Opplever støt/stikninger/dytt ned mot mormunnen

Annemor93

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Er i uke 34. (33+4)

Har opplevd "elektriske" støt/stikninger/dytt ned mot mormunnen i noen uker her og der men den siste uken har jeg opplevd det opp mot flere ganger om dagen.

Var hos jordmor i uke 32 (31+2)
De sjekket hvordan lille ligger i magen. Hodet var foreløpig ikke festet men hun ligger med hodet ned. Vet ikke om det har festet seg etter den undersøkelsen eller om hodet i det heletatt festes så tidlig. Er førstegangs. Hun har ligget med hodet ned i mange uker allerede i følge alle undersøkelsene og ultralydene vi har hatt.

Noen som vet hva dette er og kommer av?:confused005
 
Kan det være at det bare er det at hun beveger seg og presser på litt nedi der? Kjenner igjen det du beskriver, men har tenkt at det er spark og bevegelse. Jeg er ca 30 uker og min er nok ikke snudd enda, merker spark alle veier enda ☺️☺️☺️
 
Når hodet ligger ned får jeg veldig plutselige støt ned mot symfysen og mot mormunnnen. Jeg innbiller meg at det er hodet som presser. Kjente det med nr 2 også, men da med beina hans siden han lå i sete veldig lenge. Kjente det ikke de to ukene han her har ligget i tverrleie men snudde seg i går eller dagen før og har kjent mye støt i går og i dag
 
Kan det være at det bare er det at hun beveger seg og presser på litt nedi der? Kjenner igjen det du beskriver, men har tenkt at det er spark og bevegelse. Jeg er ca 30 uker og min er nok ikke snudd enda, merker spark alle veier enda ☺️☺️☺️
Når hodet ligger ned får jeg veldig plutselige støt ned mot symfysen og mot mormunnnen. Jeg innbiller meg at det er hodet som presser. Kjente det med nr 2 også, men da med beina hans siden han lå i sete veldig lenge. Kjente det ikke de to ukene han her har ligget i tverrleie men snudde seg i går eller dagen før og har kjent mye støt i går og i dag

Ja tenkte noe slikt ettersom hun har hodet ned :) Hun snur vel endel på hodet og dytter litt inni livmoren for å få plass, det er ganske så trangt nå. Har merket veldig godt at rompen er oppunder ribbeina og bena dyttes ubehagelig ut mot siden på magen. Magen endrer helt form :joyful:
 
Jeg har det likt. Er min første så aner ikke hva noe er :laughing001 blir veldig spent når jeg får slikt! Tenker "skjer det nå?" :laughing021 kan bli noen lange siste uker ja hihi
 
Hadde akkurat det samme når eg gjekk med nummer 3 for nokon år sidan..
Pressa og stakk nedover liksom, trur det er ganske normalt.
Trur det var hodet som pressa nedover.
 
kan være hodet som fester seg.. hadde helt syke stikk en dag og rett etterpå var han festet seg
 
Sniker...

Har hatt det samme i begge svangerskapene mine, og gyn sa at dette var nerver som ble presset. Hvis det er som et slags "støt" som kommer og går raskt...
 
Back
Topp