Jeg gikk på bemfola, 150 IE. Det var det jeg gikk på sist og, da satte jeg ovitrelle på dag 12. Legen var ikke fornøyd da jeg var på kontroll, så da ble jeg satt på 75 IE menopur i tillegg de to neste dagene. Dette var på mandag, og da mente legen at jeg fikk uttak kaaanskje fredag, men mest sannsynlig mandagen etter. På denne kontrollen talte han til 3-4 egg på hver side, men de var ganske små, samme som på første kontroll. Tilbake på onsdag, da ble det nok en gang talt 3-4 egg på hver side, og de var store nok. Jeg var fornøyd, legen virket fornøyd, og plutselig kom det med at her ble det kanskje totalfrys. Jeg skjønte ingenting..
Jeg merket ingenting! Forrige gang kjentes det ut som om eggstokkene var på størrelse med drueklaser, det var vanskelig å gå!
Det var massivt før uttak, og ble bare verre etter! Men denne gangen så kjente jeg jo at det var noe ekstra der, men ingenting i nærheten. Jeg var i fin form, gikk i byen etter uttak, shoppet, tok bussen hjem.. Gikk turer, kjente ingenting!
De skulle ikke totalfryse, men vurdere igjen på dag fem. Men da vi satt på venterommet for vurdering så ringte laben og sa de hadde fryst ned tre blastoer som hadde overlevd til den dagen. Og da jeg til slutt fikk komme inn, og fikk sutret meg til en undersøkelse, så var jeg jo faktisk overstimulert. Eggstokkene var over 8 cm.. Jeg var hos privat lege tirsdag denne uka, og den ene eggstokken er fremdeles diger, selv etter at mensen har kommet..
Ventingen er det verste! Og det at helsepersonellet ikke skjønner hvorfor dette er noe å bli lei seg over..
Håper vi begge har gullegg som venter!
Du får innsett om ca seks uker? Det er jo hvertfall positivt da, jeg må vente 10... Jeg er selvfølgelig borte akkurat rundt EL neste syklus