)

Her får vi en gjeng med gutter som skal feire og ut å gå på onsdag neste uke.

Jeg tar med Frøkna og ei venninne på hallovenn [emoji23]

Her får vi en gjeng med gutter som skal feire og ut å gå på onsdag neste uke.

Jeg tar med Frøkna og ei venninne på hallovenn [emoji23]

Samme opplegg her. Eldstemann ba så fint om å få lov til å invitere guttene i klassen på Halloweenfest, så nå har jeg gått imot alle tidligere prinsipper og handlet inn allslags greier. Slo til og med til med heksehatt til meg selv :D

Mannen drar på Hallovenn med de to minste.

Jeg er absolutt ikke fan av denne Halloweenfeiringa, men har innsett at den har kommet for å bli...[emoji38] og den er viktig for barna mine..
Så, er det førstkommende lørdag som er knask eller knep dagen?[emoji4]
Skal dere ut å gå? Eller på party?
Mine gutter blir dessverre sjelden invitert på feiring, så i år må hu mor stelle i stand noe her hjemme[emoji38] hjelp meg...

Hvis du vil gjøre litt ut av det hadde de mye dill og dall på Nille :-) Her lager vi litt "skummel" mat: blodige mumiefingre (pølser surret inn i deig, oversprøytet med ketchup), edderkoppmuffins og punsj med zombieøyne. Etterpå leker vi litt leker: stikke hånda i bokser og gjette hva det ekle de tar på er, og Sett hode på zombien (guttungens forslag!). Til slutt tar vi en liten runde Knask eller knep hos de som har utelyset på.

Jeg tar ut batteriene på ringeklokka den kvelden. Feirer ikke, og ettåringen forstår ingen ting av det. Hun blir bare forstyrra av at det ringer på. Også orker jeg ikke at hun skal bli forstyrra i leggetida. Kall meg gjerne sur og sær, men dette er ikke en tradisjon jeg er vant med, og jeg gjør det som er best for mitt barn. Så når det innebærer å ta ut batteriene av ringeklokka, så gjør jeg det for mitt barn. De barna som går rundt ute kan gå til naboen.

Vi gjør det samme, syns ikke det er sur eller sær. De kan gjerne komme om noen år når vi ikke har så små barn at de har lagt seg og blir forstyrret av det.
Der jeg kommer fra har vi tradisjon å gå fra dør til dør og synge (og så få godteri). Det er på 11. november, Sankt Martin. Jeg liker bedre det. Syns det er fint at de synger og ikke bare holder opp hånda. Pluss at det er en gammel tradisjon, og ikke noe som har kommet over fra USA.

Det tenker jeg er helt greit, betyr ikke at man er sur og sær

Vi skrudde også av lysene før når ungene var mindre.

Har aldri opplevd noen på døra her heller egentlig, men i fjor var vi på hallovenn, og årene før har vi vel skrudd av.

Ikke en tradisjon jeg heller har vært så fan av, men vi slipper ikke unna, så bare å henge med tenker jeg

Det tenker jeg er helt greit, betyr ikke at man er sur og sær

Vi skrudde også av lysene før når ungene var mindre.

Har aldri opplevd noen på døra her heller egentlig, men i fjor var vi på hallovenn, og årene før har vi vel skrudd av.

Ikke en tradisjon jeg heller har vært så fan av, men vi slipper ikke unna, så bare å henge med tenker jeg
Ja, så lenge hun er så liten, så må vi bare gjøre det som er best for henne. Så da får andres barn gå videre. Godt å høre man ikke er sær og vanskelig fordi man ikke tar seg tid til andres barn og åpner døra. Når hun er stor nok og spør etter det, så skal jeg ikke nekte henne det. Men selv feirer jeg ingen av disse amerikanske tradisjonene som jeg ikke forstår hvorfor vi skal ta over. Vi har jo mange fine gamle tradisjoner som er i ferd med å bli glemt. Når jeg var barn gikk jeg ikke selv julebukk, men husker det var artig å få dem på døra. Har ikke sett julebukk på mange år. Litt trist egentlig, syns alltid det var så koselig.

Back
Topp