Finnes det noe mer irriterende....

Veivalsa

Forumet er livet
Himmelbarn
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Marshmallows2021
...... enn å være fersk mamma og slite med ammingen, mens mor og svigermor maser om at amming ikke er vanskelig, det er bare å legge ungen til, og ammepute, hallo det er hvertfall unødvendig :hilarious:
Hilsen hun som har tidenes mest upraktiske jur og _måtte_ amme med cozyfix de første 5,5 månedene og holde c-grepet hele ammingen for at babyen skulle klare å die.

Hvilke kommentarer fra andre i forbindelse med amming har du irritert deg over?
 
Mini her er 5,5 mnd nå, og jeg har måttet bruke cozyfix jeg også, og c-grepet MÅTTE jeg bruke. Det var først for et par uker siden at han har klart å bli ammet mens jeg sitter med han på fanget mot meg, også finner han fram selv. Min mamma og min svigermor har forsåvidt ikke kommet med noen sånn amme-kommentarer som jeg har irritert meg over. Men mormora til samboern er typ 75 år og hver gang vi ser ho spør ho "men ammer du fortsatt?.. Her begynte vi med melk og honning fort! Og kom tennene fram så var amminga hvertfall slutt". En annen kommentar ho har kommet ofte med er "men har du fortsatt melk?.. det er utrolig, han er jo så stor nå".. Han er 5,5mnd! Glad jeg lever i den tiden her med litt mer kunnskap.
 
Jeg fikk beskjed om at jeg var for snill med babyen siden jeg lot henne ligge til hun slapp puppen selv. Hun slet med vektoppgangen.... ><
 
Mini her er 5,5 mnd nå, og jeg har måttet bruke cozyfix jeg også, og c-grepet MÅTTE jeg bruke. Det var først for et par uker siden at han har klart å bli ammet mens jeg sitter med han på fanget mot meg, også finner han fram selv. Min mamma og min svigermor har forsåvidt ikke kommet med noen sånn amme-kommentarer som jeg har irritert meg over. Men mormora til samboern er typ 75 år og hver gang vi ser ho spør ho "men ammer du fortsatt?.. Her begynte vi med melk og honning fort! Og kom tennene fram så var amminga hvertfall slutt". En annen kommentar ho har kommet ofte med er "men har du fortsatt melk?.. det er utrolig, han er jo så stor nå".. Han er 5,5mnd! Glad jeg lever i den tiden her med litt mer kunnskap.

Åh, så godt å høre at det ikke bare er meg som måtte kjøre cozyfix og c-grep de første månedene. Synes bare jeg så andre førstegangsmødre som helt fint ammet babyen i armkroken, og følte meg litt ubrukelig som var så avhengig av stashet mitt, haha. Menmen, ikke min feil at puppen min bare fløt utover alt og babyen ikke klarte å holde riktig tak da :hilarious:
 
"Har ikke mamma nok til deg? Er det ikke bra nok det mamma har?" Da babyen ble ammet men var fortsatt misfornøyd etterpå.
Skyt meg.
 
Åh, så godt å høre at det ikke bare er meg som måtte kjøre cozyfix og c-grep de første månedene. Synes bare jeg så andre førstegangsmødre som helt fint ammet babyen i armkroken, og følte meg litt ubrukelig som var så avhengig av stashet mitt, haha. Menmen, ikke min feil at puppen min bare fløt utover alt og babyen ikke klarte å holde riktig tak da :hilarious:

Er det noe feil med cozyfix og c-grep? :p Har jeg ikke tenkt over en gang. Kan til nøds klare meg på cafe osv uten ammeputa, men jeg synes det er utrolig slitsomt. Så her her det ammepute og c-grep både dag og natt :D
 
...... enn å være fersk mamma og slite med ammingen, mens mor og svigermor maser om at amming ikke er vanskelig, det er bare å legge ungen til, og ammepute, hallo det er hvertfall unødvendig :hilarious:
Hilsen hun som har tidenes mest upraktiske jur og _måtte_ amme med cozyfix de første 5,5 månedene og holde c-grepet hele ammingen for at babyen skulle klare å die.

Hvilke kommentarer fra andre i forbindelse med amming har du irritert deg over?

Akuratt ammepute har jeg klart meg uten, har brukt vanlige hodeputer fra senga som jeg bærer med meg overalt i huset, men godt mulig jeg hadde synes ammepute var mer behagelig:)

Men c grepet et vi litt avhengig av altså for å få ammingen til å funke bra, har prøvd litt uten, men det som skjer da er enten at hun slipper sugetaket og puppen faller ut av munnen hennes eller hun får puppen fremfor nesen (selv med riktig sugetak)og sliter med å puste.

Eneste kommentarer jeg har fått Som jeg har reagert på er fra stemoren til samboer, hun kom med følgende kommentar «mater du henne selv?» med tidenes mest sjokkerte ansikt, hva hun var sjokkert over forstår jeg ikke. Hun har to barn selv og amming er jo ikke uvanlig.
 
Er det noe feil med cozyfix og c-grep? :p Har jeg ikke tenkt over en gang. Kan til nøds klare meg på cafe osv uten ammeputa, men jeg synes det er utrolig slitsomt. Så her her det ammepute og c-grep både dag og natt :D

Nei absolutt ikke :D jeg synes bare aldri jeg så noen som brukte det.
 
«Ammer du enda?:eek:» -baby 8 mnd
«Nå er du vel ferdig med den puppen snart?» -baby 1 år
«Du gjør deg selv en skikkelig bjørnetjeneste om du ikke slutter med den nattammingen»

Seriøst! Hold kjeft!:finger::p

Jeg fikk penger til vanlige klær i bursdagsgave av svigermor. Da sto d i kortet «kjøp deg klær til nå når du snart er ferdig med ammingen...» jeg har brukt pengene på praktiske ammeklær jeg! For her sitter vi 6 mnd etterpå, og puppen er like mye ute! [emoji23]
 
Jeg fikk penger til vanlige klær i bursdagsgave av svigermor. Da sto d i kortet «kjøp deg klær til nå når du snart er ferdig med ammingen...» jeg har brukt pengene på praktiske ammeklær jeg! For her sitter vi 6 mnd etterpå, og puppen er like mye ute! [emoji23]
Hahaha :D
 
Åååja! Herlighet. Både svigermor og svigerbestemor har meninger om så mangt. Spesielt samsoving og amming om natta (babyer skal sove i egen seng) og at han får puppen så ofte han vil og ligge der omtrent så lenge han vil. Han er ikke en måned engang og jeg sliter med produksjonen. De mener jeg skjemmer han bort...

Og den kommentaren over her om honning og kumelk. Godt vi vet bedre i dag om botulisme.
 
...... enn å være fersk mamma og slite med ammingen, mens mor og svigermor maser om at amming ikke er vanskelig, det er bare å legge ungen til, og ammepute, hallo det er hvertfall unødvendig :hilarious:
Hilsen hun som har tidenes mest upraktiske jur og _måtte_ amme med cozyfix de første 5,5 månedene og holde c-grepet hele ammingen for at babyen skulle klare å die.

Hvilke kommentarer fra andre i forbindelse med amming har du irritert deg over?
Haha. Huff. Amming er IKKE bare å legge til!
 
Haha. Huff. Amming er IKKE bare å legge til!
Søsteren min har ammet alle sine, og det så jo så enkelt ut (hun sa ikke at det var det, og jeg vet jo ikke helt hvordan starten var). Så jeg fikk meg en skikkelig overraskelse med første:hilarious:
 
Stemor til samboer hadde visst lest på nettet at det var 3 hver time som gjaldt og at jeg ammet for ofte. Jeg måtte bare gå fra bordet og sette meg et annet sted så jeg ikke skulle si noe stygt. Da var baby 2 mnd.
 
"Har ikke mamma nok til deg? Er det ikke bra nok det mamma har?" Da babyen ble ammet men var fortsatt misfornøyd etterpå.
Skyt meg.

Åååå er så grusomt irriterende når noen snakker slik! Og ikke direkte til deg engang.

Opplever jeg noe slikt, håper jeg at jeg kommer på å svare med babystemme at det går bra, så får de se hvor dumt det høres ut!
 
Irriterer meg over de som skal kommentere hvor ofte jeg ammer, nistirre (!!) på puppene mine eller ta bilder... Siste var oldemoren.
 
Back
Topp