Myrababy - søsken på vei!❤️

Myra90

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Marshmallows2021
Junibollene 2023
Hei!
Jeg er 90-modell, barneskolelærer og hundeperson;)
Har ei datter født i mars-21 fra før, og flere hunder...:)
Har vært sammen med samboer i siden 2008, han er 86’er. Vi har bodd sammen siden 2009 og kjøpte egen gård sammen i 2017. Den flyttet vi inn på høsten 2019, etter flere års renovering av hovedhuset! Herlig, det er såå fint:happy:

Både jeg og sambo hadde et sterkt ønske om å bli foreldre, så vi har kom i 2018 frem til at vi kunne begynne å prøve.

Når huset er ferdig håper jeg selvsagt han kan roe ned litt på arbeidsmengden sin slik at han får god tid til å ta sin del av ansvaret for hus og hjem:)

Iallfall, jeg fjernet hormonspiralen jeg har hatt i 5.5 år i juni -18, og har hatt rimelig stabile menssykluser etter det, bortsett fra en stund etter operasjonene. Varierer fra 28-31 dager, har brukt eggløsningstester og funnet ut at de stemmer med andre tegn som feks. eggløsningsslim.
Høsten 2019 prøvde vi noen måneder, men da graviditet uteble i to PP bestemte vi oss for å få unna siste operasjonen før vi prøvde videre. Antagelig en fornuftig avgjørelse!

PP1- oktober 18: ikke gravid
:brb:
PP2- august 19: ikke gravid
PP3- september 19: ikke gravid
:brb:
PP4- februar 2020: Ikke gravid
PP5- mars 2020: Ikke gravid
PP6- april 2020: Ikke gravid
PP7- mai 2020: Ikke gravid
PP8- Juni 2020: Ikke gravid
PP9- IKM 08.juli 2020: GRAVID❤️, positiv test 06.juli(testet ikke før).

Barn 2
PP1: Oktober 2022, IKM 13.10: GRAVID❤️ Positiv test allerede 6/8. oktober!
 
Last edited:
Ehm, noe skjedde så hovedposten ble postet 4 ganger! Ser ikke hvor jeg kan slette det, håper noen andre gjør det
 
Da har jeg tatt en ny EL test, og det ble iallfall mye mer utslag enn tidligere i dag! Så da tror jeg EL er på vei, satser på at sambo ikke trøtner fra humptidump i kveld nå da, han har lovet men har er fortsatt ikke kommet hjem fra gårdsarbeid:rolleyes: Så stor risiko for at han er «for sliten»...
 

Vedlegg

  • 7F1918CC-DE1D-4726-8DE2-97E4A314F3BE.jpeg
    7F1918CC-DE1D-4726-8DE2-97E4A314F3BE.jpeg
    233,2 KB · Visninger: 151
Velkommen inn hit som prøver :welcome

Håper spiren sitter fort, så du slipper å mase på mannen som vil ha sluttproduktet uten å gjøre jobben ;)
Lykke til ❤️
 
Velkommen inn hit som prøver :welcome

Håper spiren sitter fort, så du slipper å mase på mannen som vil ha sluttproduktet uten å gjøre jobben ;)
Lykke til ❤️
Tusen takk:happy:
Han holdt avtalen og har lagt inn aksjer før han sovnet, så jeg er bare så utrolig lettet og glad for at han fikset det!!:dance011
Håper jeg får lurt han til det samme i morgen og/eller i over i morgen også:joyful:
 
Vært utrolig slitsomt på jobb i dag.. kjennes ut som jeg får influensa, minst. Men, det har neppe noe med innbilte gravidsymptomer å gjøre, det er nok bare den slarkete kroppen min som synes det er litt mye for tiden..:( Ellers er jeg blid og glad altså, men slitsomt med sånn dum kropp. Jobber under 40%, men det føles ut som 120% for skrotten :p Er veldig spent på hvordan det eventuelt vil føles å gå gravid. Om jeg blir i bedre form eller sengeliggende liksom;p Håper jo jeg finner ut av det, for jeg vil jo ha barn. Har vært ekstra dårlig rundt mens og kanskje eggløsning tidligere også, er vel noe med at østrogen gjør en løsere i leddene..? Og løsere i leddene er det siste jeg burde bli:p Har visst bekkenløsning uten å være gravid i følge fysioterapeuter..:grumpy:
 
Fikk en helt klar positiv EL-test i ettermiddag, så ventet pent og tolmodig på at sambo skulle komme hjem i kveld. Han skjønte ikke helt hvorfor vi måtte humpe i dag igjen når vi gjorde det i går, men med litt forklaring av syklus og eggløsning ordnet det seg;) Tror kanskje han skjønte at det er smart å ta en runde i morgen også. Ser for meg at han blir mer skuffet enn meg om det ikke blir noen graviditet ut av dette, det tar vel litt tid for mannfolka å skjønne at dette ikke nødvendigvis er så lett:wacky:
 

Vedlegg

  • 9AED7D4A-7F4B-46A4-A2B7-17084DE2AF0E.jpeg
    9AED7D4A-7F4B-46A4-A2B7-17084DE2AF0E.jpeg
    483,3 KB · Visninger: 136
Fikk en helt klar positiv EL-test i ettermiddag, så ventet pent og tolmodig på at sambo skulle komme hjem i kveld. Han skjønte ikke helt hvorfor vi måtte humpe i dag igjen når vi gjorde det i går, men med litt forklaring av syklus og eggløsning ordnet det seg;) Tror kanskje han skjønte at det er smart å ta en runde i morgen også. Ser for meg at han blir mer skuffet enn meg om det ikke blir noen graviditet ut av dette, det tar vel litt tid for mannfolka å skjønne at dette ikke nødvendigvis er så lett:wacky:
Da håper jeg at det klaffet for dere!
Nei, gutta skjønner ikke stort av dette. Samboeren min brøt ut i «høres ut som 100% turnusjobbing det der» :laughing002
 
Hehe, litt jobb er det vel ja:D

Nå vil jeg komme til DPO!!! Lav temperatur i morrest og fortsatt positiv EL -test. Har vondt i magen nede på høyre side, så håper det der egget kan løsne snart!

Har lest en del om eggløsning nå, og fått for meg at det fader ikke er garantert at egglederne/fangerne klarer å fange opp det utløste egget heller! Ikke forsket ferdig på det, men håper jeg har langfingra eggfangere!

Og siden egget fortsatt ikke har løsnet, må jeg nesten mase på den «stakkars» samboeren om enda en dose i kveld:bag:
 

Vedlegg

  • 546771A4-D262-4726-9B2A-5D0B3C3670ED.jpeg
    546771A4-D262-4726-9B2A-5D0B3C3670ED.jpeg
    518,6 KB · Visninger: 123
Kjempekoselig at svigermor henrykt viser en julekjole hun har bestilt til meg på nett.... Alltid koselig med gaver altså;)

Ca akkurat denne kjolen, bare litt mørkere:
search
(Fikk ikke frem noe bilde, laster det opp isteden)

Svigermor forteller henrykt at hun så på kjoler til seg selv, men så plutselig kom hun over denne med perfekt fasong for meg! Perfekt for å fremheve min smale midje. «Æ bestilt den i størrelse small for å vær helt sikker på at den bli ettersittende rundt midjen» sa hun så.. og at jeg må bruke den hele jula.

Joda, jeg digger kjolen og kan tenke meg å bruke den hele jula, men hva om jeg er gravid da..? Kommer vel kanskje til å slite med å få den på meg, og på det tidspunktet vil jeg jo antagelig fortsatt holde det hemmelig:rolleyes:

Kan jo hende man ikke får noe mage før mye lengre ut i et eventuelt svangerskap, så tar ingen «sorger» på forskudd. Mest sannsynlig har jeg ikke blitt gravid innen da en gang:)

Men synes bare det var så vittig at hun har bestilt meg en kjole som blir syltrang over magen, akkurat nå:hilarious:
 

Vedlegg

  • E8ADA0A0-A997-406C-B0C6-87261D64F813.jpeg
    E8ADA0A0-A997-406C-B0C6-87261D64F813.jpeg
    301,9 KB · Visninger: 195
Da er jeg ganske sikker på at egget poppet! Har hatt vondt i høyre side i dag, og på hundetrening i kveld kjente jeg plutselig et kraftig «nålestikk» og deretter sviende/brennende smerte. Gav seg etter noen min. Har hatt det før, på tidspunkt for eggløsning, så ganske sikker på at det var egget:)

Da vet jeg ikke om det er noe poeng i å legge inn aksjer i kveld også? La jo inn i går, og stappet oppi menskopp for å holde sakene på plass etterpå, så kanskje det holder?:smug:
 
Da er jeg ganske sikker på at egget poppet! Har hatt vondt i høyre side i dag, og på hundetrening i kveld kjente jeg plutselig et kraftig «nålestikk» og deretter sviende/brennende smerte. Gav seg etter noen min. Har hatt det før, på tidspunkt for eggløsning, så ganske sikker på at det var egget:)

Da vet jeg ikke om det er noe poeng i å legge inn aksjer i kveld også? La jo inn i går, og stappet oppi menskopp for å holde sakene på plass etterpå, så kanskje det holder?:smug:

Hvis dere orker, så kan det absolutt være greit å legge inn aksjer i kveld også, så øker dere sjansen for å lykkes enda litt til :)
Blir spennende dpo-dager framover :woot:
 
Hvis dere orker, så kan det absolutt være greit å legge inn aksjer i kveld også, så øker dere sjansen for å lykkes enda litt til :)
Blir spennende dpo-dager framover :woot:
Sambo er ikke veldig gira, men skal gi det et forsøk;) Da har vi iallfall prøvd alt vi kan denne perioden:)
Jepp, det blir nok mer spennende enn jeg ønsker:bag:

Skal passe min 1 år gamle nevø i helgen da, det blir nok koselig;) Kanskje et eventuelt frø får «hjelp» til å feste seg da, pga noen morsinstinkt-hormoner??:D
 
Da har jeg fått melding om at pakken fra komplettapotek kan hentes på posten! Bestilte basaltemp-termometer og omega-3 for 2 dager siden, allerede kommet!

Fra i går til i dag har jeg hatt besøk av ei som skulle overta en hund av meg:) Kjempetrivelig svensk «barnmorska», altså jordmor av yrke;) perfekt! Jeg fortalte henne at jeg hadde hatt eggløsning dagen før og at jeg prøver å bli gravid, noe hun syntes var veldig spennende, spesielt pga min sykdom;) Jeg serverte henne vin og benyttet anledningen til å spørre om det hadde noe å si om jeg tok et glass. Det mente hun gikk helt fint så kort tid etter EL, siden egget ikke har festet seg eller har noen kontakt med meg sånn sett:) Så jeg koste meg med ett glass vin i går uten å føle meg som noen synder:happy:
Nå har hun og hunden reist hjem til Sverige, vemodig å omplassere godbassen, men han får det nok helt supert!:Heartblue

Blir greit med skikkelig termometer, er såvidt jeg har noen tempstigning etter EL, så håper termometeret er dårlig, ikke at jeg ikke har hatt EL:bag:
Tempen var ca 36.1 på EL dagen, DPO 1 var den 36.4 og det var den i dag, DPO2 også! Men la inn 36.45 i FF appen, i i tilfelle den faktisk må stige for at den skal registrere EL.. er jo så sikker på at et egg løsnet!
 
Mase lykke til! Håper spiren sitter denne gangen! :)
Hehe, takk! Det hørtes ut som om jeg har prøvd og kjempet lenge når du sier «denne gangen»:bag: Men jo, hadde jo ikke vært feil om det gikk første gangen da:D
 
DPO 4
Ingen symptomer, og tror jeg at jeg har symptomer finner jeg andre naturlige forklaringer;) Har lest at om egget er befruktet vil det ha ankommet livmoren nå, som «morula». I løpet av mandag vil egget «klekke» av seg skallet og bli i stand til å feste seg til livmorveggen. Angivelig skal dette skje mellom DPO 5-7 ifølge et nettsted, og mellom DPO 7-10 ifølge et annet. Dvs fra i morgen til og med fredag er mulige festedager. Dermed burde jeg klare å la være å teste før neste lørdag, DPO11. Vi får se om jeg klarer det:bag:

Nå skal jeg barnesikre huset litt, for om noen timer kommer min 1 år og 3 mndr gamle nevø på overnattingsbesøk. Mora og storesøstra kommer senere ikveld, etter at han har lagt seg.

Gleder meg til å kosemose og leke med den lille, gi han flaske og forhåpentligvis bysse han i søvn. Kanskje det hjelper livmoren og egget til å forenes:rolleyes:

Og ja, jeg har bestilt en reiseseng på eBay..! Fant ut at det er kjekt å ha uansett, når det kommer små på besøk (en gang i skuddåret:hilarious:), men for dagens overnatting tar søs med seg reisesengen da;)
 
Back
Topp