Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Hei :) Jeg er ganske ny her, og har vært gjennom utredning og henvisningsprosess nå i sommer. Hos oss holdt det med en prøve fra mannen. Den var dessverre ganske dårlig (dårlige svømmere og lavt antall), så gyn sendte oss videre til riksen med en gang. Det var i begynnelsen av juli. Da det var midt i sommerferien sa han da at det antakeligvis vil være noe lengre ventetid til vi får svar fra Riksen, men fikk innkalling til time første uken i august (så kun 3 uker etter at henvisningen ble sendt fra gyn).
Selve timen til forsamtalen skal nå være i slutten av oktober - altså 12 uke etter vi fikk brevet fra Riksen.

Så utrolig kjipt at dere måtte vente unødvendig lenge... Det er jo nok ventetid i denne prosessen fra før av :(

Veldig frustrerende å få så mye motstridende informasjon, "heldigvis" er vi flinke til å mase, så her har vi mast om å få gjennomført alle prøver de har glemt å ta som skal sendes med henvisningen..
Håper det går fort å få svar på henvisningen så man har noe positivt å se frem til i denne ventesituasjonen :)
 
Hei. Mannen min tok bare en sædprøve som han leverte på sykehus. Når prøvesvar kom så har gynekologen vår anbefalt IVF pga dårlig resultat. Hun sendte henvisningen til sykehus for IVF samt alle resultatene på blodprøver. Søknaden tror jeg ble sendt midt i April. Fikk svar fra sykehus slutten av Mai. Forsamtale var i August. Er i gang nå. Det er veldig mye venting.....

Det var det vi først fikk beskjed om også, at det holdt med den ene prøven han hadde levert pga dårlig resultat og at hun skulle sende henvisningen med en gang. Men tydeligvis så har dem ombestemt seg uten å gi oss noe som helst informasjon. Skulle jo tatt ekstra blodprøver også tydeligvis, som JEG måtte be om å få tatt selv. Hadde disse blitt tatt for noen uker siden, så kunne henvisningen faktisk vært sendt. Dette sa også sekretæren når jeg var der på torsdag, hun innrømmet at heldigvis at vi hadde ventet unødvendig lenge med å få sendt henvisningen. hadde vi fått tatt de blodprøvene som manglet med en gang, så kunne henvisningen blitt sendt uten mannens sædprøve nr 2.
 
Man blir god på venting i dette gamet her
Men veldig godt når man først er i gang
 
Da skal eggløsningssprøyte settes i morgen kveld! Egguttak på fredag! Ønsk meg lykke til

Det blir en spennende helg for deg! Masse lykke til, håper uttaket går fint! :)

Jeg skal på nedreguleringskontroll i morgen og gleder meg til det. Med ett føles alt så mye mer virkelig!
 
Da har jeg vært på kontroll før sprøytestart og satt min første Gonal F :) Og kan nå bekrefte det mange skriver: Sprøyta var virkelig ingenting å grue seg for! Veldig deilig å vite hvordan det føles og å være inne i en ny fase. Plutselig går dagene fort mot uttak! :woot:
 
Da har jeg vært på kontroll før sprøytestart og satt min første Gonal F :) Og kan nå bekrefte det mange skriver: Sprøyta var virkelig ingenting å grue seg for! Veldig deilig å vite hvordan det føles og å være inne i en ny fase. Plutselig går dagene fort mot uttak! :woot:

Så spennende tid da!! Masse lykke tiø!
 
Da har jeg vært på kontroll før sprøytestart og satt min første Gonal F :) Og kan nå bekrefte det mange skriver: Sprøyta var virkelig ingenting å grue seg for! Veldig deilig å vite hvordan det føles og å være inne i en ny fase. Plutselig går dagene fort mot uttak! :woot:
Så spennende. Lykke til! Vært på 2 kontroll før jeg fikk lov til å sette på den berømte Ovitrellen. Gikk 13 dager på gonal. I morgen er det uttaksdag for meg. Kryssefinger. Håper alt ser bra ut. Send meg babystøv. ❤️
 
Last edited:
Så spennende. Lykke til! Vært på 2 kontroll før jeg fikk lov til å sette på den berømte Ovitrellen. Gikk 13 dager på gonal. I morgen er det uttaksdag for meg. Kryssefinger. Håper alt ser bra ut. Send meg babydust. ❤️

Sender masse babystøv herfra! :HeartredHvilken dose gikk du på av Gonal?
 
Gynekologen lovet meg at henvisningen skulle bli sendt på mandag etter mye tull. Så nå er jeg spent på om den er sendt eller ei. Er det lov å ringe inn til Riksen for å høre om den er mottatt? Jeg prøvde å ringe i dag og trykket 2 for å snakke med sekretæren, men der rakk jeg akkurat ikke telefontiden som var mellom 9-11
 
Gynekologen lovet meg at henvisningen skulle bli sendt på mandag etter mye tull. Så nå er jeg spent på om den er sendt eller ei. Er det lov å ringe inn til Riksen for å høre om den er mottatt? Jeg prøvde å ringe i dag og trykket 2 for å snakke med sekretæren, men der rakk jeg akkurat ikke telefontiden som var mellom 9-11
Tror det er ikke farlig å spørre. Lykke til! Du kan sikkert prøve igjen på mandag. :)
 
Gynekologen lovet meg at henvisningen skulle bli sendt på mandag etter mye tull. Så nå er jeg spent på om den er sendt eller ei. Er det lov å ringe inn til Riksen for å høre om den er mottatt? Jeg prøvde å ringe i dag og trykket 2 for å snakke med sekretæren, men der rakk jeg akkurat ikke telefontiden som var mellom 9-11

Ville absolutt prøvd, skjønner godt at du vil ha en bekreftelse på at det er i orden. Vanskelig nok å vente, enda verre å vente på noe som viser seg å være klusset til [emoji4]
 
Tror det er ikke farlig å spørre. Lykke til! Du kan sikkert prøve igjen på mandag. :)
Så bra! Er den personen som hater å mase da jeg veit ting tar tid, men når henvisningen blei klusset til sist så vil jeg gjerne vite. Da prøver jeg mandag :happy:
 
Ville absolutt prøvd, skjønner godt at du vil ha en bekreftelse på at det er i orden. Vanskelig nok å vente, enda verre å vente på noe som viser seg å være klusset til [emoji4]

Absolutt.. Hun forsnakket seg sist og innrømmet så vidt at henvisningen kunne blitt sendt for lengst uten de siste prøvene... Men da prøver jeg mandag :angelic:
 
Da var det 8 egg ut i går. Lab’en ringte idag og bekreftet 3 befruktet egg med vanlig ivf. Skulle ha ICSI men sædprøven var normal. Innsett i morgen ☺️☺️☺️
 
Da var det 8 egg ut i går. Lab’en ringte idag og bekreftet 3 befruktet egg med vanlig ivf. Skulle ha ICSI men sædprøven var normal. Innsett i morgen ☺️☺️☺️

Gratulerer med 3 befruktede egg! :) Og så flott med normal sædprøve. Har dere gjort noe for å bedre kvaliteten? Spør fordi jeg er så spent på om det blir IVF eller ICSI på oss, andre sædprøve var nemlig mye dårligere enn den første, men den siste ble tatt i mai. Mannen har prøvd å være mye mer varsom med badstu og lignende siden, og er spent på om det har hatt noen effekt.
 
Lurer forresten på hva man skal gjøre med tomme Synarela-flasker, skal de bare kastes i restavfall? Glemte å spørre om det da jeg var på Riksen, og i pakningsvedlegget står det jo at man skal spørre på apotek.
 
Back
Topp