Håndarbeid

Jupp... Jeg har en jakke som er helt ferdig, må bare sy et hull etter en tråd som har røket. Den har ligget i kurven i et halvt år. Å vaske do er liksom gøyere enn å feste tråder...

Min nye metode, da særlig med babytøy, er at jeg fester rådene underveis mens jeg strikker. Da blir det veldig lite å fikse når det er ferdig, bare typ siste tråd og evt å sy belegget på plass. Funker ganske bra, for å feste 2-3-4 tråder her og så 1-2 tråder der er veldig mye mer overkommelig enn å få alle 40 trådendene samtidig til slutt.

Min nye metode, da særlig med babytøy, er at jeg fester rådene underveis mens jeg strikker. Da blir det veldig lite å fikse når det er ferdig, bare typ siste tråd og evt å sy belegget på plass. Funker ganske bra, for å feste 2-3-4 tråder her og så 1-2 tråder der er veldig mye mer overkommelig enn å få alle 40 trådendene samtidig til slutt.
Veldig smart! Må huske på det. Trådfesting på denne genseren blir derimot utsatt så lenge jeg kan. :p (neste ufo, derimot... angrer allerede på alle fargene i mønsteret..)

Merker jeg angrer på hele Putty-faenskapet. Det er noe realt herk å strikke mønster med farger på vrangen ...:arghh::arghh::arghh:

Sa hun, etter bare 1 og en kvart omgang.

6BD01BCF-C8DE-43BB-9CD1-F224321F2EAC.jpeg

Jeg også! Og kan gjerne montere underveis det som er mulig osv. Når jeg strikket olivesstrømpebukse så montere jeg kanten og strikket snoren parallelt med beina :) Da var alt ferdig når beina var ferdige :)

Derfor jeg aldri strikker med 2 farger :p

Å strikke med flere farger gjør jeg mye, synes det er veldig greit. Men det er det å gjøre det fra vrangen ...som regel strikker jeg jo alle plagg rundt og rundt, men dette er en kyse og strikkes frem og tilbake. Kill me. :oops:

Noen som har strikket med børstet alpakka fra Sandnes? Er det like håpløst som samme garntype fra drops? :p
Har lyst å strikke meg en tirilgenser, men hvis det er like fluffy utgår det prosjektet en stund. :)

Derfor det eneste som kommer på pinnene i puttyserien her er kjolen :p Og evt. heldressen, men da kommer jeg til å strikke rundt også sy og klippe etterpå.

Ja, vurderer det med jakken, selv om det blir mer kav med monteringen. Får se. Mønsteret er så delikat.

Flere som har strikket smokkelenke? ❤️

9A2628C7-FCC9-43E3-A01D-776A2339D30D.jpeg

Elsker vår :D

Niks, men hadde tenkt til å gjøre det ...frøken tar bare ikke smokk (forhåpentligvis «ikke smokk enda»). Hvor får du tak i den gummiringen forøvrig? Klypene har jeg.

Wish tror jeg :) Men om du ikke trenger mange kan jeg godt sende deg noen altså. Har en del liggende som ikke blir brukt :)

Wish tror jeg :) Men om du ikke trenger mange kan jeg godt sende deg noen altså. Har en del liggende som ikke blir brukt :)

Det hadde vært kjempesnilt. Jeg kan vippse deg for dem og porto, hvis du kunne avse 2 stk? Da får jeg laget en gave jeg har tenkt på også!

Back
Topp