Vi må hjelpe Finland! Vis oss din matpakke!

Ikke i bruk

Forumet er livet
Viste du at det finnes Babyverden i Finland også? Vau.fi heter den siden :) Nå trenger vår finske redaktør Hanna deres hjelp til å lage en artikkel om matpakker.
I Finland eksisterer nemlig ikke matpakker, barna får mat på både skolen og i barnehagen. Men nå går det mot streik i vårt naboland og derfor må nok foreldrene selv sende med matpakke en liten stund.
Siden dette er ganske så ukjent for dem så tenkte vi å lage en artikkel om våre flotte norske matpakker :) "Norge hjelper Finland, matpakkekrise!!"

Har du lyst til å hjelpe?
Post gjerne ett bildet av matpakken du sender med barnet ditt på skolen eller i barnehagen i morgen. Eller del gjerne dine beste tips. Hva elsker barnet ditt i matpakken?

Artikkelen lages i morgen/fredag, så post gjerne så fort som mulig.
Alt som postes i denne tråden kan bli brukt i artikkelen. Ved å poste her godkjenner du at vi kan bruke ditt bilde/tekst.
 
Vi har en mat-thermos som flere ganger i uka er med eldstemann på skolen, med havregrøt oppi. Så har han smørøyet og sukker/kanel i små bokser ved siden av.

Søstra har stort sett brødskiver eller knekkebrød med ulikt pålegg.

Bilder har jeg ikke men relativt enkle matpakker altså.

Yngste går i bhg og der får hun lunsj så hun har evt med seg frokost men spiser somregel hjemme og har bare med seg litt småplukk
 
IMG_20181018_085845.jpg
En skive med skinke og en med speilegg.
Druer, gulrot, rosiner og en liten boks yoghurt
 
IMG_20181018_090333.jpg
Gulrot, druer, skiver med hvitost og gårsdagens middagsrester: panert torsk (med litt ketchup til)
 
Viste du at det finnes Babyverden i Finland også? Vau.fi heter den siden :) Nå trenger vår finske redaktør Hanna deres hjelp til å lage en artikkel om matpakker.
I Finland eksisterer nemlig ikke matpakker, barna får mat på både skolen og i barnehagen. Men nå går det mot streik i vårt naboland og derfor må nok foreldrene selv sende med matpakke en liten stund.
Siden dette er ganske så ukjent for dem så tenkte vi å lage en artikkel om våre flotte norske matpakker :) "Norge hjelper Finland, matpakkekrise!!"

Har du lyst til å hjelpe?
Post gjerne ett bildet av matpakken du sender med barnet ditt på skolen eller i barnehagen i morgen. Eller del gjerne dine beste tips. Hva elsker barnet ditt i matpakken?

Artikkelen lages i morgen/fredag, så post gjerne så fort som mulig.
Alt som postes i denne tråden kan bli brukt i artikkelen. Ved å poste her godkjenner du at vi kan bruke ditt bilde/tekst.

Bento-box med nøtter, brødpinner og snacksgulrøtter, yoghurt og polarbrød med kokt egg og smøreost/leverpostei.

Det varierer jo litt, ikke alltid matpakken er like innholdsrik, og mange ganger er yoghurt byttet med frossen drikke-Skyr som da er ferdig tint, men fortsatt kald til lunsjtid, feks. Vann i drikkeflaskene.

B7FF091E-0BE5-471B-9C5E-97956A19B543.jpeg
20BAE5F3-9CC7-41BB-AD37-87465B0059CA.jpeg
 
Om de aldri sender med matpakker så har de kanskje ikke det helt store utvalget av matbokser i skapet heller? Og da er skiver i matpapir mer overkommelig?
 
Om de aldri sender med matpakker så har de kanskje ikke det helt store utvalget av matbokser i skapet heller? Og da er skiver i matpapir mer overkommelig?
Bokser av diverse slag har dem vel selv om dem er finner, hahaha!
 
Bokser av diverse slag har dem vel selv om dem er finner, hahaha!
Bokser har man nok i alle land men om jeg aldri lagde matpakker hadde jeg ikke østen små og store bokser til bento og finurlige greier.

Og for en kortvarig (?) streik som gjør en må lage matpakker hadde det fea min side i alle fall blitt enkelt.
 
Jeg har ikke bilder, men de får med seg: Brødskiver\lomper\tacolefser med diverse pålegg. Den ene ønsker i blant havregryn og biola. De får også med seg frukt, riskjeks, ritzkjeks, rosiner, nøtter\mandler o.l.
 
I dag fikk datteren min på 9:
Husmanns knekkebrød med ost, en skogsbæryoghurt og en salat hun hadde mikset sammen selv av det jeg hadde kuttet opp. Så i den ble det: salat, agurk, tomat og svinekjøtt.
Har desverre ikke bilde, siden jeg ikke så denne tråden før nå..
 
Back
Topp