Forsøke igjen etter spontanabort

Ransua

Gift med forumet
hei alle sammen.

Nå er det en måned siden jeg mistet/tok cytotec.

1.Hvor lang tid tok det før dere fikk igjen menstruasjon?
2.Noen som har blitt gravid uten å vente på menstruasjon?
 
hei alle sammen.

Nå er det en måned siden jeg mistet/tok cytotec.

1.Hvor lang tid tok det før dere fikk igjen menstruasjon?
2.Noen som har blitt gravid uten å vente på menstruasjon?

1. 4 uker

2. Nei, har måttet ha en mens, men blitt gravid på neste.

Lykke til! [emoji5]
 
1. 4 uker

2. Nei, har måttet ha en mens, men blitt gravid på neste.

Lykke til! [emoji5]
Tusen takk for raskt svar:)

Kan jeg spørre om det var fire uker etter blødningen stoppet, eller regnet fra blødningen startet? Beklager litt mange spørsmål. Begynner å blitt engstelig for at dette tar litt tid. Er min 4. uke siden blødningen startet.
 
Jeg ble gravid rett etter en spontanabort, fikk ikke mensen igjen, tok bare noen uker fra spontanaborten begynte til jeg satt med en positiv test:)
 
Tusen takk for raskt svar:)

Kan jeg spørre om det var fire uker etter blødningen stoppet, eller regnet fra blødningen startet? Beklager litt mange spørsmål. Begynner å blitt engstelig for at dette tar litt tid. Er min 4. uke siden blødningen startet.

Fra blødningen startet. Bare å spørre - jeg svarer så godt jeg kan.

Det kan ta opp til 6 uker så ingen grunn til å bekymre seg enda. Det er ikke så vanlig å gå rett inn i normal syklus. Mer normalt at den forskyves en uke eller to.
 
Så trist å høre du har mistet, sender en klem! <3
Jeg mistet selv for noen uker siden, og vi har allerede gitt det en ny sjans...

1.Hvor lang tid tok det før dere fikk igjen menstruasjon? - Ikke fått igjen, men hadde EL forrige uke, så om ikke jeg blir gravid blir det vel omtrent 4 uker etter jeg tok cytotec (hadde ikke forventet det, gyn trodde jeg skulle blødd noen uker til)
2.Noen som har blitt gravid uten å vente på menstruasjon? ...venter og ser :p
 
1. Jeg fikk el ca 10 dager senere enn vanlig etter jeg mistet.

2. Ble gravid på første el etterpå, uten å ha mens imellom.
 
Fra blødningen startet. Bare å spørre - jeg svarer så godt jeg kan.

Det kan ta opp til 6 uker så ingen grunn til å bekymre seg enda. Det er ikke så vanlig å gå rett inn i normal syklus. Mer normalt at den forskyves en uke eller to.
Takk.
Ok. Jeg får vel bare smør meg med tålmodighet:-(
 
Så trist å høre du har mistet, sender en klem! <3
Jeg mistet selv for noen uker siden, og vi har allerede gitt det en ny sjans...

1.Hvor lang tid tok det før dere fikk igjen menstruasjon? - Ikke fått igjen, men hadde EL forrige uke, så om ikke jeg blir gravid blir det vel omtrent 4 uker etter jeg tok cytotec (hadde ikke forventet det, gyn trodde jeg skulle blødd noen uker til)
2.Noen som har blitt gravid uten å vente på menstruasjon? ...venter og ser :p
Tusen takk! Utrolig trist å gjennomgå noe sånt. Hvor langt var du på vei?

Hvordan vet du at du hadde EL i forrige uke?
 
Tusen takk! Utrolig trist å gjennomgå noe sånt. Hvor langt var du på vei?

Hvordan vet du at du hadde EL i forrige uke?
«Jeg» var kommet 8 uker, men embryoet bare 4+2/3.. Så egentlig ble alle de ukene jeg trodde jeg var gravid på et vis tatt fra meg, det var tungt :(
Jeg begynte å ta eggløsningstester omtrent da jeg sluttet å blø for å kunne følge med på når jeg ca kom inn i syklus igjen. Så ut fra testene -regner jeg med- at jeg har hatt eggløsning, men det kan selvsagt hende at egget ikke slapp. Får se om halvannen uke :happy:
Håper du kommer tilbake i syklus snart, lykke til!
 
Takk. Hvordan vêr du at når du hadde EL?

Etter å ha kartlagt syklusen i de 9 pp'ene som jeg hadde før jeg ble gravid. Fant jeg ut når jeg har el ved å se etter el slim og kjenne på tappen på livmorhalsen. Jeg tempet også for å se mønsteret.
Så nå venter jeg på el slim, og vet at el stortsett kommer 5-6 dager etter det begynner. Den dagen jeg har el er tappen kjempemyk og så høyt oppe at man nesten ikke finner den. Når el er overstått blir den hardere og blir lettere å nå.

Jeg syntes el testing var så stressende, så for meg passer dette fint:) Men jeg måtte bruke noen sykluser på å finne signalene fra min kropp.

Krysser fingrene for at det klaffer for dere raskt igjen:Heartred
 
Så trist at du har mistet :(

MA i uke 11, da hadde jeg utskrapning og ikke Cycotec-kur. Da tok det 38 dager før mensen kom. Ble gravid igjen etter 3 mnd.
Hadde BO i uke 8 for 2 1/2 uke siden med Cycotec-kur. Tror jeg hadde EL- på mandag etter positiv EL-test søndag. Så håper jeg slipper at mensen kommer :) Hvis EL var på mandag så kommer nok mensen etter 34 dager hvis jeg ikke er gravid.
 
5 uker og 6 uker etter MA og cytotech kur.

Abort etter uke 9 og uke 12.

Håper du blir gravid igjen raskt. Dette var det eneste som ble min trøst og da jeg fikk barn forsvant det meste av sorgen over den som ikke ble.

Trøsteklem.

Lykke til.
 
Etter å ha kartlagt syklusen i de 9 pp'ene som jeg hadde før jeg ble gravid. Fant jeg ut når jeg har el ved å se etter el slim og kjenne på tappen på livmorhalsen. Jeg tempet også for å se mønsteret.
Så nå venter jeg på el slim, og vet at el stortsett kommer 5-6 dager etter det begynner. Den dagen jeg har el er tappen kjempemyk og så høyt oppe at man nesten ikke finner den. Når el er overstått blir den hardere og blir lettere å nå.

Jeg syntes el testing var så stressende, så for meg passer dette fint:) Men jeg måtte bruke noen sykluser på å finne signalene fra min kropp.

Krysser fingrene for at det klaffer for dere raskt igjen:Heartred
Mulig det blir en del spørsmål nå. Men hvordan tar man tempen? Og hvorfor?

Og hvordan er EL slim?
 
hei alle sammen.

Nå er det en måned siden jeg mistet/tok cytotec.

1.Hvor lang tid tok det før dere fikk igjen menstruasjon?
2.Noen som har blitt gravid uten å vente på menstruasjon?

Ble gravid akkurat 14 dager etter SA. Ventet ikke på ny mens
 
hei alle sammen.

Nå er det en måned siden jeg mistet/tok cytotec.

1.Hvor lang tid tok det før dere fikk igjen menstruasjon?
2.Noen som har blitt gravid uten å vente på menstruasjon?
Fikk den tilbake ca 6 uker etter SA blødningen.. Vi tok pause etter anbf av legen til en menstruasjon var ovee
 
Mulig det blir en del spørsmål nå. Men hvordan tar man tempen? Og hvorfor?

Og hvordan er EL slim?

Tempen din vil stige ganske markert etter el har vært. Hos meg er tempen rundt 36.0 i dagene før el, mens nå er jeg 7 dpo og tempen er 36,6. Om man er gravid vil den holde seg høy fram til forbi når mensen skulle kommet. Men er man ikke gravid vil tempen falle ned mot IKM.
Ved å kartlegge symptomer og tempe samtidig vil man kunne se et mønster for egen kropp i forhold til når el skjer.

Når man skal tempe må det gjøre straks du våkner om morgenen og helst til ca samme klokkeslett hver dag. Det er også viktig at man temper på samme sted igjennom hele syklusen. F.eks under tunga, vaginalt eller i øret.
Det finnes mange gode råd i tråden "vi som temper" her inne i forumet.:happy:

Det finnes mange apper hvor man kan registrere temp, symptomer osv. For å hjelpe å holde oversikten. F.eks Fertility friend

El-slim kan sammenlignes med eggehviten i rått egg. Det er altså helt blankt.Og det vil ikke trekke inn i papiret når du tørker deg. Om du tar det imellom fingrene vil el-slim kunne strekkes i tråder om du løfter fingrene fra hverandre med slimet imellom.
 
Mulig det blir en del spørsmål nå. Men hvordan tar man tempen? Og hvorfor?

Og hvordan er EL slim?


Her er et eksempel på min temping denne syklusen. Den røde streken kommer når appen tror el har vært. Jeg bruker fertility friend appen:happy:
20181011_212135.jpg
 
Tempen din vil stige ganske markert etter el har vært. Hos meg er tempen rundt 36.0 i dagene før el, mens nå er jeg 7 dpo og tempen er 36,6. Om man er gravid vil den holde seg høy fram til forbi når mensen skulle kommet. Men er man ikke gravid vil tempen falle ned mot IKM.
Ved å kartlegge symptomer og tempe samtidig vil man kunne se et mønster for egen kropp i forhold til når el skjer.

Når man skal tempe må det gjøre straks du våkner om morgenen og helst til ca samme klokkeslett hver dag. Det er også viktig at man temper på samme sted igjennom hele syklusen. F.eks under tunga, vaginalt eller i øret.
Det finnes mange gode råd i tråden "vi som temper" her inne i forumet.:happy:

Det finnes mange apper hvor man kan registrere temp, symptomer osv. For å hjelpe å holde oversikten. F.eks Fertility friend

El-slim kan sammenlignes med eggehviten i rått egg. Det er altså helt blankt.Og det vil ikke trekke inn i papiret når du tørker deg. Om du tar det imellom fingrene vil el-slim kunne strekkes i tråder om du løfter fingrene fra hverandre med slimet imellom.
Tusen takk for god forklaring:))
 
Back
Topp