Hva slags mat/drikke/snacks hadde du i fødebagen?

Baby snart?

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Novemberlykke 2018
Novemberlykke 2020
Hva ble spist/drukket under fødselen? Hva fikk du på sykehuset og hva hadde du med? Var det noe spesielt som fristet under fødselen og hva klarte du å få i deg? Lurer på hva jeg skal ta med... Er vel ikke tilgang til kjøleskap på fødestua, regner jeg med...
 
Ha med noe lite, type små kjeks og sjokoladebarer. Jeg rakk nesten ikke tygge noe mellom riene, så var greit det gikk fort å spise. De serverte meg noe middagsmat også siden jeg var der så lenge, men det klarte jeg ikke å spise, ble bare kvalm av det. Jeg hadde med havrekjeks uten noe sjokolade eller annet oppi, syns det var enklest å spise. Mannen hadde med en yoghurt til meg, det var umulig å spise.
Ellers fikk jeg saft på sykehuset, og de blanda den veldig sterk, så måtte be om mer vann i safta.
 
Hadde med pepsi max, kjeks, bananer, potetgull, gifler :) Lett å spise :p Fikk brødskiver på sykehuset :)
 
Fikk saft og vann på sykehuset. Hadde vell pakket ned noe ostepopp. Men for meg så var ikke mat og drikke i tankene under fødselen. Mentalt var jeg ikke til stedet før 10 cm.
 
Hadde med meg sportsdrikk og iste som drikke. Noen barer, sjokolade og potetgull som snacks. Gikk alt for fort til at jeg rakk å spise det under fødselen, men drakk litt av drikken. Også var det digg å ha det til etterpå [emoji4] fikk saft, vann, brødskiver og yoghurt på sykehuset [emoji4]
 
Takk for gode tips! Tar gjerne imot flere! :)
 
Husker ikke hva jeg hadde med. Men spiste uansett ikke noe av det. Fikk alt av mat og drikke på sykehuset. [emoji4]
 
Jeg hadde Pepsi Max, kjeks og sjokolade. Spiste ingenting under fødselen da jeg kastet opp i ett, men du verden så godt det var å ha snacks som var enkel å spise når jeg skulle håndtere en nyfødt på barsel.
 
Har egentlig hatt nok med riene under fødsel, så har ikke fått spist noe særlig. Under første fødsel fikk jeg i meg en sjokolade etter at epiduralen ble satt. Spiste ingenting under andre fødsel, men da hadde jeg med meg maaasse sjokolade [emoji23] Jeg visste jeg ikke kom til å få bruk for det under fødselen, men jeg visste at jeg kom til å sluke det i meg etter fødsel og dagene etter [emoji85] Hadde med muslibarer også.
 
Hadde med kjeks (både søte og salte), brus, sjokolade. Ingenting ble spist under fødsel, siden det skjedde så fort. Fikk saft med en gang etterpå. På barselavd fikk jeg brødskiver til frokost, brødskiver eller grøt til lunsj, og varm middag. Og det eneste jeg spiste av det jeg hadde med meg var sjokolade.
 
Hva ble spist/drukket under fødselen? Hva fikk du på sykehuset og hva hadde du med? Var det noe spesielt som fristet under fødselen og hva klarte du å få i deg? Lurer på hva jeg skal ta med... Er vel ikke tilgang til kjøleskap på fødestua, regner jeg med...


Hadde med sjokolade første gang, men ble ikke spist. Hadde mer enn nok med å føde!! Hadde overhodet ikke matlyst i en slik situasjon. Fikk saft på sykehuset, som forsåvidt smakte godt.
Med nr 2 droppet jeg å ta med noe. Fikk saft og skiver etter fødsel, og det var godt nok :) mannfolket kjøpe sjokolade til meg dagen etterpå, når matlysten tok seg opp ;)
 
Hadde med noe sjokolade men orket ikke spise noe. Tvang nedpå en næringsdrikk som var lunken og smakte grusomt med nr 1 (fikk på sykehuset, de beklaget at den ikke var fra kjøleskapet - de pleide å ha det). Hadde med en med sjokoladesmak med nr2 men da trengte jeg den ikke (kortere fødsel). Drakk litt saft. Tar med en slik drikk denne gangen også, bare i tilfelle...
 
Hadde med noe snacks og slikt, men ingenting ble spist under fødselene. Spiste det mens jeg lå på barsel da :p
 
Hadde med nøtter, New energy og en gatorade. Klarte ikke å få i meg noe under fødsel annet enn litt vann og lunken energidrikk fra sykehuset. Fikk ikke i meg noe mat før kvelden ca 12 t etter fødsel. Da var det fiskekaker til middag på barsel.
Husker det var helt sykt godt :p
 
Energidrikk, salte kjeks, litt sjokolade. Spiste kjeks og drakk energidrikk under fødsel, sjokoladen forsvant på barsel :p
 
Hadde ikke noe med meg. Liker ikke lunken drikke, men man får jo mat og drikke på sykehuset. Ville ikke ha noen ting annet enn vann under mine 3 fødsler.
 
Hadde med meg bixit fullkornsbarer med blåbær, kviklunsj (4stk) og safarikjeks, + en brus til samboer og en brus til meg og vannflaske til neg selv.

På sykehuset fikk vi brødmat som vi kunne hente på kjøkkenet/buffet når vi ønsket, der var også saft og juice.

Vi dro på sykehuset i 6 tiden på morgen og jenta var ikke født før natta etter, så det var godt å ha litt kjeks og brus med seg som jeg og samboer kunne holde energien igang med. Vi brukte ikke alt under fødsel, men noe ble brukt i barselen.

Jeg hadde planer om å kjøpe noen druer også p ta med men det rakk ikke jeg flr fødselen startet.:)
 
Back
Topp