Middag! Spiser alle i familien det samme til middag?

M

Moderator Marte

Guest
Eller lager dokker litt forskjellige rettar? Kanskje ein i familien har allergi, eller er vegetarianer? :) Eller er det "enkelt og greit" og at alle spiser det samme heime hos dokker?
 
Somregel alle det samme en hender vi har plukk og miks, som i går hvor karbonader ble servert med potet, kålrotstappe, stekt løk Og brødskiver. Altså velg tilbehør selv
 
Småen spiser sjelden det samme som oss, han spiser bare ris, pasta, pølse eller fiskekake. Så har eldste noen perioder hvor hun bare spiser vegansk og det er helt greit. Lager hovedsaklig all middag melkefri pga småen har allergi, tilfelle han vil smake.
 
Vi spiser som regel det samme. Unntaket er ved fisk, da får samboer pent nøye seg med brød :hilarious: han liker ikke fisk, og vi lager ikke to middager :p
 
Som regel det samme, men om vi vil ha pizza så får eldste risengrynsgrøt. Hun er nemlig ikke så glad i pizza, og da kjøper vi ikke en egen glutenfri pizza til henne som hun kanskje spiser et lite stykke av.
 
Vi tre eldste spiser det samme med sjeldne unntak [emoji4] Minste på 7 mnd spiser det samme som oss ca 50% av dagene, men ikke alltid maten er like babyvennlig
 
Vi spiser det samme alltid. Alle liker alt, og vi lager kun 1 middag. Kunne ikke falt meg inn å lage flere middager. Slitsomt nok å gjøre innkjøp, planlegge og finne på middager og lage den. Ettåringen har spist det samme som oss siden starten på fast føde ved 6 mnd. Ser ikke helt at noe er mer barnevennlig enn annet, så lenge de smaker på alt, så liker de mer forskjellig mat. Kan ikke bare gi pasta og pizza liksom.
 
Våre plukk og miks handler forøvrig ofte om restemat, at vi ikke har nok av alt eller at det er litt av hvert vi har lyst på/har i skapet etc. Også hender det jo når vi har f. Eks taco at det ikke ser ut som alle spiser samme mat ettersom det er valgfritt hva en forsyner seg med.
 
Vi lager kun én middag, med noen tilpasninger. Både jeg og samboer har ting vi ikke liker. Gjelder det grønnsaker, skjærer vi de i så store biter at de lett kan plukkes ut eller har de i egen skål ved siden av (eks. paprika til salat). Når han vil ha biff, spiser jeg kyllingfilet, men vi har alltid samme tilbehør. Siden jeg i tillegg er melkeallergiker, lages alt melkefritt, men han bruker vanlig ost på "sin halvdel" f.eks. av pizza, lasagne osv...
 
Her i huset må alle spise det de får servert :) Det er bare oss to, da:hilarious: Forhåpentligvis snart flere :)

Man skal aldri si aldri, men nå gjør jeg det likevel: Vi kommer ALDRI til å lage flere middager fordi noen ikke liker det som blir laget. Greit nok at vi kunne gjort justeringer hvis det var allergier, men det stopper der. Vil ikke ha kresne unger:confused:
 
Her i huset må alle spise det de får servert :) Det er bare oss to, da:hilarious: Forhåpentligvis snart flere :)

Man skal aldri si aldri, men nå gjør jeg det likevel: Vi kommer ALDRI til å lage flere middager fordi noen ikke liker det som blir laget. Greit nok at vi kunne gjort justeringer hvis det var allergier, men det stopper der. Vil ikke ha kresne unger:confused:

Unger er kresne i perioder altså, og det kan gjerne variere fra dag hva de ikke vil spise.
 
Her i huset må alle spise det de får servert :) Det er bare oss to, da:hilarious: Forhåpentligvis snart flere :)

Man skal aldri si aldri, men nå gjør jeg det likevel: Vi kommer ALDRI til å lage flere middager fordi noen ikke liker det som blir laget. Greit nok at vi kunne gjort justeringer hvis det var allergier, men det stopper der. Vil ikke ha kresne unger:confused:
Den tanken hadde jeg også, Og man skal vite at småen har fått tilbudet om absolutt alt vi spiser (så lenge det er melkefritt). Men jaggu sitter jeg med en 3 åring som har spisevegring og dermed veldig selektiv i kosten. Her er det ikke snakk om at man spiser det man får servert da lenger...
 
Her spiser vi ofte forskjellig, eldste er vegetarianer, yngste liker godt bl.a. fiskepinner så da kan hun få det og mannen og jeg karbonader e.l. ris, saus o.l. er det samme for alle. Jeg har siden ungene var små laget ting de likte for jeg spiser ikke ting jeg ikke liker, så hvorfor må de? Mine er ikke kresne, de liker mye forskjellig. Jeg har sett unger som måtte spise maten enten de likte eller ei og de har blitt mye mer kresne enn mine.
 
Det varierer , her i huset må absolutt ingen smake eller spise noe de absolutt ikke vil, matglede og mathygge er viktig for oss
 
  • Liker
Reactions: BMC
Back
Topp