Tul i morgen 02.10.18

Det kan være for tidlig eller exu, krev ny ultralyd innen et par uker
 
Jeg mener at hvis de ikke er interesserte i å ta så tidlig ul, så får de heller avvise enn å gi en sånn behandling. Som gravid er man ekstra sårbar og trenger ikke å føle seg så usynlig. Teit opplegg.


Helt enig med deg, men ser at det er mange gyn som tar utvendig ultralyd først også prøver dem med innvendig ultralyd hvis det er behov for det. Men men, får bare ta tiden til hjelp og håpe at lille er i livmoren og ikke på utsiden.. :oops::facepalm:
 
Kan ikke skjønne at det kan være exu da jeg ikke har hatt noen form for blødning eller noe.. satser på at det bare er for tidlig.. :Heartbigred
Krysser fingrene at det bare er for tidlig :Heartred Trenger desverre ikke å være blødninger ved exu, men etter all sannsynlighet er det bare for tidlig siden han ikke tok seg god tid :)
 
Helt enig med deg, men ser at det er mange gyn som tar utvendig ultralyd først også prøver dem med innvendig ultralyd hvis det er behov for det. Men men, får bare ta tiden til hjelp og håpe at lille er i livmoren og ikke på utsiden.. :oops::facepalm:
Ja, men da må de gi bedre service hvis de skal ha det tilbudet... Håper det går bedre på neste sjekk :happy:
 
Krysser fingrene at det bare er for tidlig :Heartred Trenger desverre ikke å være blødninger ved exu, men etter all sannsynlighet er det bare for tidlig siden han ikke tok seg god tid :)
Ja, men da må de gi bedre service hvis de skal ha det tilbudet... Håper det går bedre på neste sjekk :happy:


Han målte et eller annet, vet ikke om det var livmoren eller slimhinner da han ikke ville svare meg.. Men får bare ta tiden til hjelp og se hva som skjer, men krysser fingrene og håper på det beste.

Jeg har mistet flere ganger og fikk da utrolig vondt i magen samt en kraftig blødning. Så føler meg ganske så sikker på at det ikke er noe sånn.. og om lille skulle ha vært på utsiden av livmoren så vil man vel også få en del smerter...

Får bare krysse fingrene og håpe på et bedre svar i morgen :Heartbigred
 
Han målte et eller annet, vet ikke om det var livmoren eller slimhinner da han ikke ville svare meg.. Men får bare ta tiden til hjelp og se hva som skjer, men krysser fingrene og håper på det beste.

Jeg har mistet flere ganger og fikk da utrolig vondt i magen samt en kraftig blødning. Så føler meg ganske så sikker på at det ikke er noe sånn.. og om lille skulle ha vært på utsiden av livmoren så vil man vel også få en del smerter...

Får bare krysse fingrene og håpe på et bedre svar i morgen :Heartbigred
Lykke til i morgen, krysser fingrene :Heartred
 

Ja var utrolig trist at det ble sånn, er første ultralyden samboeren min fikk oppleve også da dette er første barnet hans, så syntes det var litt vondt og i tillegg til at legen ikke svarte meg på de få spørsmålene jeg stilte.. etter og ha vært prøver i 5 år og alltid sitte og håpe på at testen skal vise positivt svar noe den endelig har gjort denne gang, også da blir man veldig bekymret når legen sier at han ikke kan se noe. Ultralyd undersøkelsen varte i MAX 20 sekunder og de resterende minuttene og sekundene gikk til samtale føre undersøkelsen og av og påkledning.

Men siden syklusene mine har vært alt ifra 19 dager til 47 dager de siste 3 årene som jeg har loggført i flo appen så er det så vanskelig og vite eksakt når jeg skulle hatt menstruasjon. Men hvilke dager vi hadde sex så er det bare 2 dager og velge mellom i hele september da må jo befruktningen ha skjedd mellom 3 september og 7 september om sædcellene kan leve i opptil 72 timer.

Jeg håpte at dagen i dag skulle gi meg mer svar, men den har heller gitt meg mange flere spørsmål:(

Men får krysse fingrene for blodprøve svaret mitt i morgen og at jeg snart får se lille mageboeren:Heartbigred
Som jeg har skjønt det så kan sædceller leve opptil 5 dager om forholdene er de rette, så viss du tenker rundt 5 dager etter siste samleie, så har du en pekepinn der. Men høres ut som denne gynekologen ikke liker jobben sin. Hadde sendt en klage til senteret du var på så de er klar over dette.
Men det er mye som spiller inn for at de skal se noe på ul så tidlig, hvordan vei livmoren er, er den bakovervendt så er det vanskelig å se noe.
Men siden du ikke har hatt noe blødninger, så tror jeg, og håper at spiren sitter på riktig plass og holder ut til termin :Heartred
 
Hvis befruktningen har vært så seint eller seiner enn 7 september. Noe som jo er mulig så vil det si at du er rett over 5 uker og litt tidlig å se noe på ul. Legene på fertilitetklinikken vet hva de ser etter, men ja han ene av de er rar. Har gått til behandling der i flere år.
 
Hvis befruktningen har vært så seint eller seiner enn 7 september. Noe som jo er mulig så vil det si at du er rett over 5 uker og litt tidlig å se noe på ul. Legene på fertilitetklinikken vet hva de ser etter, men ja han ene av de er rar. Har gått til behandling der i flere år.
Eg er 5+6 og hadde eggløsning rundt 10/11 september, så ho er nok litt over 6 uker ihvertfall :) Men kan jo være egget har gått i dvale og festet seg sent :)
 
Hvis befruktningen har vært så seint eller seiner enn 7 september. Noe som jo er mulig så vil det si at du er rett over 5 uker og litt tidlig å se noe på ul. Legene på fertilitetklinikken vet hva de ser etter, men ja han ene av de er rar. Har gått til behandling der i flere år.

Jeg tenker jo også det at legene der vet hva dem ser etter, men syntes bare den behandlingen han ga oss ikke var noe særlig. Er han du snakker om trønder eller?

Jeg håper jo på at jeg bare er litt kortere på vei enn hva jeg trodde, også at alt står bra til med lille:Heartbigred

Venter og venter på svar på hcg blodprøven min, men fortsatt ikle hørt noe.. kjenner jeg er ganske redd og bekymret :silent
 
Kan egget gå i dvale? Aldri hørt om før:p:oops:
Har lest om det før, du finner sikkert noe om det hvis du søker litt rundt :) Kan ta opp til 2 dager før du får svar på hcg prøve :) Tok på mandag og da sa de to dager, men fikk svar i går, var 5+4 på mandag og hcg på 5632 :)
 
Har lest om det før, du finner sikkert noe om det hvis du søker litt rundt :) Kan ta opp til 2 dager før du får svar på hcg prøve :) Tok på mandag og da sa de to dager, men fikk svar i går, var 5+4 på mandag og hcg på 5632 :)

Okei, jeg fikk svar på hcg blodprøven tidligere i dag og den var på 1707 så skal ta ny til mandagen.
 
Okei, jeg fikk svar på hcg blodprøven tidligere i dag og den var på 1707 så skal ta ny til mandagen.
Så de vil ikke ta ny etter to dager? Er vell det som er vanlig :) Tok bare tilfeldigvis fordi legen ville gjøre det siden eg var der for noe annet på mandag :) Var på 484 6 dager tidligere så var heldigvis fin økning, håper bare eg snart får time til ultralyd, henvisning ble sendt forgje uke :)
 
Så de vil ikke ta ny etter to dager? Er vell det som er vanlig :) Tok bare tilfeldigvis fordi legen ville gjøre det siden eg var der for noe annet på mandag :) Var på 484 6 dager tidligere så var heldigvis fin økning, håper bare eg snart får time til ultralyd, henvisning ble sendt forgje uke :)


De sa jeg skulle ta til mandagen men ser jo at det er anbefalt og ta 48 timer etter forrige prøve. Men når jeg spurte i dag om hcg nivået var høyt/lavt/normalt så fikk jeg beskjed om at det var bra foreløpig, men måtte bare ta ny test til mandag. Men vurderer og reise til legen i morgen og be om ny prøve også eventuelt ta en ny til mandagen bare for og være helt sikker.
 
De sa jeg skulle ta til mandagen men ser jo at det er anbefalt og ta 48 timer etter forrige prøve. Men når jeg spurte i dag om hcg nivået var høyt/lavt/normalt så fikk jeg beskjed om at det var bra foreløpig, men måtte bare ta ny test til mandag. Men vurderer og reise til legen i morgen og be om ny prøve også eventuelt ta en ny til mandagen bare for og være helt sikker.
Ville tatt en ny i morgen, så får du kanskje svar før helgen og slipper å gå å tenke på det hele helgen :)
 
Ja jeg må jo eventuelt gå helt til onsdagen før jeg får noe svar...er ikke kjempe gira på det:)
 
Ja jeg må jo eventuelt gå helt til onsdagen før jeg får noe svar...er ikke kjempe gira på det:)
Ikke vits å gå lengre enn nødvendig med usikkerheten, bedre å få svar før helgen, så den heller kan nytes med viten om at alt er bra :) For ja, eg tror at alt er fint :)
 
Back
Topp