Bryllupsreise

JuliiiMamma

Forumet er livet
Vi som prøver :)
Juligull2021
Jeg og samboeren ser på litt av hvert npr dt gjelder bryllupsreise. Det er i September i neste år vi tenker å gifte oss, men litt usikkre om vi skal reise mandagen etter den helgen :joyful:

Noen som har giftet seg og har tips om hvor man kan reise ??

Eller andre som også planlegger sitt bryllup og hvor dem kunne tenke seg å dra på bryllupsreise ??


Vi tenker å reise der dt er "voksen plass" altså ikke en typisk familie plass
 
Vi valgte bort de dyre typiske stedene man drar på bryllupsreise, og dro til Gran Canaria. Ingen av oss hadde vært der, vi visste vi var "garantert" bra vær, og det gikk rimelige turer dit fra den lokale flyplassen vår.
Vi valgte et hotell som kun var for voksne, og et bedre rom enn vi normalt sett ville valgt :)
 
Vi valgte bort de dyre typiske stedene man drar på bryllupsreise, og dro til Gran Canaria. Ingen av oss hadde vært der, vi visste vi var "garantert" bra vær, og det gikk rimelige turer dit fra den lokale flyplassen vår.
Vi valgte et hotell som kun var for voksne, og et bedre rom enn vi normalt sett ville valgt :)


Kan e spørre hva hotellet / oppholdet kom på ?? :)var det all inklusiv ??
 
Vi reiste til Gdansk. Billigste ferien noensinne, tross femstjerners hotell.
 
Hvilket land/ hvor gdansk ?? :hilarious: tenkte først Danmark men det er dt nok ikke :hilarious:
Polen. Kjempeplass! Vi fikk mulighet til å gjøre masse "kjæresteting", som vi ikke har mulighet til til hverdags. Masse gode spisesteder, SUPERBILLIG mat og drikke. Gikk på kino en kveld, to billetter og masse snop kom på under hundrelappen. Billig kollektivtransport, og kjempelett å finne frem. Mye fint å tusle rundt å se på i gamlebyen også. Hotell er billig, selv femstjernershoteller. Spa er billig!
 
Polen. Kjempeplass! Vi fikk mulighet til å gjøre masse "kjæresteting", som vi ikke har mulighet til til hverdags. Masse gode spisesteder, SUPERBILLIG mat og drikke. Gikk på kino en kveld, to billetter og masse snop kom på under hundrelappen. Billig kollektivtransport, og kjempelett å finne frem. Mye fint å tusle rundt å se på i gamlebyen også. Hotell er billig, selv femstjernershoteller. Spa er billig!


Det var ikke værst da :)
 
Vi dro til Mauritius :) Det var veldig fint, er en ganske stor øy, så mye gøy å oppleve i tillegg til strandliv :)
 
Vi dro til Mauritius :) Det var veldig fint, er en ganske stor øy, så mye gøy å oppleve i tillegg til strandliv :)


Hvor er "Mauritius" ?? :shy: tenkte først på Maldivene, men dt er kanskje ikke der :joyful: åssen opplevelser var dt i området ?
 
Hvor er "Mauritius" ?? :shy: tenkte først på Maldivene, men dt er kanskje ikke der :joyful: åssen opplevelser var dt i området ?
Det er en øystat sørvest i Indiahavet. Lettere å google det så får du se det på ett kart :)
Det var allslags opplevelser, strand, spa, mat, natur, byliv, snorkling/dykking, sightseeing osv. Kan virkelig anbefales, men flyreisen er litt lang.
 
Det er en øystat sørvest i Indiahavet. Lettere å google det så får du se det på ett kart :)
Det var allslags opplevelser, strand, spa, mat, natur, byliv, snorkling/dykking, sightseeing osv. Kan virkelig anbefales, men flyreisen er litt lang.


Åja, den øya har jeg nesten ikke lagt merke til :joyful: utrolig hva man finner på kartet.
Hvor lang var flyreisen ?
 
Åja, den øya har jeg nesten ikke lagt merke til :joyful: utrolig hva man finner på kartet.
Hvor lang var flyreisen ?
Husker ikke helt, er noen år siden, men tror det var rundt 12-14 timer direkte fra Paris.
 
Dra til Roma. Har aldri vært der selv, men alle jeg kjenner som har vært der har elsket det!
 
Jeg og samboer var ikke på bryllupsreise, men ferietur. Om dere drar i september og ikke har noe imot å fly så ville jeg definitivt ha vudert Bali, Nusa Dua. Koster faktisk ikke mer enn en chartertur, og vi levde som konger (5-stjerners). Du har mulighet til å oppleve vanvittig mye kult, og folket er vennlig og serviceinnstilt fra en annen verden.

Vi bodde på Laguna Luxary hotel og spa. De har egen instagram-profil(verdt å se på).
Var kun voksne der, hadde som regel alle bassengene for seg selv. Ingen problem å få solsenger hverken ved bassengene elller stranda (egen priv strand). Vi leide også egen privat sjåfør for en dag, hvor vi dro til Monkey Forest (aper som lever fritt i et reservat) og var innom dyrehagen og red på elefanter. Privatsjåføren betalte vi ca 300kr for (kjørte i 8-timer og var innom templer, museum, monkey forest, andre strender og dyrehage). Jeg skal definitivt tilbake!
 

Vedlegg

  • 508C4B9F-1DF8-4479-9C10-5A114A67E9DA.jpeg
    508C4B9F-1DF8-4479-9C10-5A114A67E9DA.jpeg
    693,5 KB · Visninger: 3
  • F6B47927-CE8D-481A-9D11-9926F0B02A49.jpeg
    F6B47927-CE8D-481A-9D11-9926F0B02A49.jpeg
    781,4 KB · Visninger: 3
Vi droppet bryllupsfest og hele pakke, brukte heller pengene på 3 ukers bryllupsreise. Giftet oss dag 2 i Vegas :D
 
Måtte bare skrive igjen her. Det er ingen god nyhet, men bryllupet er avlyst og jeg vet ikke hvordan jeg får slettet denne tråden. Hadde vært greit om det ikke kom flere tips. Beklager for å skrive det på denne måten, men følte jeg ikke klarte å skrive det på en annen måte.
 
Back
Topp