Strikkehjelp. Go'klumpen bukse

Vivaliva

Elsker forumet
Assistert-jentene
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Augustbarna 2021
Jeg har begynt på go'klompen buksa fra klompelompe og har tidlig møtt på problemer...hjelp!

Etter at jeg endelig skjønte at det var en forhøyning med vendemasker jeg skulle strikke (se øverst) har jeg nå kommer til «strikk neste omgang...». Jeg sitter nå da og skal til å strikke tilbake over forhøyningen. Det jeg da ikke skjønner er at det står at jeg skal sette markør, strikke 27 masker rett, sette markør og så strikke 13 vrang, som er mønsteret på siden av beinet på buksa....men hvis jeg gjør det allerede der, så kommer jo mønsteret midt i forhøyningen?

For meg gir det mere mening å sette markør, strikke 50 (forhøyning), markør, 13 vr , markør, 54 r (foran på buksa), markør, 13 vr. Er det noe jeg ikke fanger her?

Håper noen kan hjelpe!:):)
Snapchat-942621439.jpg Snapchat-505095991.jpg Snapchat-1739203047.jpg
 
Er vel bare for å markere hvor mønsteret på siden starter/slutter? Altså skille på type strikk :)
 
Er vel bare for å markere hvor mønsteret på siden starter/slutter? Altså skille på type strikk :)
Forhøyningen er jo 54 masker lang, så hvis jeg strikker 27 masker rett først som det står og så 13 vrang, så kommer mønsteret til det ene benet midt inne i forhøyningen, som jeg har forstått er bak på rompa (bleieplass), mens mønsteret til det andre benet da kommer før forhøyningen starter...Jeg ikke få det til å stemme:wacky:

Skjønner hva markørene er til, hehe:)
 
Mener å huske at de har glemt å skrive at du skal strikke en omgang først. Du skal iallefall 'tilbake til start' før du starter på det mønstergreiene

Edit
Start er vel nå midt bak. Så markør der, så ved mønster på begge sider og midt foran
 
Mener å huske at de har glemt å skrive at du skal strikke en omgang først. Du skal iallefall 'tilbake til start' før du starter på det mønstergreiene

Edit
Start er vel nå midt bak. Så markør der, så ved mønster på begge sider og midt foran


YES! Da blir det sånn jeg vil ha det og gir mye mer mening;)

Jeg har googlet meg frem til andre lignende oppskrifter hvor det nettopp skriver at start på omgangen er "midt bak". Det synes klompelompe da tydeligvis sier seg selv (kan hende det gjør det....første gang jeg strikker bukser.... eller forhøyning også) Med litt godvilje klarer jeg muligens å tolke klompelompe-oppskriften i den retningen.... men jeg synes etter hvert jeg har litt dårlig erfaring med oppskriftene fra den boka her altså:/ Er så mye rare formuleringer og essensiell info de har utelatt for en som fortsatt er "in practice" synes jeg.... Nuvel… satser på det blir riktig nå:)

Takk skal du ha:)
 
YES! Da blir det sånn jeg vil ha det og gir mye mer mening;)

Jeg har googlet meg frem til andre lignende oppskrifter hvor det nettopp skriver at start på omgangen er "midt bak". Det synes klompelompe da tydeligvis sier seg selv (kan hende det gjør det....første gang jeg strikker bukser.... eller forhøyning også) Med litt godvilje klarer jeg muligens å tolke klompelompe-oppskriften i den retningen.... men jeg synes etter hvert jeg har litt dårlig erfaring med oppskriftene fra den boka her altså:/ Er så mye rare formuleringer og essensiell info som de glemmer å ta med for en som fortsatt er "in practice" synes jeg.... Nuvel… satser på det blir riktig nå:)

Takk skal du ha:)
 
Trodde du hadde fått med deg midt bak jeg :angelic: Men da fikk du svar i hvertfall :)
 
Back
Topp